آرایش مناسب برای انواع پوست ها

array proper skin 1 آرایش مناسب برای انواع پوست ها

آرایش انواع پوست ها

آرایش مناسب پوست های مختلف

آرایش پوست شما باید متناسب با رنگ اصلی پوست صورت انتخاب شود، استفاده از متریال و لوازم آرایشی که هیچ تناسبی با این بخش ندارند زیبایی به چهره شما نخواهد بخشید.

انواع زمینه رنگ پوست

به طور کلی زمینه پوست اشخاص در سه گروه بسته بندی می شود.

تناژ سرد: رنگ زمینه این تناژ قرمز، صورتی متمایل به آبی می باشد.

تناژ گرم: رنگ زمینه این تناژ هلویی، زرد، طلایی می باشد.

تناژ طبیعی: رنگ زمینه این تناژ ترکیبی ار تناژ سرد و گرم می باشد.

تعيين رنگ پوست

1- در یک نور طبیعی به پوست خود نگاه کنید. رنگ پوست آن رنگی می باشد که در نگاه اول می بینید و تیره و روشنی پوست را در نشان می دهد. در یک نور طبیعی قرار گرفته و از نزدیک به پوست خود نگاه کنید و رنگ اولیه پوست خود را تعيين کنید. چنانچه رنگ پوست شما عاجی یا کرم رنگ باشد در گروه پوست های روشن قرار دارید. اگر رنگ پوست شما متمایل به برنز و کاراملی می باشد، در صف رنگ های میانه قرار دارید. چنانچه پوستتان به رنگ شکلات یا قهوه می باشد، پس دارای پوستی تیره هستید.

2- برای تعيين زیر رنگ پوست خود از یک قطعه کاغذ استفاده کنید. دربرابر آیینه بایستید و یک قطعه کاغذ کاملاً سفید را جلوی قسمتی از صورت بگیرید. آنگاه پوست خود را با سفیدی کاغذ مقایسه کنید. اگر پوست شما نسبت به کاغذ زردتر می باشد، دمای رنگ پوستتان گرم می باشد. چنانچه پوستتان نسبت به سفیدی کاغذ، تناژ صورتی دارد، دمای پوست سر می باشد. اگر پوست شما نه زد و نه صورتی و چیزی بین این دو رنگ یعنی هلویی می باشد، شما دارای دمای پوست طبیعی هستید.

بیشتر بخوانید:  دکاپاژ تاتو ابرو چیست + چگونگی انتخاب رنگ و مراحل انجام دکاپاژ ابرو

3- به پوست بخت درونی مچ دست خود نگاه کنید تا زیر رنگ پوست خود را واضح تر تعيين کنید. اگر ازمایش کاغذ سفید، جواب دقیقی به شما نداد، نگاهی به پوست بخت درونی مچ دست خود بیندازید. نزدیک یک پنجره بایستید و یا در خارج از منزل در نور طبیعی قرار بگیرید و دست خود را بالا نگه دارید. با تمرکزفکر به پوست خود نگاه نکید. اگر رگ های موجود در بخت درونی مچ دست تناژ آبی یا بنفش داشت، دارای پوستی سرد، اگر تناژ سبز داشت دارای پوست گرم و اگر بعضی سبز بعضی آبی بود دارای پوستی طبیعی هستید.

array proper skin 2 آرایش مناسب برای انواع پوست ها

بهترین روش ارایش پوست

انتخاب کرم پودر مناسب

1- کرم پودری انتخاب کنید که با رنگ پوست و زیررنگ پوست شما هماهنگ باشد. روی برچسب موجود در شیشه کرم پودر ها معمولاً تناژ رنگی آن جمله شده و می وانید به آن اطمینان کید. همینطور میتوانید مقدار کمی از آنرا ازمایش کنید.

2- کرم پودر را روی چانه و زیر استخوان فک ازمایش کنید. مهم می باشد که کرم پودر روی صورت امتحان شود نه روی مچ و گردن. زیرا صورت جایی می باشد که کرم پودر روی آن قرار داده می شود. اگرچه رنگ کرم پودر نباید خيلي با رنگ گردن هم اختلاف داشته باشد. با امتحان کرم پودر روی استخوان فک، میتوانید هماهنگ بودن آنرا با صورت و گردن ببینید.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع مدل موی باب به همراه عکس

3- رنگ کرم پودر روی صورت را در نورهای مختلف مشاهده کنید. زیر نور سفید، نور زرد و نور طبیعی رنگ کرم پودر گوناگون خواهد بود. برای دیدن رنگ اصلی کرم پودر، کوشش کنید در نور طبیعی قرار بگیرید.

4- چنانچه کرم پودر با صورت شما هماهنگ باشد، بعد از قرار گرفتن روی پوست پنهان خواهد گردید و تنها حالت یک دست کردن را به پوست می دهد و تغيير رنگ مشاهده نخواهید کرد.

5- اگر رنگ متناسب با پوست خود را پیدا نمی کنید، آنرا خلق کنید. بسته به رنگ پوست و زیر رنگ پوست شما، امکان دارد کرم پودر با رنگ متناسب پیدا نکنید. بنابراین میتوانید دو رنگ را با یکدیگر مخلوط رده و یا مقداری رنگ تیره یا روشن به آن افزایش کنید تا رنگ کرم پودر متناسب با پوست شما شود. این کار نیاز به تجربه زیادی دارد پس بردبار باشید. برای این کار، ابتدا کرم پودری با رنگ روشن تر از پوست خود انتخاب نموده و با افزایش کردن کرم پودر برنز آنرا تیره تر کنید.

سایه چشم

رنگی را انتخاب کنید که مکمل رنگ پوست باشد و رنگ چشم شما را بیشتر نشان دهد.

افرادی که تون پوستی گرمی دارند میتوانند از رنگ هایی نظیر سبز، قهوه ای، طلایی یا صورتی برای سایه چشم استفاده کنند.

برای آرایش پوست سرد، سایه ی چشم خود را از بین رنگ هایی مثل آبی، نقره ای، صورتی، و هلویی انتخاب کنید. رنگ سایه چشم را باید باتوجه به رنگ و تون پوست و رنگ چشم انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:  خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

برای اشخاص دارای پوست یا چشم تیره، سایه های رنگ تیره مناسبتر می باشد.

array proper skin 3 آرایش مناسب برای انواع پوست ها

آرایش چشم انواع پوست ها

رژگونه

رژگونه ای را انتخاب کنید که اتمام کننده رنگ پوست باشد و آنرا یکنواخت کند. این لوازم آرایش برای هایلایت و پررنگ کردن گونه ها بکار میرود و هیچ وقت نباید ناصاف باشد، بنابراین رژگونه ای نرم با رنگی متناسب با تون پوست خود انتخاب کنید.

افرادی که دارای پوست تیره هستند و تون پوست آنها سرد می باشد باید رژگونه با سایه های گوجه ای انتخاب نموده و چنانچه دارای تون پوست گرم هستند بهتر می باشد از رنگ نارنجی- برنزه سوخته استفاده کنند.

اگر رنگ پوست شما زیتونی می باشد، رژگونه های قهوه ای و مسی برای شما مناسب می باشد.

اگر رنگ پوست میانه دارید باید از رنگ های هلویی، گل بهی و پوست پیازی استفاده کنید.

برای افرادی که دارای رنگ پوست بینهایت روشن و بور هستند رنگ صورتی ویا رنگ گل رز مناسب می باشد.

اگر بور هستید و تون پوستی شما گرم می باشد، از رنگ های بژ و استفاده کنید.

array proper skin 4 آرایش مناسب برای انواع پوست ها

آرایش گونه انواع پوست ها

رژ لب

در مورد رژ لب، خانم هایی که پوست روشن دارند، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی زیاد میدانند و رنگهای روشن و روشن را ترجیح می دهند و خانمهایی که پوست تیره دارند آسان‌تر جهت رنگهای شاد و سریع میروند.

array proper skin 5 آرایش مناسب برای انواع پوست ها

آرایش لب انواع پوست ها

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …