فوبیا هایی که افراد را از سفر کردن باز می‌دارد

نوجوانان و یا خانواده هایی که اهل سفر هستند در هر فرصت و تعطیلی در ماه برای مسافرت و بازدید از مکان‌های گردشگری و دیدنی کشور خود و یا کشور های اطراف استفاده می‌کنند؛ در حالی که افرادی هستند که با فوبیا های دردسر ساز زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از ترس رو به رو شدن با این ترس ها از سفر کردن جدا خودداری می‌کنند. فوبیا در اصل ترس از اشیاء و یا حتی موقعیتی غیر منطقی است که کمتر افراد این وحشت و ترس را حس می‌کنند؛ همه‌ی ما می‌دانیم که ترس یک واکنش عادی است که انسان در مقابله با خطر از خود بروز می‌دهد ولی افرادی که فوبیا دارند همواره از اینکه با ترس هایشان رو به رو شوند هراس دارند و ترجیح می‌دهند که در مکانی که با تمامی موقعیت ها، موجودات و اشیاء آن آشنا هستند بمانند و محیط امن خود را ترک نکنند. افرادی که فوبیا هایی دارند که آنها را از سفر باز می‌دارند باید تمام تلاش خود را بکنند که این ترس ها مانع خوشی و زندگی شان نشود و همواره دنبال راهی برای حل مشکلاتشان بگردند؛ ما در اینجا به چندی از راهکار های غلبه بر ترس و چندی از فوبیا های مشکل ساز اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

fgblltmjh0964umy0964uh09n6uy095nujyn90nuyjhn8o45ujyg 300x181 فوبیا هایی که افراد را از سفر کردن باز می‌دارد

فوبیاهای مشکل ساز در سفر

افرادی که نسبت به شرایط خاصی فوبیا دارند و این شرایط باعث ترس از سفر این افراد می‌شود از جمله بدترین و مشکل ساز ترین فوبیا هایی هستند که تمامی جذابیت و لذت مسافرت را از شخص می‌گیرند. در حالی که بیش از ۸۰ نوع مختلف فوبیا در دنیا وجود دارد؛ ما در اینجا چندین فوبیا که باعث می‌شود سفر طاقت فرسا شود را نام می‌بریم.

  • آگورافوبیا: افرادی هستند که از خارج شدن از خانه و یا محیط بسته می‌ترسند؛ این افراد در محیط باز احساس ناامنی شدیدی می‌کنند‌.
  • اختلال هراس از شلوغی: اختلال هراس از شلوغی همانطور که از اسمش پیداست، باعث می شود که فرد از سفر کردن در فصل های شلوغ و یا به مکان های پر بازدید و جذاب جلوگیری کند.
  • هراس از مردم: اختلال هراس از مردم باعث می‌شود که فرد از نسبت به دیدن افراد جدید بسیار هراس داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود که سفر کردن امری بسیار مشکل به نظر بیاید‌.
  • ترس از پرواز: ترس از پرواز فوبیایی است که مانع از سفر به مکان‌های دور و یا خارج از کشور با استفاده از هواپیما می‌شود‌.
  • ترس از فضای بسته: فوبیا ترس از فضای بسته از جمله فوبیا هایی است که سفر با ماشین، اتوبوس، و با با هواپیما را مشکل می‌سازد.
بیشتر بخوانید:  تصاویر دیدنی از زیباترین شیرزال دنیا

هوموفوبیا

فوبیا های زیادی هستند که به صورت غیر مستقیم روی زندگی افراد تاثیر می‌گذارند باعث مختل شدن بسیاری از فعالیت های شخص شوند و سفر کردن و مسافرت یکی از این فعالیت ها است؛ وقتی راجع به سفر کردن صحبت می‌کنیم باید به خاطر داشته باشیم که افرادی هستند که مستقیما از سفر کردن هراس دارند.افرادی که هوموفوبیا دارند به شدت از سفر کردن می‌ترسند.

ev meorgjneruntg9853uny953ouyvnc95vyn985ut hiu4thj 300x122 فوبیا هایی که افراد را از سفر کردن باز می‌دارد

نکاتی برای کنار آمدن با فوبیا در طول سفر

افراد زیادی با فهمیدن اینکه از چیزی هراس دارند و یا نسبت به شرایط خاصی می‌ترسند خیلی سریع به روان درمان مراجعه می‌کنند و به دنبال ریشه کن کردن ترس خود می پردازند ولی برای افرادی که در کنار ترسشان زندگی می‌کنند و قصد دارند که فعالیت های مشکل را به انجام برسانند راهکار های زیادی وجود دارد که باعث آرامش بیشتر این افراد می‌شود.

از جمله راهکار هایی که باعث آرامش افراد در حین سفر می‌شود:

  • مسکن و یا مواد الکلی مصرف نکنید: افرادی که استرس زیادی در حین مسافرت دارند معمولا از طرف پزشک داروهایی با دوز مناسب می‌گیرند تا در با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم کنند ولی استفاده خودسرانه مسکن، مواد مخدر و یا مشروبات الکلی در مواقعی نتیجه عکس دارد و تنها به مشکلات این افراد دامن می‌زند.
  • شناخت درست از مکانی که به آن سفر می‌کنید: با شناخت درست ترس هایتان، مکان های درستی را برای مسافرت انتخاب کنید؛ در مورد مکانی که قصد سفر کردن به آن را دارید کاملا تحقیق کنید تا بعد پشیمانی نداشته باشید‌‌.
  • استراحت کنید: استراحت کامل داشته باشید و استرس هایی جدا از فوبیا را تا حد امکان از بین ببرید تا به ترس هایتان دامن نزنند.
  • آمادگی ذهنی داشته باشید: از قبل از سفر برای تک تک کارهایی که می خواهید در طول سفر خود انجام دهید برنامه ریزی کنید و با خود بگویید که این سفر قرار است بسیار لذت بخش و جالب باشد و تمامی شرایطی را که قرار است در طول سفر با آن مواجه شوید را تصور کنید.
بیشتر بخوانید:  هایک ویژن بهترین در جهان

جالب است بدانید یکی از مکان های مناسب برای سفر همه افراد با هر نوع فوبیا، تفلیس است؛ برای سفر به این کشور می‌توانید از تور تفلیس ارزان در سایت لحظه آخر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …