طرز تهیه مربای غوره

%name طرز تهیه مربای غوره

درست کردن مربا غوره

نحوه درست کردن مربای غوره

به فصل غوره نزدیک شده ایم. غوره ها قبل از اینکه برسند و به انگور تبدیل شوند تشکیل می شوند. از این غوره ها علاوه بر تهیه ی آبغوره و ترشی غوره می توانید مربای غوره هم تهیه کنید. برای دوستی با تهیه ی مربا غوره با ما همراه باشید.

اگر یک مربای خوشمزه و پر خاصیت را می خواهید تهیه کنید، قطعا “مربای غوره” را تهیه کنید که برای تقویت سیستم گوارش و اشتهاآوری بینهایت مفید میباشد.

طرز تهیه مربا غوره:

مواد لازم برای تهیه ی مربای غوره:

غوره 2 کیلوگرم
شکر 3 کیلوگرم
آب 6 لیوان
هل 6 رقم
گلاب 6 قاشق غذاخوری
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مربا انجیر

 

طرز تهیه مربای غوره:

برای درست کردن مربای غوره با کیفیت باید از غوره های بدون دانه و سالم و تازه استفاده کنید. استفاده از غوره های دانه دار هنگام مصرف شما را آزار می کند.

سپس دانه های خوب و تازه ی غوره را سوا کنید، و آن ها را داخل ظرفی بریزید و آب روی آن ها بگیرید و بعد از 10-15 لحظه آن ها را داخل آبکش بریزید. زیاد ماندن غوره ها در آب سبب ویران‌شدن آن ها می شود. سپس روی آن ها آب بریزید و داخل قابلمه ای مناسب بریزید.

اکنون شکر را روی غوره ها بریزید و آب را روی آن ها بریزید. سپس قابلمه را روی شعله ی ملایم قرار بدهید، کفی که روی مربا ایجاد می شود را بردارید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ترشی پوست پرتقال به روش های متفاوت

پس از 2 ساعت که غوره ها پختند و مربا به قوام مناسبی رسید هل و گلاب را افزایش کنید. پس از چند لحظه شعله را خاموش کنید.

اجازه بدهید مربا سرد شود. سپس آن را درون کاسه های مناسب درب دار پاکیزه و خشک بریزید. درب آن ها را استوار ببندید و در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری کنید.

%name طرز تهیه مربای غوره

نحوه ی درست کردن مربا غوره

نکاتی برای تهیه ی مربا غوره:

تمرکزفکر کنید برای تهیه ی مربا غوره هرگز از غوره های خیلی رسیده و شیرین شده استفاده نکنید زیرا پس از جوش‌آمدن مربای شما نجس می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شربت به لیمو

 برای تهیه ی این مربا به دلیل اینکه غوره ترش میباشد باید میزان شکر از غوره ها بیشتر باشد. اگر میزان شکر و غوره را یک اندازه بگیرید مربای شما ترش تر می شود.

 برای ابتدای کار می توانید میزان پایان مواد اولیه را نصف کنید. و اگر مورد علاقه ی شما بود. بیشتر تهیه کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ترشی پوست پرتقال به روش های متفاوت

  درست کردن ترشی پوست پرتقال و پیاز روش تهیه ترشی پوست پرتقال احتمالا بهت کنید …