معرفی بازی های آپارتمانی

2703437605 معرفی بازی های آپارتمانی انواع بازی های آپارتمانی

معرفی بازی‌های آپارتمانی که اجرای آن‌ها آسان باشد به پرورش فکری، شخصیتی و تقویت هوش کودکان کمک می‌کند. در ادامه 10 بازی مناسب در آپارتمان را به شما معرفی کرده ایم.

1 – بازی کی از چی شرمساری می کشد؟

هدف: جرأت آموزی، رفع شرمساری، آلرژی زدایی

قابل انجام از 5 سالگی

هر یک از کودکان شرح می کند که از چه چیزی یا در چه جایگاه هایی شرمساری می کشد، نوع شرمساری هر یک از کودکان روی تابلو جمله و به گفت‌وگو گذاشته می شود و هر کودک با توجه به نوع شرمساری در جایگاه نمایشی قرار می گیرد و تشویق می شود تا با شرمساری خود مبارزه و بر آن غلبه کند.

2 – بازی انتخاب شغل

هدف: بررسی علائق و استعدادهای کودک، آینده نگری

قابل انجام از 5 سالگی

کودکان می گویند که دوست دارند در آینده چه کاره شوند و درباره علت انتخاب خود و خود شغل اطلاعاتی را به کودکان دیگر می دهند.

3- بازی دوست داشتن غذاها

 هدف: دگرگونی ذائقه کودکان و گرایش آن ها به غذاهای مقوی

قابل انجام از 3 سالگی

هر یک از کودکان مطرح می کند که کدام یک از غذاها را بیشتر دوست دارد و از کدام غذا بدش می آید و یا این که آن غذا را نمی خورد.

تمامی موارد ثبت می شود و سپس درباره خواص غذاهای مقوی، سبزیجات و لبنیات برای کودکان توضیح داده می شود و مثلاً می گوییم هر کی دوست دارد زورمند و زیبا بشود باید این غذا را بخورد، مثل قهرمان کارتون ملوان زبل که با خوردن اسفناج زورمند می شود.

بیشتر بخوانید:  بازی محلی دفتربازی

4- بازی مهارت های زندگی

هدف: آموزش مسائل مختلف، تقویت حافظه، تمرکزفکر

قابل انجام از 5 سالگی

این بازی را می توان به دو صورت گروهی و انفرادی انجام کرد . می توان از وسایل پلاستیکی و اسباب بازی برای تقریب بیشتر ذهنی استفاده کرد.

کودکان، مهارت هایی مثل آشپزی، بچه داری، باغبانی، خیاطی، کاسه شویی، منزل داری، خرید کردن از مغازه و مواردی از این قبیل را به شکل نمایشی بازی می کنند. مثلاً یکی نقش بازي كردن آشپز را بازی می کند و نحوه درست کردن ماکارونی را آموزش می دهد. هدایت به وسیله افراد گروه و راهنما انجام می پذیرد.

3297466359 معرفی بازی های آپارتمانی

5- بازی حیوانات

هدف: دوست داشتن حیوانات و پرهیز از صدمه حیوانات

قابل انجام از 3 سالگی

از بچه ها می خواهیم که به ما بگویند کدام حیوان را بیشتر از همه دوست دارند و از کدام حیوان خوششان نمی آید.

موارد ثبت می شود و سپس درباره دوست داشتن و محبت کردن به حیوانات و پرهیز از صدمه حیوانات برای کودکان گفت‌وگو می شود و با اسباب بازی های حیوانات ، باغ وحشی توسط کودکان ساخته می شود و غذای هر حیوان و مشخصه‌ها آن حیوان به کودک آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید:  چند بازی محلی بوشهر

6- بازی دوست داشتن

هدف: محبت به دیگران، آموزش مسائل اجتماعی، پرهیز از کینه ورزی

قابل انجام از 3 سالگی

از کودکان می خواهیم بگویند که چه کسی را بیشتر از همه و چه کسی را کمتر دوست دارند و علت آن را نیز مطرح کنند. موارد ثبت می شود و سپس در رابطه با دوست داشتن دیگران و محبت کردن گفت‌وگو می شود و دیدگاه منفی کودکان را در رابطه با دیگران دگرگونی می دهیم.

7- بازی با عروسک

هدف: بازی های خلاق، برون فکنی

قابل انجام از 3 سالگی

به کودکان دختر عروسک و به کودکان پسر آدمک های عروسکی مختلف داده و از آن ها خواسته می شود که با عروسک ها به صورت جداگانه هر بازی که دلشان می خواهد انجام دهند و یا هر حرفی که دلشان می خواهد به عروسک خود بگویند. حرکات، حالات و محتوای ارتباطات کلامی ثبت و در جلسه بررسی می شود.

8- بازی دزد و پلیس

هدف: آموزش مسائل اجتماعی، آموزش نقش بازي كردن، تحرک، آلرژی زدایی

قابل انجام از 5 سالگی

یکی از بچه ها نقش بازي كردن دزد را بازی می کند و دیگری نقش بازي كردن پلیس. این بازی به خصوص برای کودکانی که از دزد می ترسند مناسب هست.

دزدی، کار بدی هست و دزد، خیلی بددل هست . کسی که نقش بازي كردن پلیس را بازی می کند باید هدف از وظیفه خود را شرح کند. می توان برای ایجاد نشاط بیشتر در این بازی از وسایلی مشابه چشم بند، دستبند و هفت تیر پلاستیکی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  تُشله یکی از بازی های محلی مشهد

9- بازی کشف تغییرات

هدف: افزایش تمرکزفکر و حافظه

قابل انجام از 3 سالگی

از کودکان می خواهیم وسایل داخل اتاق را به تمرکزفکر زیر نظر بگیرند و سپس به یکی از بچه ها می گوییم از اتاق بیرون برود و جای یکی از اشیای اتاق را دگرگونی می دهیم .

شخص مورد نظر باید دگرگونی ایجاد شده را در زمانه مقرر فرض بزند این کار می تواند به صورت گروهی نیز انجام شود به این ترتیب که بچه ها رو به دیوار می ایستند و دگرگونی ایجاد می شود و سپس هر کدام از بچه ها زودتر دگرگونی ایجاد شده را فرض بزند برنده بازی هست.

10- بازی فرض بزن کجاست؟

هدف: افزایش تمرکزفکر، سرعت عمل

قابل انجام از 3 سالگی

یک شیء به کودکان نشان داده می شود مثل یک مهره کوچک که در دست جای می گیرد و سپس از بچه ها می خواهیم که رو به دیوار بایستند و مهره را در یک بخت از اتاق پوشیده می کنیم و هرکس زودتر جای آن را پیدا کرد برنده هست این بازی می تواند به صورت انفرادی و با احتساب زمانه نیز انجام شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب پیشنهادی

بازی بشین و پاشو

● اهداف کلی: تقویت عضلات پا ● اهداف جزئی: تمرکز حواس و تندرستی سرعت عمل …