بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

[Ad_1]

poyanikpour singer1 1 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

 بیوگرافی پویا نیک پور

پویا نیک پور متولد 8 آبان 1352 در تهران آهنگساز، خواننده و پیانیست ایرانی است. او از سن 5 سالگی با موسیقی پیانو کلاسیک آموخته و در نوجوانی با تشویق خانواده هنردوست خود با این ساز به اجرای موسیقی پرداخته است.

poyanikpour singer1 2 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

پویا نیک پور از دوران کودکی پیانو سبک کلاسیک را نزد اساتیدی چون بهروز دودویی، سیاوش بیضایی و لامان طلایی آموخت. او با علاقه و پشتکار، اجرای پیانو و آهنگسازی را در قالب رسیتال های متعدد در دانشگاه های امیرکبیر و شهید بهشتی ترویج داد. هارمونی، زمان بندی و قالب موسیقی را نزد دکتر مهران روحانی آموخت.

poyanikpour singer1 3 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

پویا نیک پور آهنگساز، خواننده و پیانیست ایرانی است

در سن 18 سالگی به دلیل علاقه به موسیقی الکترونیک و استودیوهای دیالوگ، صدا و ضبط، شروع به ساخت و تنظیم موسیقی برای تریلرها و آثار سینمایی و تلویزیونی کرد و با نهادهای فرهنگی و هنری همکاری داشت.وی در سال ۱۳۷۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی‌روش) شد و از آن زمان فعالیت خود را در زمینه موسیقی ادامه داد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هومن سیدی

او از دوران نوجوانی به شدت به مطالعه موسیقی پرداخته و هنرمندان زیادی را به دنیای موسیقی حرفه ای معرفی کرده است. در سال ۱۳۷۸ گروه آوار را تأسیس کرد و با آلبوم «آب و آتش» اولین تأثیر خود را در بازار موسیقی گذاشت و اکنون تابه آلبوم «راه بی اندیش»، آلبوم «آوای سکوت» (تک نوازی پیانو) را منتشر کرده است. ) و آلبوم «خارج از فکر».

poyanikpour singer1 4 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

پویا نیک پور در کنار همسر و دخترش

وی علاوه بر فعالیت های خصوصی و حرفه ای، با گروه های مختلف تصویر، آور، دارکوب، دیوار و پرسیس و به عنوان رهبر ارکستر با خوانندگانی چون محمد اصفهانی، مانی رهنما، رضا صادقی و مهران مدیری، روی صحنه رفته است. و در حال حاضر مجری با علیرضا عصار به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده همکاری می کند و صدها قطعه موسیقی در سبک های مختلف را به صورت مشترک خلق کرده است.

پوجانی پور

پویا نیک پور در چندین جشنواره موسیقی معروف از جمله جشنواره شمسه، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی سبز به عنوان داور حضور داشته است و گواهینامه وی دارای تندیس بهترین نوازنده جشنواره موسیقی کشورمان است.آثار او شامل سبک های پاپ، راک، جاز، کلاسیک و تلفیقی است و آخرین آلبوم او هم اکنون در استودیوی خصوصی او در حال ضبط و تولید است.

بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین شغل‌های دنیا + عکس

poyanikpour singer1 6 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

بیوگرافی پویا نیپور

در موسیقی از سن 6 سالگی پیانو کلاسیک را شروع کردم و در 19 سالگی چندین مدرک دریافت کردم. یادم هست در زمان جنگ تا بمباران تمام می شد در آب پنهان می شدم و بعد به کلاس موسیقی می رفتم.

تفاوت من با کسانی که این هنر را مطالعه می کنند این است که وقتی چیزی را به صورت آکادمیک یاد می گیرند، منطق جای معنا را می گیرد. به همین دلیل است که موسیقی در ژانر خود صنعتی شده است، در حالی که باید بیشتر جهت دار باشد.

poyanikpour singer1 7 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

عکس های زنده نیک پور

آلبوم پویا نیک پور:

صف

بیشتر بخوانید:  عکس نوشته جملات الهام بخش زیبا و عشقولانه جدید

نام آلبوم

سال انتشار

1

آلبوم آب و آتش

کلمات آلبوم عکس وجود دارد – به صورت گروهی

1380

پاپ – پاپ راک

خوانندگان: پویا نیک پور و فرزام رحیمی ترانه سرا: شهروز مولایی و فرزام رحیمی نوازندگان: پویا نیک پور، آرش میتویی، آرش سبحانی، بابک آخوندی، فرزام رحیمی، دارا چینا، شهروز مولایی.

2

آلبوم جاده بی پایان

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …