رژلب را نخورید (+ روش تشخیص رژلب بدون سرب)

%name رژلب را نخورید (+ روش تشخیص رژلب بدون سرب)

مواد تشکیل دهنده رژلب

مضرات رژل لب

اکثر شما تا حدودی از مالیات استفاده بی اندازه لوازم آرایشی آگاهی دارید. یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی در بین زنان و دختران رژلب هایی با جنس و برندهای گوناگون هستند. گاهی خانم‌ها نا خواسته با خوردن رژلب ماده های سمی داخل آنرا داخل بدنشان می کنند.

رژلب، بعنوان اولین وسیله آرایشی و بهداشتی شناخته شده میباشد و تا به امروز هم چنان مورد استفاده بانوان قرار می گیرد. رژلب های شیمیایی که امروزه استفاده بینهایت زیادی دارند، دارای سرب زيادي برای مقاومت رنگدانه هستند. سرب ماده ای میباشد سمی که از طريق پوست جذب می شود و برای بدن بینهایت زیان دارد.

مواد تشکیل دهنده رژلب

– موم

– سرب

– الکل

– خوشبو کننده

– رنگ

%name رژلب را نخورید (+ روش تشخیص رژلب بدون سرب)

مواد سمی موجود در بعضی رژلب ها

موم جزء مواد تشکیل دهنده رژ لب

یکی از عناصر اصلی سازنده رژ لب موم میباشد. موم حالت پذیر میباشد و انعطاف پذیری دارد. در رژ لب از سه مدل موم حاوی موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگهای نخل برزیلی گرفته می شود، استفاده می شود. چنانچه در رژ لبی از موم کارنابا بیشتر استفاده شود ارزش ان گران تر میباشد.

بیشتر بخوانید:  انواع مدل ریش برای صورت گرد

روغن جزء مواد تشکیل دهنده رژ لب

از روغن های مختلفی در تهیه رژ لب استفاده می شود. از این روغنها می توان به روغن کرچک، روغن نباتی، لانولین، روغن معدنی و کره کاکائو اشاره نمود. حدودا ۶۰ درصد وزن رژ لب حاوی روغن و موم میباشد.

%name رژلب را نخورید (+ روش تشخیص رژلب بدون سرب)

مواد خطرناک در رژ لب لبها

مواد سمی موجود در بعضی رژلب ها

سرب

سرب ماده ای میباشد سمی که از طريق پوست جذب می شود و برای بدن بینهایت زیان دارد.

متأسفانه درصد بالایی از رژلب ها دارای ماده های اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم هستند و خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه موعد استفاده از آن بالاست.

قطران زغال سنگ

به عنوان رنگدانه برای رنگ آمیزی رژهای قرمز استفاده می شود. این مخلوط سمی درصورت بلع سبب حالت تهوع، سردرد و سوزش پوست می شود.

بیشتر بخوانید:  دکاپاژ تاتو ابرو چیست + چگونگی انتخاب رنگ و مراحل انجام دکاپاژ ابرو

رنگ های دریاچه ای

استفاده از رنگ های محلول در آب دریاچه ها( که در تاثیر واکنش های شیمیایی، گیاهان و سنگ های موجود در رودخانه ها بوجود می آیند، بینهایت سمی و سرطان زا هستند که سبب تحریک پوست و ایجاد سرطان های پوستی می شوند.

خوشبوکننده ها

این نوع عطرها به علت دارا بودن ترکیبات شیمیایی، میتوانند التهاب، خشکی و ترک‌خوردگي لب ها را سبب شوند.

بر اساس امار جمع آوری شده، صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی، زنان در روزگار زندگی خویش حدود 2 کیلوگرم رژلب را می بلعند که خطر ابتلا به سرطان های ریه و سینه را در زنان به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

%name رژلب را نخورید (+ روش تشخیص رژلب بدون سرب)

تشخیص رژلب های حاوی سرب

مواد خطرناک در رژ لب لبها

– فرمالدئید

– اکسی بنزون

– بوتیل هیدروکسی

– پارابن

شیوه خانگی برای تشخیص رژلب های حاوی سرب

راه های مختلفی برای تشخیص وجود سرب در رژلب وجود دارد که در این مقاله میخواهیم به یک شیوه خانگی و اثرگذار اشاره کنیم. یک شیوه خانگی و مطمئن برای تشخیص سرب موجود در رژلب وجود دارد و آن هم طلاست! سرب به طلا واکنش نشان میدهد و در تاثیر ارتباط با آن به رنگ سیاه در می آید.

بیشتر بخوانید:  هاشور زدن ابرو چیست؟

برای ازمایش میتوانید قدری از رژلب را پشت دست تان بزنید و آنگاه قطعه ای طلا را بر روی آن قرار دهید. پس از چند لحظه طلا را از روی آن بردارید. چنانچه مشاهده کردید که رنگ رژ سیاه گردید و به طلا واکنش داد بدانید که این رژ حاوی سرب میباشد. ولی چنانچه پس از برداشتن طلا هیچ تغيير رنگی بر روی رنگ رژ مشاهده نکردید خیالتان از بابت سلامتی رژ آسوده باشد.

پرخطر ترین رنگ رژلب

احتمالا ندانید که پرخطر ترین رنگ رژلب رنگ قرمز میباشد! این رنگ زیبا و پرطرفدار در بین خانم‌ها دارای بالاترین ميزان سرب میباشد. وجود رنگ دانه های قرمز نسبت به سایر رژلب های بیماری های بیشتری برای بدن دارند مثل ایجاد اختلال های کبد، کلیه، گلبول های سفید خون و…..

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …