تولید محتوای ورزشی

دیگر مثل گذشته، تنها هدف ورزش سرگرمی و سلامت بدن نیست. این روزها ورزش به فعالیتی مناسب برای کسب درآمد تبدیل شده است. شرکت‌های زیادی که قبلاً سابقه کار در این حوزه را نداشتند، این روزها به ورزش به چشم یک تجارت و کسب‌وکار نگاه می‌کنند. حال همه می‌دانیم یکی از روش‌های خوب تبلیغ یک کسب‌وکار تولید محتواست. به همین دلیل ما سعی کردیم در این مقاله شما را با مفهوم تولید محتوای ورزشی آشنا کنیم.

eqdck2mro24jm9pru2489roux4whiurtcy4t78y34crxix rihj2 1 300x133 تولید محتوای ورزشی

تولید محتوای ورزشی می‌تواند در چندین نوع مختلف ساخته شود. می‌توانیم در قالب داستانی از ورزشکار یا تیم، محتوای متنی تولید کنیم. همچنین می‌توانیم در قالب محتوای متنی خود تصاویری برای افزایش جذابیت محتوا قرار دهیم. می‌توانیم از پادکست‌ها برای معرفی محصول و محتوای خود استفاده کنیم، یا حتی امکان استفاده از اینفوگرافیک‌ یا ساختن کلیپ‌های ویدئویی در اختیار ما قرار داده شده است. خلاصه این که تنوع در این رشته بسیار است و ما باید از این تنوع استفاده کنیم تا بتوانیم جذاب‌ترین محتواهای ممکن را تولید نماییم تا مخاطب را به سمت محصول خود بکشانیم.

همچنین تولید محتوای ورزشی مناسب می‌تواند سئو سایت ما را بهبود بخشد و سایت ما را در صفحه نتایج جستجوی گوگل بالاتر بیاورد. نتیجه این کار افزایش ترافیک سایت و معروف‌تر شدن تجارت و محصول ما خواهد شد.

ضرورت تولید محتوای ورزشی برای کسب‌وکارهای ورزشی

شما در هر زمینه‌ای در ورزش کسب‌وکاری دارید، باید از تولید محتوای ورزشی استفاده کنید. اگر مالک تیم فوتبالی هستید یا مالک فروشگاه وسایل و لباس‌های ورزشی هستید یا حتی باشگاه بدنسازی دارید، اگر تولید محتوا ورزشی را در دستور کار خود قرار ندهید، شک نکنید که از رقبای خود عقب خواهید افتاد.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

lmkevmejkgpotcjmirigruig43uih xfiuehfui4hriu4yrui4yhtui43hr 300x164 تولید محتوای ورزشی

تولید محتوای ورزشی باید در زمان مناسب به مخاطبان برسد

همه ما با این جمله معروف آشنا هستیم که به طور مثال وقتی می‌خواهیم ورزشی را شروع کنیم با خود می‌گوییم که بر فرض «از اول ماه بعد شروع به ورزش می‌کنم.» که این جمله اهمیت زمان‌بندی و منظم بودن را در ورزش نشان می‌دهد. طبیعی است که تولید محتوای ورزشی هم باید از این قانون استفاده کند. شما باید زمانی برای مخاطب محتوای ورزشی تولید کنید و آن محتوا را به دستش برسانید که ذهنش آمادگی پذیرش را داشته باشد. به طور مثال جمعه ظهر همه در حال استراحت‌اند و کسی مایل به مطالعه محتوای ورزشی نیست.

همچنین اگر راجع به تیم خاصی قصد دارید محتوا تهیه کنید، بهتر است حوالی مسابقات آن تیم به تولید محتوا بپردازید. اگر تیمی که می‌خواهید راجع به آن بنویسید در المپیک حضور دارد، می‌توانید در میان بازی‌های المپیک محتوای خود را منتشر کنید. طبیعی است که به دلیل حال و هوای دنیای ورزش در آن بازه زمانی، علاقه‌مندان به خواندن محتوای ورزشی شما بیشتر خواهد شد و این‌که معمولا طرفداران آن تیم بیشتر مشتاق خواندن آن مطلب هستند و وقتی شما زمانی که حوالی مسابقه آن تیم به انتشار محتوای خود می‌پردازید، کسانی که آن محتوا را می‌خوانند بیشتر خواهد شد.

محتوای ورزشی به دلیل اینکه از مخاطبان زیادی برخوردار است، افرادی زیادی نیز هستند که در این رشته به تولید محتوا می‌پردازند. در واقع هر چه رشته انتخابی شما برای تولید محتوا محبوب‌تر باشد، با رقابت بیشتری روبه‌رو خواهید بود. به همین دلیل سعی کنید محتوایی که تولید می‌کنید منحصربه‌فرد باشد و دلیلی داشته باشد تا مخاطب از بین حجم زیاد مطالب، محتوای شما را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:  ازدحام، رازبقای پنگوئن ‌ها (+عکس)

kfcj90wuf094ufgn34hfnw4iyfxbu734trgyueyf094uigf034pkgl 300x143 تولید محتوای ورزشی

چگونه محتوای ورزشی مناسب تولید کنیم؟

  1. 1. استراتژی برای تولید محتوای خود تعیین کنید:

هدف اصلی تولید محتوای ورزشی، افزایش طرفداران و گسترده کردن تجارت خود است. در واقع وقتی شما می خواهید برند خود را معروف‌تر کنید، از تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید. به همین دلیل سعی کنید که برای تولید محتوای خود از ابتدا با استراتژی وارد شوید. داشتن استراتژی شما  را از سردرگمی که در ادامه راه ممکن است به آن دچار شوید دور می‌کند. همچنین سعی کنید که محتوایی که تولید می‌کنید با موضوعی که تجارت شما بر اساس آن بنا شده است، ارتباط تنگاتنگ داشته باشد. البته حواستان باشد که در چه محیطی محتوای خود را منتشر می‌کنید. اگر راجع به بسکتبال در حال نوشتن محتوا هستید، دقت کنید که محتوای شما در کانال‌ها و شبکه‌هایی که به‌وسیله طرفداران این رشته دنبال می‌شوند، پخش گردد.

  1. 2. عنوان‌های جذابی برای محتوای خود تعیین کنید:

حتی اگر استراتژی قوی برای کار خود مشخص کرده باشید، اگر محتوایی که تولید می‌کنید عنوان جذابی نداشته باشد، ممکن است هیچ‌وقت به چشم نیاید و کسی شروع به خواندن مطلبتان نکند. به همین دلیل اهمیتی بالایی برای عنوان مطلبتان قائل شوید. عنوان شما باید مرتبط با موضوعی که راجع به آن می‌نویسید باشد ولی تنها استفاده از کلمات کلیدی در عنوان کمی کلیشه به نظر می‌رسد. سعی کنید محتوایی که تولید می‌کنید مخاطب را کنجکاو کند به همین دلیل به منحصربه‌فرد بودن محتوای خود دقت کنید. همچنین سعی کنید که لوگوی مرتبط و جذابی طراحی کنید که چشمان کاربران را به خود جذب کن.  این عنوان ها می توانند در تبلیغات گوگل ادوردز شما نیز استفاده شوند.

  1. 3. محتوای حرفه‌ای تولید کنید:
بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین مدل موی زنانه از اسپانیا!

سعی کنید مطالبی که در محتوای خود می‌نویسید صحت کامل داشته باشد و هیچ‌وقت منطق را از وجودیت متن خود حذف نکنید. به طور مثال اگر تیم محبوب شما در مسابقه مهمی شکست‌خورده است و شما قصد دارید در ارتباط با این مسابقه مطلبی تهیه کنید، بهتر است از دید جانب‌دارانه ننویسید. به دلایل منطقی شکست بپردازید و نکات مثبت و منفی هر دو تیم را بیان کنید. همانند سایر حیطه‌های تولید محتوا مخاطب اصل موضوع است. هدف اصلی راضی نگه‌داشتن مخاطب و جلب اعتماد اوست. اگر مخاطب حس کند که محتوای شما حرفه‌ای نیست و صداقت در آن وجود ندارد، بعید است که آن مخاطب به مطالعه محتواهای دیگر شما در آینده بپردازد.

چه کسانی می‌توانند محتوای ورزشی تولید کنند؟

برای ورود به این حرفه و تولید محتوای ورزشی، ویژگی‌های مشخصی برای تعیین صلاحیت مشخص شده است. کسانی که آموزش مقدماتی روزنامه‌نگاری دیده‌اند یا به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی زمانی مشغول به کار بوده اند، در واقع از قدرت نوشتن بالایی برخوردارند و دانش بالایی هم در این زمینه دارند. به همین دلیل این افراد می‌توانند محتواهای باکیفیت و خلاقانه‌ای تولید کنند. فارغ‌التحصیلان بازاریابی که با مفهوم سئو و روش‌های بهبود سئو متن آشنا هستند هم می‌توانند در این رشته موفق شوند.

پیشنهاد می کنیم برای مقالات بیشتر به سایت بیزون سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …