بازی قدیمی و جالب «قره گردم»

1766283037 بازی قدیمی و جالب «قره گردم»

آموزش بازی قره گردم

احتمالا نام این بازی را خیلی‌ها نشنیده باشند، اما این بازی، یک بازی مهیج و پرتحرک قدیمی محسوب می‌شود. متاسفانه با همه قدمتی که قره گردم دارد، در حال فراموش شدن هست. اصلا مگر در هیاهوی بازی‌های کامپیوتری جایی برای قره گردم می‌ماند؟

معرفی بازی قره گردم

اهداف بازی: افزایش سرعت، تمرکزفکر (دریافتن افراد پوشیده و پوشیده کردن آن ها در موقعیت مناسب)، تصویرها العمل و ایستادگی قلبی نفس کشیدن

عدد بازیکنان: 8 نفر به بالا

وسیله بازی: به ابزاری نیاز ندارد

محوطه بازی: فضای باز

شرح بازی

این بازی با گروه بندی ابتدا می شود. عدد نفرات هر گروه باید مساوی باشد، افراد هر دو گروه مساوی هم قرار می گیرند و هر کسی یاری از دسته مقابل را برای خودش مشخص می کند و از میان خود 2 نفر را به عنوان «اوستا» انتخاب می کنند و بازیکنان به روش گل یا پوچ، برنده می شوند و به همراه اوستا جنبش می کنند تا در جاهای مختلف پنهان شوند.

بیشتر بخوانید:  معرفی 7 بازی پر هیجان و آسان

پس از این که اوستا، تمامی افراد دسته خود را پنهان کرد به نزد گروه دوم بر میگردد و جای اوستاها عوض می شود و به عبارتی اوستای گروه پنهان شده در رأس گروه جست‌وجوگر قرار می گیرد.

گروه برای جستن یاران دسته اول جنبش می کنند، در حالی که اوستا در جلوی آن ها جنبش می کند و با صدای بلند می گوید: «یرنگزه استوار ساخلنگ هوی» (جایتان را استوار نگهدارید) و این گفته را مرتبا ازسرگیری می کند.

اگر گروه جست وجوگر یکی از پنهان شدگان را ببیند به اوستای آن ها نشان می دهد و زمانی که اوستا تأیید کرد که او درست تشخیص داده هست با صدای بلند می گوید: «قره گردم» (سیاهی دیدم)؛ با گفتن این کلمه تمامی افراد جست‌وجوگر با سرعت به جهت موقعیت اولیه «ملته» جنبش و پنهان شدگان هم آن ها را پی‌گیری می کنند و اگر افرادی که پوشیده شده بودند یار مشخص شده اش را قبل از این که به ملته برسد، بگیرد از همان موقعیت تا ملته از او سواری می گیرد.

بیشتر بخوانید:  معرفی بازی های آپارتمانی

بازی در دور بعد با پوشیده شدن گروه اول انجام می شود، ضمن این که یک امتیاز نیز کسب می کنند ولی اگر گروه اول پیروز به گرفتن افراد گروه دوم نشوند جای دو گروه عوض می شود و گروه دوم باید پنهان شوند. این بازی با موافقت گروه و دوران کوفته شدن آنان ادامه می یابد.

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بازی بشین و پاشو

● اهداف کلی: تقویت عضلات پا ● اهداف جزئی: تمرکز حواس و تندرستی سرعت عمل …