آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

%name آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

دریاچه نمک چاکا یکی از جذب های گردشگری و بخش عظیمی از اقتصاد چین می باشد

معرفی کامل جذب گردشگری دریاچه نمک چاکا در چین

در حقیقت جایگاه خیلی مناسب جغرافیایی و برخورداری از منابع طبیعی زمینه ی پیشرفت کشور چین در جهان را مقدر ساخته می باشد. به گونه ای که دومین اقتصاد بزرگ جهان برپایه ی تولید ناخالص داخلی در اختیار چین می باشد.

دریاچه های بی نظیری از قبیل دریاچه لوگو، غرب، چاکا، سایرام، هیون و… در کشور چین قرار دارند. به جرعت می توان گفت یکی از زیباترین دریاچه ها در چین، دریاچه ی نمک چاکا می باشد.

دریاچه نمک چاکا در چین

%name آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

یکی از زیبایی های دریاچه چاکا تصویری می باشد که از آسمان روی آن قابل مشاهده می باشد

چاکا نوعی دشت نمک وسیعی در کشور چین می باشد که طول آن حدود 15 کیلومتر و با عرضی 9 کیلومتر به وسیله ی پوسته ی قطور نمکی پوشیده شده می باشد. لازم به ذکر می باشد اندازه ی دریاچه براساس تغییرات جوی متغیر می باشد.

در روزهایی که آسمان از ابر تهی می باشد، رنگ لاجوردی آسمان در آب انعکاس‌یافته می شود و به رنگ آبی کریستالی به چشم می خورد. به دلیل همین زیبایی بی نظیر به دریاچه چاکا لقب آینه آسمان را نسبت داده اند.

دریاچه نمکی چاکا به دلیل همجواری نمک جامد و مایع با دیگر مواد آلی با دیگر دریاچه ها اختلاف خارق العاده ای دارد.

آب دریاچه نمک خیلی کم اعماق می باشد اما در دریاچه ی چاکا نمک و مواد معدنی وجود دارد. درواقع موادمعدنی نیروی شناور را هشت مساوی بالاتر از آب دریا مبدل می سازند. لذا خطر غرق شدن و خفگی خیلی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با مکان های تاریخی استانبول

البته باید توجه داشت در دریاچه سیاه چاله هایی وجود دارند که خیلی خطرآفرین هستند.

نقش بازي كردن دریاچه چاکا در اقتصاد چین

%name آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

سالانه صد ها بدن نمک از دریاچه چاکا چین استخراج و عرضه می شود

دریاچه چاکا علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دارد، از لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت می باشد.

در دوران ی حکومت سلسله هان غربی، مردم محلی کیانگ برای مصارف روزانه از نمک دریاچه چاکا بهره می گرفتند.

از نیمه دوم قرن هجدهم بهره برداری نمک دریاچه چاکا در میزان عظیم ابتدا شد. درواقع درمیان کلیه دریاچه های نمکی، طولانی ترین زمان بهره برداری به دریاچه چاکا اختصاص داده می شود.

سالانه صدها بدن نمک با کیفیت به صورت مکانیکی از دریاچه چاکا استخراج و به ژاپن، خاورمیانه و نپل صادر می گردد.

آب و هوای دریاچه چاکا

در اطراف دریاچه آب و هوا خیلی سرد و خشک می باشد. لذا میزان بارندگی سالانه دریاچه حدود 210 میلی متر می باشد.در طول سال تنها در فصل هایی که بارش باران رخ می دهد، اندازه ی دریاچه در حالت طبیعی خودش سپری می کند و در طی فصل های گرم سال، عرض دریاچه خیلی کاهش می یابد.

نمک و برنز دریاچه چاکا

%name آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

به لطف وجود لایه های هالیدی در دریاچه نمک چاکا آلیاژ های برنز نمایان می شوند

در بستر اعماق دریاچه لایه های هالیدی قرار دارند. به طور میانگین لایه های هالیدی 5 متر هستند و در قطور ترین نقطه به 15 متر نیز می رسند. هالید یا هالیت ها حاوی ترکیباتی می شوند که در آن یک کاتیون فلزی به یک آنیون ازجنس هالوژن متصل شده باشد.

در میان لایه های هالیدی برنز وجود دارد. درواقع چند سال پس از استخراج برنز، مجددا آلیاژهای برنز نمایان می شوند.

بیشتر بخوانید:  معرفی جزیره کرابی، بهشت تایلند

دانه های نمک موجود در دیاچه نیز کیفیت خیلی بالایی دارند. نمک های چاکا پس از استخراج برای فرآوری انتقال می یابند و به عنوان نمک خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند.

طبق پیش بینی های چین، دریاچه ی چاکا شایستگی تامین نمک برای کل کشور چین تا 85 سال آینده را دارد. لازم به ذکر می باشد جمعیت چین بالغ بر 1.4 میلیارد نفر می باشد.

رابطه ی جاده ابریشم و دریاچه ی نمکی چاکا

جاده ی ابریشم نوعی کانال بازرگانی در آسیا بود. به عبارتی دیگر در گذشته جاده ی ابریشم پل ارتباطی میان چین و ایران بود. این جاده نقش بازي كردن خیلی مهمی در تبادلات تجاری و فرهنگی ایفا می کرد.

جاده ی ابریشم باستانی، از دریاچه ی نمکی چاکا ردشدن می کرد.

روزگار مناسب سفر به دریاچه نمکی چاکا

%name آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

بهترین روزگار برای مسافرت به چاکا ماه های حولای تا آگوست می باشد

تماشای منظره ی طلوع و غروب آفتاد از دریاچه نمک خیلی دیدنی و لذت بخش می باشد. به خصوص در تابستان به عبارتی از ماه جولای الی آگوست، بهترین تجربه را از سفر به این منطقه خواهید داشت. به طوری که با شنا کردن در این دریاچه ی نمکی درد های عظلانی را از بین خواهید برد.

دانستنی های جالب دریاچه نمکی چاکا

%name آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

به دلیل خاصیت نمک و نم اطراف دریاچه چاکا ، نفس کشیدن هوا خاصیت درمانی خواهد داشت

• در اطراف دریاچه چاکا ، مجسمه های عظیمی را مشاهده خواهید کرد که جلوه زیبایی به این منطقه افزوده اند. این جمسمه ها از ذخایر نمک در مدت زمانی طولانی تشکیل شده اند.

• این دریاچه به دلیل املاح و نمک بسیاری که دارد ، به شناگران این امکان را می دهد روی آن دراز بکشند بدون اینکه نیازی به شنا کردن داشته باشند. درواقع نیروی شناوری در این دریاچه هشت مساوی حالت رایج می باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

• اگر خوشانس باشید هنگامی که کنار دریاچه می ایستید ، سرابی مشاهده خواهید کرد به طوری که با مشاهده دست و پای برهنه خود روی دریاچه به سمت آن تحرک کنید.

• جالب می باشد بدانید اب و هوای اطراف این دریاچه مطوب می باشد و نفس کشیدن آن به دلیل تاثیر مطلوبی که بر ریه می گذارد خاصیت درمانی نیز دارد. همچنین کمی قبل تر هم اشاره کردیم که شنا کردن در این دریاچه سبب کاهش درد های عظلانی می شود.

• در اغلب فصول سال سفر به این منطقه می تواند سرد باشد و جالب می باشد بدانید در تابستان نیز گرمای زیادی این منطقه را فرا نخواهد گرفت به طوری که دما نهایتا به 19 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

• بهترین روزگار برای سفر به این جازبه چین از جولای تا آگوست می باشد و توصیه می کنیم قطعا غروب و طلوع خورشید را در این منطقه مشاهده کنید. این می تواند جزو زیباترین خاطرات سفر شما به چین باشد.

دسترسی به دریاچه نمکی چاکا

نشانی: کشور چین، استان چینگهای غربی چین، شهر چکا، شهرستان اولان هایکسی، دریاچه نمک چاکا یا کاکا

نکته پایانی 

هنگام سفر به دریاچه چاکا قطعا خود را اماده عکاسی کنید زیرا سوژه های عکاسی زیادی را در این منطقه خواهید دید. همچنین به یاد داشته باشید برای تست گردن نمک می توانید طعم دریاچه را بچشید اما به دلیل مسائل بهداشتی هرگز این کار را ادامه ندهید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بندر انزلی، بهشت اروپایی ایران

بندر انزلی، از شهرهای توریستی معروف ایران  معرفی جاهای دیدنی و تفریحی بندر انزلی بندر …