ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

rgtegvn590t934t 300x162 ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

عملاً مشهورترین ویزای استارتاپ در ایران محسوب می‌شود. در کانادا نیز همانند بسیاری دیگر از کشورها شما می‌توانید با اثبات اینکه یک کسب‌وکار پر منفعت و قابل رشد نوآورانه در کانادا راه‌اندازی کرده اید این ویزا را به دست آورید. البته این درست است که ویزای استارت آپ کانادا جزو مشهورترین ویزا ها می‌باشد، اما در حقیقت بهترین و ساده‌ترین مسیر در میان استارتاپ ویزاها به حساب نمی آید. اما از آنجا که کانادا طرفداران خود را دارد، این روش مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

ویزای استارتاپ کانادا مناسب چه افرادی است؟

اگر شما مهارت‌های زبانی خوبی نداشته و سابقه کارآفرینی و مدیریت نداشته باشید، این روش به شما پیشنهاد نمی‌شود. این درست است که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰.۰۰۰ دلاری کانادا و داشتن آیلتس جنرال ۵ در تک تک مهارت ها قابلیت دریافت ویزای استارتاپ کانادا را خواهید داشت، اما در نهایت مدیریت یک کسب‌وکار در یک کشور دیگر امر ساده‌ای نیست. هرچند که الزامی برای راه‌اندازی این کسب‌وکار پس از ورود به کانادا برای شما وجود ندارد، اما به صورت کلی چهره دریافت‌کنندگان ایرانی این ویزا را مخدوش می‌کند و متأسفانه این روزها این اتفاق زیاد می‌افتد.

بیشتر بخوانید:  نحوه استفاده از چسب هبلکس چگونه است؟ نکات مهمی که باید بدانید

چه شرایطی برای تمدید اقامت شما در کانادا با ویزای استار تاپ لازم است؟

چنانچه درخواست شما مورد موافقت سفارت کانادا قرار گیرد، ویزای اقامت دائم صادر خواهد شد. ویزای کانادا شامل تأییدیه اقامت دائم Confirmation of Permanent Residence (COPR) و ویزای ورود شما به کانادا خواهد بود. گواهی COPR اطلاعاتی در مورد عکس و اینکه شما که هستید ارائه می‌دهد. شما به هنگام ورود به کانادا، باید ویزا و COPR خود را به همراه داشته باشید و البته فراموش نکنید که مدت اعتبار مدرک COPR تمدید نمی‌شود. نکته مهم اینجاست که حتی اگر شما در مسیر راه‌اندازی استارت آپ شکست بخورید و یا اصلاً به دلایلی موفق به راه‌اندازی آن نشوید، اقامت دائم شما زیر سؤال نخواهد رفت و شما در نهایت قابلیت دریافت پاسپورت کانادا را خواهید داشت. چنانچه درخواست شما مورد موافقت سفارت کانادا قرار گیرد، ویزای کار محدود close work permit وارد کشور کانادا میشوید و پس از گذراندن دوره کاری در استارت آپ خود در کانادا اقامت دائم صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  نکات مهم در انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک

آیا ویزای استارتاپ کانادا به شما اجازه به همراه بردن خانواده‌تان را می‌دهد؟

بله شما از ابتدای این فرآیند قادر به به همراه بردن همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال خود خواهید بود. آن‌ها نیز همراه با شما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند. به شرطی که در زمان صدور PR سن فرزند از ۲۲ بیشتر نشده باشد آن ها هم می توانند اقامت دایم دریافت کنند.

دریافت این ویزا چه مدت به طول می‌انجامد؟

دریافت این ویزا از راهکارهای متنوعی قابلیت انجام دارد. بسته به اینکه شما در چه شرایط مالی و علمی باشید، اجرای آن ممکن است بین ۱۲ تا ۱۶ ماه به طول بینجامد.

اسمارت‌آپ ویزا چگونه می تواند به شما برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا کمک کند؟

برخلاف استارتاپ ویزای دیگر کشورها که اسمارت‌آپ عملاً تنها مجری آن‌ها در ایران محسوب می‌شود، این ویزا توسط مؤسسات حقوقی متنوعی در ایران انجام می‌شود. مزیت ما در حقیقت این است که تیم ما، خود استارتاپی هستند و تجربه خوبی در اجرای بی‌نقص این فرآیند دارند. ما از ابتدا ایده شما را ارزیابی کرده و اگر شایسته این فرآیند باشد آن را عملیاتی می‌کنیم. بیزینس‌ پلن شما توسط شرکای تجاری ما در ونکوور نگارش می‌شود. هرچند شما در فرآیند آن حضوری فعال خواهید داشت. به شما در آماده‌سازی مدارک دیگر یاری رسانده و آماده مصاحبه می‌سازیم. ما فرآیند اخذ ویزای شما و همراهانتان را نیز مدیریت می‌کنیم و تا پایان در کنارتان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:  «زبان شیطان» گیاه کمیاب و عجیبی که شبیه خفاش است!

چگونه می‌توان برای ارزشیابی حرفه‌ای اسمارت‌آپ اقدام کرد؟

اسمارت‌آپ مایل است زمان و هزینه شما در این فرآیند بیهوده صرف نشود. بر همین اساس، هفته اول هر ماه، نشست‌های بررسی طرح‌های متقاضیان برگزار می‌شود. در این برنامه‌ها متخصصان ما در ایران به صورت حضوری و شرکای ما در لندن به صورت اسکایپی در جلسه ارائه ایده شما حضور خواهند داشت. پیش از حضور در این جلسه و بعد از ثبت‌نام، کارشناسان ما فرمی را به شما می‌دهند تا شما خصوصیات طرح خودتان را کامل نگارش کرده باشید.

منبع: ویزای استارتاپ کانادا

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …