چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

%name چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

آرایش صورت مات

آموزش نکات آرایش مات

مدتی می باشد که مدل‌های آرایشی براق و اکلیلی زیاد طرفداری ندارند و انواع آرایش صورت مات خیلی پرطرفدار شده‌اند. علت آن به این خاطر این می باشد که ریسک آرایشی کمتری دارند و هم اینکه این نوع آرایش برای همه مهمانی‌ها و مکان ها مناسب هستند، چون جلب توجه کمتری به وجود می آورد و نور و براقیت کمتری را به چشم دیگران انتقال می دهد.

داشتن آرایش مات

مات کردن آرایش صورت با پرایمر

پرایمر مورد مناسبی برای کمتر کردن تولید چربی پوست و مات کردن آرایش صورت می باشد. البته پرایمر از نظر فنی برای ماندگاری بیشتر آرایش ساخته نشده می باشد؛ ولی می‌توان برای بهتر کردن کردن آرایش از این ماده استفاده کرد. گفته می‌شود چنانچه پرایمر توانست به مات کردن پوست صورت شما کمک کند، در مدت دوران مقاومت آرایش صورت هم تاثیر خواهد داشت.

پرایمر فواید دیگری هم دارد، امکان دارد در کاهش قرمزی رنگ پوست و کم کردن اندازه منافذ پوست هم مورد استفاده باشد. ولی پرایمری که ما در این‌جا به آن نیاز داریم، باید قطعاً نشان مات کننده روی آن جمله شده باشد تا برای مات کردن آرایش صورت مناسب باشد.

در این میان، اشخاص بسیاری نیز هستند که پرایمرهایی را با پایه مواد سیلیکونی برتری می‌دهند. این نوع پرایمرها به نرمی پوست کمک می‌کنند. برخی دیگر هم پرایمرهای لوسیون مشابه را انتخاب می‌کنند. برای بهبود یافتن آرایشتان توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از بهترین کرم پودر، قطعاً از پرایمر استفاده کنید.

%name چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

آرایش مات شیک

مات کردن آرایش صورت با کرم پودر

انجام زیرسازی، کاری احساساتی و مهم پیش از آرایش محسوب می شود. خیلی اشخاص از میزان چرب بودن پوست خود آگاهی درستی ندارند یا حتی امکان دارد خطاهایی در زیرسازی آرایش داشته باشند. این کار سبب می‌شود آرایش صورت این اشخاص آن‌‌طور که باید و احتمالا روی صورت نخوابد. از سوی دیگر آرایش صورت این افراد به علت پوست چربی که دارند همیشه بیش از حد براق می‌شود.

بیشتر بخوانید:  فواید لوازم آرایشی معدنی ( طبیعی ) و روش انتخاب

به این ترتیب چنانچه شما هم پوست چربی دارید، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید لوازم آرایش یا بهترین کرم پودر، دور محصولات براق کننده را خط بکشید. محصولاتی که جمله براق کننده روی آنها جمله شده باشد، پوست را از آنچه هست چرب تر نشان می‌دهد. در حقیقت باید قطعاً به دنبال محصولاتی باشید که بدون روغن بوده و جمله مات روی آن درج شده می باشد.

پودر مات کننده آرایش صورت

پودر آرایش صورت، بهترین دوست اشخاصی می باشد که پوستی چرب دارند. این پودرها نه‌تنها برای زیرسازی آرایش به کار می‌روند، بلکه به‌خوبی آرایش شما را در طول روز حفظ می‌کنند. بیشتر اشخاصی که پوست چربی دارند، استفاده از پودر زیرسازی را کاری ضروری می‌دانند. نیاز می باشد بدانید که پودر به نسبت مواد مایع زیرسازی آرایش، دو مساوی بیشتر سطح پوست را پوشش می‌دهد.

استفاده از اسپری مات کننده

چنانچه در هنگام آرایش حواس شما پرت شد و بیش از حد پودر استفاده کردید، اسپری‌ها می‌توانند به کمک شما بیایند. اسپری پرایمر هم کارکرد و سرعت خوبی در موعد آرایش دارد. این نوع پرایمر، فرمول رقیق و سبک‌تری دارد و می‌توان به‌ راحتی پیش از آرایش آن را روی سطح پوست اسپری کرد. این اسپری‌ها در حقیقت پرایمری با ترکیبات دوگانه سیلیکون مایع هستند.

%name چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

آموزش آرایش مات

یک سایه با رنگ خنثی روی پلکها بزنید

برای اینکه آرایشتان مات باشد باید پلکهایتان هم مات و خنثی باشد. برای اینکار میتوانید با یک براش پفی کوچک چند لایه سایه قهوه ای روشن و یا بژ را روی پلکها بزنید .

بیشتر بخوانید:  اوزون تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

– این رنگ باید تنها چند درجه از پوست خودتان تیره تر باشد

– از رنگهای براق و اکلیلی استفاده نکنید و رنگی را انتخاب کنید که مات باشد

– این مرحله انتخابی می باشد اما ما پیشنهاد میکنیم قدری از این رنگ را روی پلک پایین نیز بزنید تا جلوه چشمانتان بیشتر شود .

از یک رنگ تیره تر استفاده کرده و آن را روی خط پلکتان بزنید

این کار چشمانتان را بیشتر نشان میدهد . این سایه هم باید مات باشد و دو یا سه لایه از آن را روی خط پلک بکشید .

این سایه باید چند درجه از سایه اولی شما تیره تر باشد و قهوه ای میانه بهتر می باشد

روی پلک از سایه مات کرم رنگ استفاده کنید . برای روشن کردن آشکار چشمتان سایه مات کرم را روی خود پلک بزنید و این سایه را به قسمتهای دیگر نزنید و تنها روی خود پلک دو یا سه لایه از آن بزنید .

%name چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

مات کردن آرایش صورت

قدری سایه مشکی برداشته و آن را به اقبال بیرونی پلک بزنید

برای اینکه چشمها قدری دراماتیک و پر جلوه تر باشند میتوانید قدری سایه مشکی را به گوشه بیرونی پلک بزنید و برای این کار نیز از سایه مات استفاده کنید .

برای کشیدن چشم ها از مداد مایع مات و مشکی استفاده کنید

از نوع براق آن خودداری کنید و یک مداد چشم مات تهیه کنید . این خط باید به خط مژه بالا نزدیک باشد .

چنانچه دوست دارید میتوانید چشم گربه ای بکشید و برای اینکار میتوانید مداد را به بیرون و بالا بکشید و ادامه دهید .

ابروها

داخل ابروهایتان را پر کنید ، این کار ظاهری پاکیزه و رمانتیک به آرایش شما میدهد. از پودر و یا مداد مات ابرو برای پر کردن داخل و کشیدن بیرون ابرو استفاده کنید. بهتر می باشد خط طبیعی ابرو را پر کنید و آنها را قرینه بکشید .

بیشتر بخوانید:  پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

برای یکجا نگه داشتن ابروها میتوانید از ریمل ابرو نیز استفاده کنید. این ریمل ها به شکل رنگی و بیرنگ در بازار وجود دارند. چنانچه میخواهید از مدل رنگدار آن استفاده کنید باید رنگی را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی ابروهای شما نزدیک باشد .

مژه مصنوعی و یا ریمل بزنید : این کار آرایش شما را زیبا و خاص میکند .

%name چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

چطور آرایش مات داشته باشیم

رژ گونه

از رژ گونه به رنگ کرم تیره برای اصلاح کانتور صورت استفاده کنید.

لب ها

به لب ها از یک خط لب به رنگ طبیعی بزنید. در نهایت یک رژ لب بژ روشن بزنید.

%name چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

عکس ها مدل ارایش صورت مات

نکات مربوط به آرایش مات و طبیعی

– چنانچه پوستتان بلافاصله پس از آرایش کردن مستعد براق شدن و چرب شدن هست لازم می باشد که پیش از ابتدا آرایش قطعا از یک پرایمر مات استفاده کنید. پرایمر مات کمک میکند تا هم آرایشتان مقاومت بیشتری داشته باشه و هم اینکه با جذابیت داشتن چربی اضافی پوست جلوگیر از چرب و براق شدن آرایش در طول روز میشود.

– برای آرایش روز میتوانید از رژگونه پودری برای زیباتر شدن بر روی گونه ها، پیشانی و چانه نیز استفاده کنید. این کار نه تنها سبب میشود تا پوستتان زیبایی و طراوت بیشتری داشته باشه بلکه آرایشتان را هم مات تر نشان میدهد و کمک میکند تا رنگ پوست بهتر و شاداب تری نیز داشته باشید.

– برای آرایش شب میتوانید قدری کانتور صورت رو سنگین تر کنید و گونه های برجسته تری برای چهره به وجود آورید. این کار سبب میشود تا آرایش شما جذاب تر و زیباتر دیده شود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …