نحوه کراتین کردن مو

نکات بسیار مهمی در خصوص خرید کراتین و انجام دادن آن وجود دارد، که اگر فردی از آن ها آگاهی نداشته باشد، قطعا بدون آگاهی به موهای خود آسیب می زند. اگر راجب این اطلاعات و نکات کنجکاو هستید، پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. زیرا ما هر چیزی که لازم است تا شما بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم.

شاید امروزه زیاد نام کراتینه کردن مو را شنیده باشید. در واقع کراتینه کردن روشی است که با احیا و  صافی باعث می شود تا موها هم ظاهر زیباتری داشته  و هم از نظر سلامت، هیچ مشکلی نداشته باشند.

البته کراتینه کردن شاید در نظر خیلی از افراد کار ساده ای به نظر برسد و اهمیت زیادی هم به آن ندهند، اما همان طور که ذکر شد هر فردی باید قبل از انجام دادن این عمل بر روی موهای خود، به موضوعات مهمی توجه داشته باشد.

زیرا کوچکترین آسیبی به سر باعث می شود موها به مرور دچار ریزش شوند و فرد هم در اثر رسیدگی نکردن درست، به کچلی یا … مبتلا شود. حتما در ادامه با ما برای آشنایی با نحوه کراتین کردن مو همراه باشید.

4vtjn05o9uy9v4ohb45uyj 300x200 نحوه کراتین کردن مو

کراتین کردن مو چیست؟

برای خرید کراتین خوب، قبل از هرچیزی باید به خوبی بدانید که کراتین کردن مو در واقع چیست و حتی چه فوایدی دارد. کراتینه کردن مو انواع مختلفی دارد که امروزه ممکن است زیاد در فضای مجازی نام آن را شنیده باشیم.

اگر بخواهیم توضیح ساده تری در مورد کراتین کردن مو شرح دهیم، می توان گفت به روش صافی و احیا کردن مو گفته می شود. حال این روش با استفاده از موادها و وسایل هایی صورت می گیرد که دقت در انتخاب مواد آن بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:  آیا حجاب مانع حضور زن در جامعه می ‌شود؟

منظور از احیا کردن مو هم این می باشد که موهای مو خوره دار، ضعیف شده و… با انجام دادن کراتینه، می توانند به خوبی تقویت و ترمیم شوند.

کراتینه کردن مو چه فوایدی دارد؟

در مطالب بالاتر اشاره کوتاهی به این که کراتینه کردن برای موها چه فواید و مزایایی دارد، کرده ایم. در واقع کراتینه با مواد موجود خود و آمینو اسیدها، ریشه موها را تقویت می کند. به عنوان مثال شما تصور کنید که ریشه موهایتان به شدت ضعیف و شکننده شده است و به طور مداوم آسیب می بیند.

با کراتینه کردن کاوری بر روی موها ایجاد می کنید که ریشه ها هم به بهبود می شوند. همچنین این عمل باعث رفع وزی موها می شود. شما می توانید وزی حاصل از فری مو، رنگ، استفاده از وسایل برقی و.. را با کراتینه کردن رفع کنید.

3lotmiun45t89y0oyb4o5ujt 300x200 نحوه کراتین کردن مو

چندین بار بیان کردیم که برای خرید کراتین نکات بسیار مهمی وجود دارد که حتی اگر شما به طور کامل آموزش ببینید اما این نکات را در هنگام خرید رعایت نکنید، موهای خودتان یا شخصی که قصد انجام این کار را دارید آسیب می بیند که دقت کردن به وسایل و انتخاب مارک اورجینال یکی از این نکات می باشد.

معایب کراتیه کردن مو

این موضوع درست است که کراتینه کردن برای سلامت موها بسیار مناسب است و تا حد امکان آسیبی هم به آن نمی رساند، اما خب معایبی هم وجود دارد. در واقع باید ذکر کنیم اگر مواد کراتینی که تهیه می شود و فردی که این کار را انجام می دهد مجرب باشد، اتفاقی برای موها نمی افتد.

بیشتر بخوانید:  اسکراب بدن، راه حلی برای پوستی صاف

اما در صورت استفاده کردن از مواد بی کیفیت و ضعیف معایب جدی به وجود می آید که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • سوختن ریشه موها
  • مو ریزش و شکستی تارهای مو
  • ضعیف شدن و ترمیم نشدن موها

t4pvym4n609ybu045ovybo45vy 300x196 نحوه کراتین کردن مو

  • رفع نشدن وزی و ریشه ها

آیا کراتینه کردن برای موها لازم است؟

از آنجایی که کراتینه کردن برای موها فواید بسیاری دارد، می توان گفت بله کراتینه برای موها واجب است. زیرا مواد موجود در کراتینه ها به نوعی همانند یک مواد کمکی عمل می کنند و باعث رشد بهتر ریشه های مو می شوند.

البته در خرید کراتین به جنس ها و موادها توجه داشته باشید تا موها به خوبی تقویت شوند. برخی از افراد با این عقیده که کراتینه کردن تنها برای رفع وزی مو است و افرادی که موهای وز و فری دارند باید آن را انجام دهند، از کراتینه کردن اجتناب می کنند. باید ذکر کنیم این باور کاملا غلط است و تمام موها برای تقویت می توانند کراتینه شدن را امتحان نمایند.

آموزش و نحوه کراتینه کردن مو

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که ماده فرمالینی که برای کراتینه کردن به کار می رود، می تواند به پوست دست آسیب زیادی برساند و حتما باید با دستکش مراحل کراتینه کردن را انجام داد. همچنین توجه داشته باشید کراتینه کردن باعث روشن شدن رنگ موها نیز می شود.

بیشتر بخوانید:  چراغ های ال ای دی خودرو

به عنوان مثال شما اگر رنگ بلوندی بر روی موهای خود دارید پس از کراتینه کردن این رنگ یک الی دو درجه روشن تر می شود. برای انجام دادن و پیاده کردن عمل کراتینه بر روی موها، پس از مخلوط مواد مد نظر که باید حتما در خرید آن ها دقت کنید، موها را به دسته های مختلف تقسیم بندی می نمایید.

evgk44nuh046uhonj 300x205 نحوه کراتین کردن مو

توجه داشته باشید که کراتینه کردن بر روی موهای چرب جوابگو نیست و باید حتما روی موهای تمیز انجام شود. البته به نوع و جنس کراتینه هم توجه داشته باشید زیرا کراتین برزیلی باید به روش دیگری صورت گیرد، زیرا مواد موجود آن متفاوت است.

پس از تقسیم بندی موها نوبت به مواد گذاری می رسد که بهتر است هرچه سریع این کار را به اتمام برسانید. توجه داشته باشید که ریشه ها باید مواد کمتری نسبت به ساقه بخورند. زیرا ریشه های مو همیشه حساس تر هستند و مو از ساقه خراب می شود.

پس از اینکه تمام موها را با مواد کامل پوشاندید، به ساعت کراتینه کردن توجه داشته باشید. زیرا همان طور که ذکر شد مواد کراتینه سنگین است و می تواند باعث آسیب رساندن به مو و ریشه شود.  افرادی که از کراتین آمریکایی یا عادی استفاده می کنند بهتر است تا چند هفته از رنگ مو استفاده ننمایند. زیرا رنگ ها به تنهایی باعث ایجاد وزی و ضعیف شدن موها می شوند.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه در زعفرانیه و سعادت آباد تهران برای عروس و کوتاهی مو چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین آرایشگاه زنانه تهران برای عروس چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله پرسش …