نحوه جلوگیری از سرایت آتش به قسمت های دیگر

زمانی که یک مکان دچار آتش سوزی می شود، اگر شما در آن جا حضور دارید و به طور مثال این آتش سوزی در منزل شما رخ داده است، بهتر است که به بدانید اگر در لحظات اولیه بروز آتش سوزی اقداماتی انجام دهید که از سرایت آتش به اتاق های دیگر یا ساختمان های مجاور جلوگیری کنید، به آتش نشانی زمان لازم را می دهید که بتوانند آتش را کنترل کنند. البته به شرطی که شما آگاهی کافی در مورد نحوه خاموش کردن آتش با استفاده از هر یک از وسایل خاموش کننده را داشته باشید و بتوانید از آن ها به شکل صحیح استفاده کنید. بنابراین یک سری نکات وجود دارد که در مواقع آتش سوزی لازم است انجام دهید تا از بیشتر شدن آتش و یا سرایت آن به جاهای دیگری جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

wefwefiwefubweeyfd35y8734rtb23x6rq3ugbugdhquihduzbygduh 300x167 نحوه جلوگیری از سرایت آتش به قسمت های دیگر

در ابتدا فرد باید خونسردی و آرامش خود را حفظ نماید و بعد از آن با 125 (مرکز آتش نشانی) تماس بگیرد و در آخر تلاش برای خاموش نمودن آتش کند. در صورت آتش سوزی  شدید، حتماً از منزل خارج شوید.

اقداماتی برای کنترل آتش

بستن جاهایی مانند در و پنجره که آتش می تواند به آن نفوذ کند تا از سرایت آن جلوگیری نماید . بعدی  خلوت نمودن مسیرهای منتهی به قسمت آتش سوزی می باشد تا ایجاد ممانعت برای عبور و مرور افراد آتش نشان نکند.

هم چنین در آتش سوزی های برقی هرگز از آب استفاده نکنید، زیرا آب رسانای قوی می باشد . در زمان آتش سوزی برای در امان ماندن از دود بهتراست از یک دستمال مرطوب  استفاده شود و گذاشتن آن بر روی دهان و بینی که بتواند از فرد در برابر ارد شدن دود به داخل ریه محفاظت کند.

بیشتر بخوانید:  ادکلن، باعث مرگ ناپلئون بناپارت شده است!

اگر یک فردی قادر به خروج از واحد خود نیست بهتر است که در یک اتاق امن که آتش هنوز به آن نرسیده است ، بماند و اگر می تواند با کمک حوله و پارچه های مرطوب، آن ها را در پشت در قرار دهد.

حال اگر فردی در یک مکانی حبس شده بود ،حتماً به طور مرتب با 125 تماس بگیرد و از آن ها راهنمایی بگیرد. حواستان باشد در زمان آتش سوزی هرگز از آسانسور استفاده نکنید و از جمع شدن افراد در ساختمان و راه پله ها خودداری نمائید و به هیچ عنوان در لبۀ پنجره و بالکن و جاهایی که امکان دارد افراد سقوط کنند، نروید و صبور باشید تا اقدامات برای خاموش کردن آتش صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:  قرص زردچوبه برای لاغری؛ زردچوبه برای کاهش وزن تاثیر دارد؟

گاهی البته برخی از افراد به دلیل اینکه احساس می کنند دارایی های آن ها در حال سوختن است و با حس مالباختگی که دارند، دست به خطر می زنند و با به خطر انداختن جان خود قصد دارند تا آتش را خاموش کنند. اما در صورتی که آتش سوزی در منزل شما گسترده شده، دیگر خاموش کردن این آتش از عهده شما خارج است و بهترین راه برای مواجه نشد با این وضعیت خرید بیمه آتش سوزی برای حفظ سرمایه زندگیتان است. در این حالت اگر که کاری از شما ساخته نیست، می توانید مطمئن باشید که سرمایه شما با همراهی شرکت بیمه به شما باز خواهد گشت. بنابراین لازم نیست جان خود یا عزیزانتان را برای محافظت از خانه، اثاثیه یا لوازم منزل به خطر بیاندازید.

مطلب پیشنهادی

سفر به مشهد با قطار بهتر است یا هواپیما؟

سفر به مشهد با قطار بهتر است یا هواپیما؟ سفر به مشهد با قطار یا …