روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

%name روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو

روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو

در صورتی که رنگ موهایتان را دوست ندارید میتوانید با مراجعه به پیرایشگاه یا روش های خانگی رنگ موهایتان  را پاک کنید. پاک کردن مو روی رنگ های فانتزی و رنگ های روشن و غیر دائمی خیلی سریعتر و بهتر جواب میدهد.

در صورتی که از رنگ موهایتان کوفته شده باشید یا رنگ موهایتان به دلخواهتان نشده باشد ممکن میباشد به دنبال روشی برای پاک کردن رنگ مو باشید.

پاک کردن رنگ مو برای رنگ ها فانتزی ، نیمه دائم و روشن خیلی بهتر جواب میدهد تا رنگ هایی که در بدن رنگ های دائمی و تیره قرار میگیرند، پاک کردن رنگ موی تیره بیشتر سبب صدمه دیدن به ساقه مو میشود و آمدن عملکرد دلخواهتان خیلی سخت میباشد و بهتر میباشد از آن صرف نظر کنید.

%name روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

اصول پاک کردن رنگ مو

آسان ترین روش پاک کردن رنگ مو ، پاک کردن رنگ مو در پیرایشگاه میباشد که البته نیاز به مهارت دارد در غیر اینصورت میتواند صدمه جدی به موها داخل کرده و سبب سوختن و شکننده شدن موها شود.  برای پاک کردن رنگ مو از انواع ریموور مو  و دکلره استفاده میشود که البته در صورت نداشتن مهارت کافی میتوانند صدمه جدی به مو داخل کند.

درصد تیرگی رنگ ، زمانی که از رنگ کردن مو گذشته ، اندازه و جنس مو در عملکرد ای که از پاک کردن رنگ مو میگیرید، موثر میباشد.

پاک کردن رنگ مو با دکلره

دکلره کردن مو به معنی بی رنگ کردن مو و رساندن رنگ مو به پایه نزدیک به سفید میباشد. افرادی که میخواهند رنگ موی روشن داشته باشند باید در ابتدا از دکلره برای روشن کردن پایه مو خود استفاده کنند.

آسان ترین و سریع ترین روش برای پاک کردن رنگ مو استفاده از دکلره میباشد که بهتر میباشد توسط یک شخص استاد و آموزش دیده انجام شود تا گرفتار سوختگی مو و آلرژی پوستی نشوید.

%name روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

پاک کردن رنگ مو با مواد طبیعی در منزل

پاک کردن رنگ مو در منزل

روش های پاک کردن رنگ مو در منزل برای رنگ های نیمه دائمی عملکرد مطلوب تری دارند و احتمالا نیاز باشد برای آمدن به عملکرد دلخواه چند بار از یک روش استفاده کنید. هر چه مدت کمتری از زمانه رنگ کردن مو ، گذشته باشد، عملکرد بهتری میگیرید. روش های خانگی معمولا مالیات کمتری بر جای میگذارند.

پاک کردن رنگ مو با شامپو مخالف شوره و جوش شیرین : شامپوهای مخالف شوره معمولا زورمند تر از شامپوهای معمولی هستند . جش شیرین هم یک مده پاک کننده و روشن کننده طبیعی میباشد که معمولا برای پاک کردن لک ها استفاده میشود.

به مقدار مساوی شامپو مخالف شوره و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. موها را خیس کنید و  این مخلوط را روی موها بمالید و 5 – 7 لحظه شکیبایی کنید تا این مخلوط به تارهای مو نفوذ کند و سپس موهایتان را آبکشی کنید. هنگام شستشو متوجه پاک شدن رنگ از روی موهایتان میشوی.

بیشتر بخوانید:  روغن برنزه کننده چیست؟ روغن برنزه کننده خانگی

شامپو و مایع ظرفشویی : یک چهارم قاشق  مایع ظرفشویی را شامپو مخالف شوره مخلوط نموده و موها را بشویید و سپس آبکشی کنید. بعد از استفاده قطعا از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید که از خشک شدن موها پیشگیری کنید.

پودر لباسشویی : چند بار شستشوی مو با پودر لباسشویی میتواند به پاک شدن رنگ مویتان کمک کند.  یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را روی موهای خیس بکشید و موها را بشویید تا کف کند و سپس آبکشی کنید. عملکرد کار بعد از 3 روز مشخص میشود. قطعا از ماسک موی آبرسان بعد از شستشو استفاده نمایید.

%name روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

پاک کردن رنگ مو با قرص ویتامین ث

قرص ویتامین ث : اسید موجود در ویتامین ث سبب اکسید شدن رنگ میشود و گزینه ای مطمئن برای موهایی میباشد که  رنگ تیره دارند. قرص های ویتامین ث را پودر کنید و با آب دغ حل نمایید تا خمیر شود. موهایتان را خیس کرده و این خمیر را روی موها بکشید و با کلاه رویشان را بپوشانید و بعد از یک ساعت موها را بشویید.

در روش دوم میتوانید پودر ویتامین ث را با شامپو مخالف شوره خمیر کنید و سپس خمیر بدست آمده را روی موهای رنگ شده بکشید و بعد از یک ساعت موها را بشویید.

بیشتر بخوانید:  علل موخوره و درمان آن با چند روش‌ ساده

بهترین عملکرد از ویتامین ث را در دوری 3 روز از رنگ کردن میگیرید و هرچه زمانه طولانی تر باشد تاثیر آن کمتر خواهد شد.

پاک کردن رنگ مو با سرکه سفید : رنگ موها معمولا قلیایی هستند و اسیدیته سرکه سفید به پاک شدن رنگ ها کمک میکند. مقدار مساوی آب و سرکه سفید خالص را مخلوط کنید و سرتان را روی سینک بگیرید و پایان موها را به  این محلول آغشته کنید. به مدت 20 لحظه موها را با کلاه بپوشانید و سپس آبکشی کنید. هنگام آبکشی متوجه رنگی شدن آب و خارج شدن رنگ از موها خواهید شد. زمانی که آب بی رنگ شد موها را شامپو بزنید و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

%name روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

پاک کردن رنگ مو در منزل

روغن نارگیل : موها را شامپو بزنید و با آب داغ بشویید و سپس مخلوطی از روغن نارگیل و آب داغ روی موهایتان بمالید و به مدت 1 ساعت موها را با کلاه بپوشایند و سپس با آب داغ آبکشی کنید.

در روش دوم میتونید موها را مرطوب کرده و روغن نارگیل را داغ کنید و روی موها بکشید و موها را با کلاه پوشانده و یک شب بگذارید بماند سپس موها را با آب داغ بشویید.

لیمو ترش : آب لیموترش تازه را روی موها بکشید و بعد از نیم ساعت با آب داغ  بشویید و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

آموزش براشینگ موهای کوتاه

براشینگ موهای کوتاه براشینگ موهای کوتاه براشینگ را می توان جزو کارهای روزانه دسته بندی …