ریشه تاریخی ضرب المثل اگر بشود ، چه شود

1648530217 ریشه تاریخی ضرب المثل اگر بشود ، چه شود

قصه ضرب المثل اگر بشود ، چه شود

کاربرد ضرب المثل اگر بشود، چه شود :

ضرب المثل اگر بشود، چه شود در مورد افراد خوش بینی به کار می‌رود که گاه خودشان می‌دانند کاری که در حال انجام آن هستند بی‌منفعت میباشد ولی باز هم بر انجام آن اصرار دارند.

قصه ضرب المثل اگر بشود ، چه می شود :

ملا نصرالدین، تا بحال دریا را ندیده بود روزی گذرش به کنار دریا افتاد. با خود گفت: «جل الخالق! چه قدر آب! اصلاً آخرش معلوم نیست.»  ملا کنار دریا نشست و به اندیشه فرو رفت. یک‌دفعه به این اندیشه افتاد که باید از این همه نعمت كه پیش رویش میباشد نهایت استفاده را بكند. همان جا نشست و نقشه کشید. هیچ کدام از نقشه هایش عملی نبود.

بیشتر بخوانید:  ضرب المثل محتسب در بازار است

عاقبت اندیشه عجیبی به ذهنش رسید. بلند شد و با شتاب به شهر رفت. به اولین خواربارفروشی كه رسید کاسه ماستی خرید و دوباره برگشت و آمد و در كنار ساحل نشست و آغاز كرد با قاشق كم كم ماست را در آب حل كردن .

مردی از آنجا می‌گذشت،وقتی ملانصرالدین را با آن حال دید، ایستاد و او را زیر نظر گرفت. ملا را شناخت نزدیك آمد سلام و علیك كرد و پرسید: ملا چه كار می كنی؟ ملا خونسرد گفت: دارم دوغ درست می‌كنم.

مرد با عجب گفت: «دوغ درست می کنی! برای چه؟»

ملا همانگونه كه در عوالم خودش بود گفت: فكرش را بكن من كه از دارایی‌های روی خشكی بهره‌ای نبرده‌ام اگر اقبال بیاورم این دوغ درست شود، آن وقت بتوانم آن را بفروشم چقدر ثروتمند خواهم شد. فكرش را بكن اگر بشود، چه می‌شود.

بیشتر بخوانید:  «پلان» بازي محلی ایلام

مرد خندید و گفت: «مجنون شده ای، مگر می شود با یک کاسه ماست یک دریا دوغ درست کرد؟» ملانصرالدین گفت: «خودم هم مطمئن نیستم که بشود، اما می دانی اگر بشود، چه می شود؟!»

منبع: بیتوته

 

مطلب پیشنهادی

بازی بشین و پاشو

● اهداف کلی: تقویت عضلات پا ● اهداف جزئی: تمرکز حواس و تندرستی سرعت عمل …