سنگ شکن کوبیت چگونه کار می کند؟

werf pkmj5erpogjeo5gjm 300x251 سنگ شکن کوبیت چگونه کار می کند؟

معرفی سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبیت یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که در خطوط فرآوری مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ شکن کوبیت به دلیل روش خرد کردن سنگ‌ها، با نام سنگ شکن ضربه‌ای هم شناخته می‌شود. سنگ‌های خام استخراج شده از دل معادن نمی‌توانند به همان شکل در صنایع دیگر استفاده شوند زیرا دارای اندازه‌های نامناسب و ناخالصی‌های زیادی هستند؛ برای رفع این مشکلات سنگ‌های معدنی پس از استخراج وارد یک چرخه می‌شوند تا ناخالصی‌های آن‌ها جدا شده و اندازه سنگ‌ها به اندازه استاندارد تبدیل گردد.

سنگ‌ها بسته به ساختار خود، در داخل سنگ شکن رفتارهای متفاوتی دارند؛ برخی از پس ورود به سنگ شکن و تنها با یک ضربه پودر می‌شوند، برخی دیگر به قطعات ریز تبدیل شده و سنگ‌های سخت، حالت اولیه خود را حفظ می‌کند. با توجه به این رفتارهای متفاوت، سنگ‌شکن‌های متعددی در بازار وجود دارد همانند سنگ شکن هیدروکن و فکی و ماسه ساز دوطرفه که هرکدام از آن‌ها مختص به یک نوع سنگ است. سنگ شکن کوبیت برای سنگ‌های سخت و نیمه سخت کاربردی بوده و توانایی خرد کردن سنگ‌های سختی مانند سنگ آهن را خواهد داشت. سنگ شکن کوبیت کاربرد زیادی دارد اما عمده کاربرد آن در تولیدی‌های شن و ماسه است.

بیشتر بخوانید:  تشریفات مجالس ترحیم

کوبیت در دو نوع جک دار و ساده تولید شده و بسته به ظرفیت تولید سنگ در هر ساعت به چهار نوع مختلف تقسیم می‌شود:

  • سنگ شکن کوبیت 100
  • سنگ شکن کوبیت 120
  • سنگ شکن کوبیت 180
  • سنگ شکن کوبیت 240

wefc.emvjti0945jnybop46jy 300x225 سنگ شکن کوبیت چگونه کار می کند؟

پرکاربردترین نوع کوبیت، سنگ شکن 120 است که ظرفیت بالایی داشته و در عین حال مصرف انرژی کمی دارد. دقت کنید که دستگاه بیش از ظرفیت مورد نیاز خط تولید شما نباشد؛ به طور مثال اگر سنگ کوبیت 100 می‌تواند نیاز شما را برطرف کند، خرید سنگ شکن کوبین 240 منطقی نخواهد بود؛ زیرا از لحاظ هزینه خرید و مصرف انرژی مقرون به صرفه نخواهد بود.

مزایای سنگ شکن کوبیت

  • ظرفیت بالا ( مقدار سنگی که در هر ساعت خرد می‌کند)
  • نگهداری آسان
  • قدرت بالای قطعات سنگ شکن به منظور خرد کردن انواع سنگ‌های سخت
  • لوازم یدکی فراوان
  • تنظیم اندازه خروجی توسط کارفرما
  • کاهش مصرف انرژی به دلیل وجود روتور سنگین
بیشتر بخوانید:  معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

سنگ شکن کوبیت چگونه کار می‌کند؟

عمل خرد کردن سنگ‌ها در کوبیت به وسیله چکش‌ها انجام می‌گیرد و به همین دلیل به این سنگ شکن نام سنگ شکن ضربه‌ای را اختصاص داده‌اند. سنگ‌های ورودی به کوبیت اندازه‌ای بین 10 تا 15 سانتی‌متر داشته و پس از خرد شدن توسط سنگ شکن فکی، وارد این دستگاه می‌شوند. اولین چیزی که سنگ‌ها با ورود به داخل کوبیت، با آن مواجه می‌شوند یک روتور با 2 تا 6 ردیف چکش است که این چکش‌ها، ضرباتی را به سنگ‌ها وارد می‌کنند. این ضربات وارد شده از سمت چکش‌های نصب شده بر روی روتور، باعث کوچک‌تر شدن سنگ‌ها و پرتاب آن‌ها به سمت سندان داخلی کوبیت می‌گردد.

یکی از عوامل تاثیر گذار در تسریع فرآیند خرد شدن سنگ‌ها، سرعت بالای روتور و ضربات سنگینی است که از سمت چکش‌ها به موارد ورودی وارد می‌شود. پس از اینکه سنگ‌ها به سمت جداره داخلی یا سندان پرتاب شدند، یک مرحله دیگر در معرض ضربات قرار می‌گیرند. در داخل سندان ردیف‌هایی از سپر آجر دار و بغل بند نصب شده که با شدت زیادی به سنگ‌ها ضربه می‌زند. پره‌های داخلی سندان، با سرعتی برابر 20 تا 50 دور در ثانیه می‌چرخند. با کمک سیستم رگلاژ کوبیت می‌توان اندازه خروجی سنگ‌ها را مشخص کرد؛ تا وقتی که سنگ‌ها به این اندازه تبدیل نشوند، عملیات ضربه وارد کردن به سنگ‌‌ها در داخل سندان ادامه خواهد داشت. پس از اینکه مواد ورودی به اندازه تنظیم شده کارفرما تبدیل شدند، به سمت خروجی کوبیت هدایت شده و آماده ورود به مرحله بعد هستند.

بیشتر بخوانید:  چه مدل انگشتری به دست ما می‌آید؟

جهت خرید انواع سنگ‌شکن های کوبیت با ظرفیت‌های مختلف، طراحی خطوط تولید و تخمین هزینه، تهیه قطعات یدکی سنگ شکن می‌توانید درخواست خود را با کادر مجرب نوین کراشر در میان گذارید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد. تمام قطعات ارائه شده توسط سایت نوین کراشر، دارای گارانتی بوده و با بهترین قیمت بازار به فروش می‌رسند.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …