آموزش تصویری افزودن فونت به فتوشاپ

%name آموزش تصویری افزودن فونت به فتوشاپ

افزودن فونت به فتوشاپ

آموزش افزایش کردن فونت به فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی می باشد که توسط شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی، رتوش، ماسک یا دگرگونی تصاویر به‌کار می‌رود. کار اصلی این نرم‌افزار، تدوین و ادیت تصویرها می باشد که می‌توان با امکانات موجود در تصویرها‌ها تغییرات زیاد زیاد و جوراجور‌ای را به وجود آورد.

یادگیری افزودن فونت در فتوشاپ ، چه با استفاده از Mac و چه ویندوز جای نگرانی نیست.

دانستن نحوه افزودن فونت در فتوشاپ یک مهارت اساسی اما حیاتی می باشد ، زیرا تقریباً در هر پروژه طرح‌ریزی نیاز به درج جمله می باشد.

در این مقاله نحوه بارگیری یک فونت از کتابخانه آنلاین و پرکار سازی آن در فتوشاپ توضیح داده خواهد شد (این فرایندها براساس سیستم عامل های جدید می باشد و ممکن می باشد با نسخه های قدیمی اختلاف کمی داشته باشد).

نحوه افزودن قلم در فتوشاپ در سیستم عامل Mac

1. فونت را پیدا کرده و دانلود کنید

%name آموزش تصویری افزودن فونت به فتوشاپ

فونت فتوشاپ

برای تهیه فونت متناسب با نیاز و علاقه خود ، می توانید در اینترنت سرچ کنید و آنها را دانلود کنید.

2. فایل قلم را روی سیستم قرار دهید

فایل قلم را در پوشه Downloads خود پیدا کنید. اگر پوشه زیپ شده می باشد ، روی آن دوبار کلیک کنید تا به فایل دسترسی پیدا کنید. اگر چندین فونت بارگیری کرده باشید ، هر کدام پوشه جداگانه خود را دارند. دو مورد از متداولترین پسوندهای فایل قلم که باید مراقب آنها باشید ، OTF و TTF هستند.

3. قلم را نصب کنید

%name آموزش تصویری افزودن فونت به فتوشاپ

نصب فونت در فتوشاپ

برای نصب قلم خود ،گزینه های زیر را دارید:

گزینه 1: با دوبار کلیک بر روی فایل قلم ، برنامه Font Box باز می شود ، جایی که می توانید با کلیک بر روی یک دکمه ، قلم را نصب کنید و آن را در پایان برنامه های موجود در رایانه ، نه تنها فتوشاپ ، در معرض قرار دهید.

گزینه 2. شما می توانید به صورت دستی فایلهای قلم را از پوشه Downloads یا در پوشه Users / Library / Fonts ((برای در معرض قرار دادن برای کاربران خاص) یا Library / Fonts (برای در معرض قرار دادن برای همه کاربران) کپی / انتقال دهید.

4. قلم را در فتوشاپ انتخاب کنید

فتوشاپ را باز کرده و از در پنجره Character پایین بروید تا به قلم مورد نظر برسید و از وسیله Type برای افزودن به تصویر خود استفاده کنید. برای اعمال جلوه های هنری بر روی جمله خود ، ممکن می باشد لازم باشد ابتدا آن را رستر کنید ، که جمله را به یک تصویر مبتنی بر پیکسل بیت مپ تبدیل می کند. با انجام این کار دیگر نمی توانید جمله را ویرایش کنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه یک کلاژ عکس دایره ای در فتوشاپ ایجاد کنید

نحوه افزودن فونت در فتوشاپ در ویندوز

1. فونت را پیدا کرده و دانلود کنید

%name آموزش تصویری افزودن فونت به فتوشاپ

افزودن قلم ها به فتوشاپ

کتابخانه های آنلاین زیادی وجود دارد که انتخاب گسترده ای از قلم ها را در اختیار شما قرار می دهد. از گزینه های فیلتر آنها برای تمرکز بر سبک های مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین می توانید فونت ها را از فروشگاه مایکروسافت بارگیری کنید. روی دکمه دانلود کلیک کنید و برنامه های پرکار را ببندید.

2. فایل قلم را روی سیستم قرار دهید

%name آموزش تصویری افزودن فونت به فتوشاپ

 نحوه ی افزودن فونت به فتوشاپ

پوشه Downloads را باز کرده و به پایین بروید و فایل فونت افزایش شده را پیدا کنید. اگر پوشه زیپ شده می باشد ، کلیک راست کرده و گزینه “Extract All” را انتخاب کنید تا به مطالب دسترسی پیدا کنید. قلم ها به صورت جداگانه دانلود می شوند ، بنابراین اگر چندین فونت را دانلود کنید ، چندین پوشه وجود خواهد داشت. OTF و TTF دو پسوند متداول در فایل های فونت هستند.

بیشتر بخوانید:  نحوه افزودن خط چین افقی در یک سند ورد

3. قلم را نصب کنید

%name آموزش تصویری افزودن فونت به فتوشاپ

افزودن فونت به فتوشاپ

گزینه های نصب قلم شما در فتوشاپ وجود دارد.

گزینه 1: روی فایل قلم کلیک راست کرده و روی install کلیک کنید و آن را در پایان برنامه های موجود در رایانه ، نه تنها فتوشاپ ، در معرض قرار دهید.

گزینه 2: بر روی منوی Start>Control Panel>Appearance and Personalization>Fonts کلیک کنید. به آسودگی می توانید فایل های فونت جدید را در این لیست فونت های پرکار شده کپی و جای گذاری کنید.

4. قلم را در فتوشاپ انتخاب کنید

قلم انتخابی شما باید اکنون در رایانه در معرض باشد ، بنابراین فتوشاپ را باز کنید و آن را در پنجره Character انتخاب کنید. اگر می خواهید جلوه های هنری فتوشاپ را افزایش کنید ، ممکن می باشد لازم باشد جمله را رستر کنید و آن را به یک تصویر مبتنی بر پیکسل بیت مپ قابل ویرایش تبدیل کنید. ابتدا مطمئن شوید که از جمله خود راضی هستید ، زیرا پس از این فرآیند نمی توانید آن را ویرایش کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

بک آپ گرفتن از واتس آپ خیلی آسان اما ضروری می باشد راهنمای کامل بک …