نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

 %name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

روش های تمیز کردن چسب از روی سطوح مختلف

روش های تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

هر چقدر هم مراقب باشید، هنگام استفاده از چسب، نشت، سرریز و کاربردهای نا به جا اتفاق می افتد. خوشبختانه، بیشتر وسایلی که برای از بین بردن چسب، شما نیاز دارید در کمد شماست. برای روش های پاک کردن چسب ناخواسته از فلز، پلاستیک، شیشه، پارچه، چرم، بتن و سایر مواد رایج، آموزش ما را دنبال کنید.

نحوه از بین بردن چسب از هر سطحی

همه ما بعضی اوقات برای انجام کارهایمان کمی بی‌نظم می شویم. هنگام کار با چسب ها، اپوکسی ها و … امکان ریزش و سرریز شدن وجود دارد و در عملکرد لکه هایی از چسب ایجاد می شود و باقی می ماند. با این حال، چسب های فوق العاده چند منظوره قدرتمند، با استفاده از موادی که معمولاً در کارگاه یا اطراف منزل شما یافت می شود، قابل برداشتن هستند. با آماده بودن برای واکنش سریع با دانش فنی، در وقت و سطح خود صرفه جویی کنید.

نحوه از بین بردن چسب از فلز

برداشتن چسب ناخواسته از فولاد، آلومینیوم یا سایر فلزات رایج نیاز به توجه دقیق دارد، اما لازم نیست یک چالش باشد. در اینجا چند نکته آسان برای حذف چسب از فلز آورده شده می باشد.

1- همیشه با پاکسازی هرگونه آلودگی یا باقی مانده از مکان با آب و پارچه ابتدا کنید. پایان روش ها روی سطوح تمیز بهتر کار می کنند.

2- یک پارچه تمیز یا پنبه را در استون خالص خیس کنید. اگر استون خالص مفید نیست، پاک کننده لاک ناخن را امتحان کنید. پارچه یا پنبه را روی چسب فشار دهید تا حل شود. و آن را کاملاً پاک کنید.

3- سعی کنید آن را با چاقوی بتونه یا تیغ سوا کنید. با این روش مراقب باشید تا از خراشیدن یا کشیدن فلز پیشگیری کنید. سعی کنید ابتدا چسب را با تمیز کننده خانگی همه کاره نرم کنید.

4- برای یک جانشین سخت تر برای استون، الکل غیر طبیعی، مایعات سبک تر یا پراکسید هیدروژن را آزمایش کنید. از یک پارچه یا پنبه استفاده کنید، نگه دارید تا چسب حل شود، سپس پاک کنید.

%name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

چسب را از روی فلزات به وسیله ی کاردک بتراشید

بیشتر بخوانید:  نحوه نگهداری پرتقال

نحوه ی از بین بردن چسب از فلز رنگ شده

از بین بردن چسب از فلز رنگ شده نیز فرایند مشابهی را دنبال می کند اما به حلال کمی زورمند تری نیاز دارد.

دوباره، با یک سطح تمیز ابتدا کنید. سپس، مکان مورد نظر را با یک روان کننده اسپری بپوشانید. بگذارید تا خیس بخورد و سطوح فراتر از چسب را بزنید و آن را پاک کنید. گاز مایع بوتان فندک نیز ممکن می باشد این کار را انجام بدهد.

برای تراشیدن چسب از کارت پلاستیکی، چاقوی بتونه ی پلاستیکی یا چیزی با لبه ی تیز پلاستیکی استفاده کنید. از فشار استوار و ضربات نرم استفاده کنید تا اینکه چسب کاملاً پاک شود. برای برخی از سطوح ، مشابه نمای خارجی خودرو، ممکن می باشد بخواهید سطح آن را واکس بزنید.

نکته! برای جایگزینی ملایمتر برای این حلال های قدرتمند، همین روش را با استفاده از روغن نباتی امتحان کنید.

%name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

برای کندن چسب از روی فلزهای رنگ شده مراقب باشید رنگ فلزها دگرگونی نکند

نحوه ی از بین بردن چسب از پلاستیک

برای از بین بردن چسب از پلاستیک نیاز می باشد که شما در مورد پلاستیک خود اطلاعاتی داشته باشید. در صورت امکان، همیشه ابتدا هر محصولی را در یک نقطه ای که مشخص نیست آزمایش کنید تا واکنش آن را ببینید، زیرا درجه های مختلف پلاستیک واکنش متفاوتی نشان می دهند. برای هشدارها قطعا دستورالعمل های محصول را بخوانید.

برای یک رویکرد ملایم، روغن نباتی یا مرطوب کننده ی پوست را امتحان کنید. از پارچه ای آغشته به آن ها استفاده کنید و آن را مرتباً آغشته به مرطوب کننده و یا روغن نباتی کرده و چسب را با آن اشباع کنید. بگذارید چسب خیس بخورد، سپس آن را با پارچه تمیز کنید. همچنین سرکه می تواند چسب سخت شده را از پلاستیک پاک کند. مکان را تنها با سرکه سفید خیس کنید و سپس با استفاده از کارت اعتباری، کفگیر یا لبه ی تیزی آن چسب را سوا کنید.

%name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

چسب را از روی ظروف پلاستیکی با سرکه تمیز کنید

بیشتر بخوانید:  آموزش اولیه هنر رزین اپوکسی به صورت تصویری

نحوه ی پاک کردن چسب از شیشه

برای از بین بردن چسب از سطوح شیشه ای، ترکیبی از روش های دستی و شیمیایی را امتحان کنید. از وازلین، ناخن روب لهستانی، سرکه، و یا روغن (به تناوب، مواد مبتنی بر نفت مشابه سس مایونز یا مارگارین) در این نطقه استفاده کنید. چسب را به طور کامل اشباع و با یک کاردک یا پد تمیز کننده از بین ببرید.

روش دیگر برای از بین بردن چسب از شیشه، دگرگونی دما می باشد. مکان چسب را با آب گرم خیس کنید و سپس چسب را از بین ببرید. خیساندن لیوان به مدت یک شب در آب گرم و صابون نیز می تواند به شل شدن چسب کمک کند. در صورت عدم بهره‌مندی، استون یا الکل را امتحان کنید، در صورت صدمه دیدن شیشه ابتدا روی یک منطقه کوچک آزمایش کنید.

%name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

چسب را از روی شیشه پاک کنید

تمیز کردن چسب از پارچه

برای از بین بردن لکه های سرسخت چسب از روی پارچه، سعی کنید تا آنجا که می توانید چسب را بتراشید و با لمس ملایم پارچه را تمیز کنید، تمرکزفکر کنید که پارچه پاره نشود. پارچه را یک شب در آب سرد خیس کنید.

پس از خیساندن، مقدار کمی مایع شوینده ی لباسشویی را روی چسب قرار بدهید و با یک برس نرم آن را ماساژ دهید. پارچه را به طور معمول در آب گرم بشویید. اگر چسب ادامه پیدا کرد، سعی کنید استون را روی یک پنبه بمالید و آن را درون لکه ی چسب بزنید. مراقب پارچه های قشنگ باشید، زیرا استون می تواند سبب دگرگونی رنگ شود. دوباره آن را با آب گرم بشویید.

%name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

برای تمیز کردن چسب از روی پارچه ابتدا افزایش های آن را بتراشید

نحوه ی پاک کردن چسب از چرم

برای از بین بردن چسب از چرم یا مواد مشابه آن مشابه جیر، باید به آرامی این کار را انجام بدهید.

بیشتر بخوانید:  روش های مختلف درست کردن خمیر فیمو در خانه

کار را با تراشیدن آرام چسب با یک چیز لبه تیز ابتدا کنید تا بتوانید چسب های بیشتری را بدون صدمه آمدن به چرم پاک کنید. با اسفنجی آغشته به آب گرم و صابون، چسب را آغشته کنید و آن را تمیز کنید و در پایان آن را با پارچه ای تمیز و خشک پاک کنید، در صورت لزوم آن را دوباره‌کاری کنید.

اگر چسب هنوز می چسبد، از استون استفاده کنید. یک پنبه آغشته به پاک کننده لاک ناخن پایه استون را روی چسب بزنید، مراقب باشید که آن را پخش نکنید. اجازه بدهید در چسب نفوذ کرده و شل شود، سپس آن را با پارچه پاک کنید.

%name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

چسب چرم به آسودگی پاک می شود

نحوه از بین بردن چسب از بتن

چسب های همه منظوره پیوندهای محکم و مقاوم در مساوی آب با بتن ایجاد می کنند. با پیشگیری از یک کاربرد دقیق، ممکن می باشد در نهایت با چسب ناخواسته روی بتن خود مواجه شوید. نترسید، برداشتن چسب آسان می باشد.

با حذف فیزیکی چسب سخت شده با چاقوی بتونه یا یک چیز لبه تیز مشابه آن، این کار را ابتدا کنید. برای کار روی کف های بتونی می توانید از یک تیغ دسته بلند استفاده کنید .

آب جوش می تواند چسب را نرم کند. ابتدا تنها آب داغ را امتحان کنید، به این صورت که روی نقطه ای که چسب ریخته آب جوش بریزید و آن را تمیز کنید. اگر تمیز نشد مقدار کمی آمونیاک را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و آن را بشویید.

برای چسب هایی که به کف چسبیده اند سعی کنید با اتو آن را گرم کنید. به این صورت که چسب را با حوله ی کاغذی بپوشانید و اتو را روی آن قرار بدهید و بچرخانید تا چسب شل شده و آن را سوا کنید.

%name نحوه ی تمیز کردن چسب از سطوح مختلف

برای تمیز کردن چسب از کف و سطوح بتونی باید اقدامات سخت تری را انجام بدهید

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …