بیوگرافی دکتر مونا جراحی

[Ad_1]

biography2 mona2 surgery1 بیوگرافی دکتر مونا جراحی

بیوگرافی دکتر مونا جراحی

مونا جهرگی در دی ماه 1357 در تهران به دنیا آمد و در 21 سالگی مدرک مهندسی برق را از دانشگاه صنعتی تهران، همان دانشگاهی که در آن تحصیل می کرد، دریافت کرد. او همچنین تحقیقات پسا دکتری را در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، و استادیار در همان رشته در دانشگاه میشیگان، ایالات متحده آمریکا به پایان رساند. او در حال حاضر استاد دانشگاه کال استیت UCLA است.

مونا جری در طی مراسمی در کاخ سفید، جایزه بهترین حرفه ای جوان سال را از رئیس جمهور باراک اوباما به خاطر پروژه های تحقیقاتی و خلاقانه خود در زمینه گسترش دانش پلاسمونیک در ساخت دستگاه های نانوالکترونیک و نانوفوتونیکی و صنعتی شدن فناوری “تراهرتز” دریافت کرد. به عهده گرفتن.

فناوری تراهرتز در صنایع پزشکی، دارویی و مکانیکی استفاده می شود.

مونا جاری در بین 102 استعداد برتر آن سال تنها برنده ایرانی الاصل است.جایزه رئیس جمهور برای مهندسان و محققین برجسته در سال 1996 به دستور کلینتون و با همکاری شورای ملی علم و فناوری تأسیس شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهنام تشکر + عکس همسر و پسرش

روز دوشنبه 14 آوریل 2014، مونا جرهیری جایزه تحقیقاتی برتر کاخ سفید را برای دانشمندان و مهندسان جوان دریافت کرد.

مونا جهری تا به امروز جوایز متعددی از جمله جایزه پیشگام مهندسی از بنیاد گرنجر آکادمی ملی مهندسی، جایزه توسعه اولیه شغلی بنیاد ملی علوم، جایزه پژوهشگر جوان دفتر تحقیقات نظامی، آژانس پروژه دفاع پیشرفته، مرکز تحقیقات نظامی دریافت کرده است. .

biography2 mona2 surgery2 بیوگرافی دکتر مونا جراحی

مونا جاری تنها عضو ایرانی الاصل 102 استعداد برتر سال است

در ادامه بخشی از مصاحبه مونا جره را می خوانید.

آزمایشگاه شما در زمینه فناوری تراهرتز تحقیقاتی انجام می دهد. لطفا اطلاعات فنی این مورد را کمی توضیح دهید.

تراهرتز بخشی از طیف الکترومغناطیسی است که بین فرکانس امواج نور و امواج رادیویی قرار دارد. بسیاری از مولکول ها در این فرکانس دارای ویژگی های خاصی هستند که امکان تشخیص مواد شیمیایی در فواصل طولانی را فراهم می کند. علاوه بر این، بسیاری از مواد شگفت‌انگیز در امواج تراهرتز درخشان‌تر به نظر می‌رسند.این باعث می‌شود که درون چیزها را راحت‌تر ببینیدعلاوه بر این، ذرات بنیادی تراهرتز انرژی کمتری نسبت به اشعه ایکس دارند که باعث می شود برای تصویربرداری پزشکی مضرتر نباشند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فردوس کاویانی

بزرگترین چالش شما چیست؟

“چالش اصلی در بخش ما که سرعت تولید را کاهش می دهد، کمبود منابع و آشکارسازهای موج تراهرتز ارزان و سبک است که در فرکانس تراهرتز کار نمی کنند. در آینده تجهیزات آزمایشگاهی جدید ممکن است این مشکل را حل کند. “

شما جایزه پژوهشی برتر دانشمندان و مهندسان جوان را دریافت کرده اید، این جایزه برای چیست؟

به دریافت این جایزه از سوی رئیس جمهور ایالات متحده، آقای باراک اوباما، افتخار می کنم. این جایزه برای روش پیشنهادی من برای افزایش قدرت منبع موج تراهرتز و شناسایی آلرژن ها در آشکارساز آن است.

تیم تحقیقاتی من با موفقیت نانوساختارهای فلزی ساخته است که می تواند امواج تراهرتز را در صورت تابش نور لیزر تولید و تشخیص دهد.علاوه بر این، ما منبع و آشکارساز تراهرتز خود را با یک لیزر حالت جامد ادغام کرده‌ایم که راه‌حلی کم‌هزینه را برای سیستم‌های ساطع کننده تراهرتز آینده ممکن می‌سازد. “

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فروغ قجابگلی

از آنجایی که شما در یکی از دانشگاه های ایران تحصیل کرده اید، سیستم آموزشی ایران و آمریکا چه تفاوتی با هم دارند؟

من شخصاً از دو تجربه خود بسیار راضی بودم و چیزهای جدیدی یاد گرفتم. با این حال، به نظر من، سیستم آموزشی ایران بیشتر مبتنی بر دانش است، در حالی که سیستم آموزشی آمریکا مبتنی بر کنجکاوی است. کالج های Honors در ریاضیات، فیزیک و دانش نظری قوی هستند، اما فاقد تجربه و کار تحقیقاتی هستند.

تفاوت بزرگ دیگر این است که نظام آموزشی ایران مهندس و دانشمندی را به گونه ای تولید می کند که بر یک مسیر خاص تمرکز دارد. اما مهندسان و دانشمندان آمریکایی در زمینه های مختلف آموزش دیده اند، بنابراین می توانند در زمینه های مختلف تحقیق کنند.

biography2 mona2 surgery3 بیوگرافی دکتر مونا جراحی

دوستی با دکتر مونا گاری

بیوگرافی دکتر مونا جراحی

منبع:robeka.ir

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …