بهترین کلینیک ترک الکل در تهران

بهترین کلینیک ترک الکل در تهران را می‌توان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر دانست. این مرکز مجهز و تخصصی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک الکل و درمان اختلالات اعصاب و روان ناشی از مصرف الکل در کشور است.

این کلینیک به عنوان بهترین، مدرن‌ترین و مجهزترین مرکز ترک الکل  در ایران، دارای مجوز بستری شبانه روزی از وزارت بهداشت و درمان، با امکانات کامل بیمارستانی و هتلینگ است.

مرکز تخصصی ترک الکل  طلوعی دیگر دارای ۲ بخش بستری مجزا برای آقایان و بانوان بوده و پذیرش بیماران در این کلینیک در اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) با کلیه امکانات و تجهیزات بیمارستانی همچون ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و دستگاه نوار مغز و کلیه امکانات رفاهی و ورزشی و هتلینگ می‌باشد.

خدمات درمان الکل در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، به صورت شبانه روزی و توسط کادر مجرب و متخصص پزشکی در زمان بستری و خدمات روان درمانی بعد از مرخص شدن بیمار، تحت نظر روانپزشک متخصص درمان اعتیاد و تیم روان‌شناسی مجرب ارائه می‌گردد.

بیماران کلینیک ترک الکل طلوعی دیگر، بعد از پایان برنامه درمان و ترک الکل، سم‌زدایی و ترخیص نیز، امکان برخورداری از جلسات مشاوره فردی، شرکت در کلاس‌های گروه درمانی و خانواده درمانی به صورت هفتگی را دارند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات ترک الکل در کلینیک طلوعی دیگر به صفحه ترک الکل با نوین‌ترین روش‌های سم‌زدایی و ترک در کلینیک طلوعی دیگر مراجعه کنید.

 

عوارض مصرف الکل

عوارض مصرف الکل آن‌چنان زیاد است که مصرف این ماده روان‌گردان هفتمین عامل خطر مرگ‌ومیر در سراسر جهان است. الکل یک ماده روان‌گردان است که هشیاری فرد را تغییر داده و ادراکات و رفتار او را دگرگون می‌کند.

نوشیدنی‌های الکلی بر اثر عمل تخمیر از انواع غلات (مثل جو، گندم، برنج)، سبزیجات و میوه‌ها به دست می‌آیند. عمل تخمیر یک فرایند طبیعی است که طی آن یک مخمر هوازی روی موادی که قرار است از آن الکل تهیه شود، قرار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

این مخمر مواد قندی را تجزیه کرده و از نشاسته موجود در آن تغذیه می‌کند که طی این فرایند این روان‌گردان تهیه می‌شود. در مقادیر کم، الکل می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، اما با مصرف بیشتر، بینایی، مهارت‌های حرکتی، حافظه و قضاوت شما را مختل می‌کند.

مشکلات و بیماری‌هایی که از طریق مصرف الکل به بدن وارد می‌شود را به سختی می‌شود درمان کرد. چرا که در طول زمان الکل به صورت پنهان به اعضای درونی بدن آسیب‌هایی را وارد می‌کند و بیماری زمانی معلوم می‌شود که به صورت کلی آن عضو از کار افتاده باشد.

در متابولیسم بدن، کبد الکل را متابولیزه می‌کند. اما این عضو از بدن تنها می‌تواند مقدار کمی را در یک زمان متابولیزه کند؛ بنابراین طبق CDC، هر میزان الکل اضافی در بدن شما به گردش در می‌آید. چه در حال خوردن یک مارتینی باشید یا ویسکی، فرقی ندارد. اثرات الکل تا حد زیادی به مقدار مصرف شما بستگی دارد و نه به نوع الکلی که می‌نوشید.

مصرف بلند مدت الکل می‌تواند بر نیمکره‌های مغز آسیب جدی وارد کند، به صورتی که حافظه را تقریباً نابود می‌کند. یادآوری و به خاطر آوردن مسائل حتی در حد یک خواب کوتاه برای فرد الکلی تقریباً غیر ممکن می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با عوارض مصرف الکل و تأثیری که الکل بر بدن می‌گذارد، می‌توانید مطلب عوارض مصرف الکل را مطالعه کنید.

 

علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم چیست؟

بیشتر افراد مبتلا به اعتیاد الکل، اعتیاد خود را انکار می‌کنند. با این وجود الکلیسم یا اعتیاد به الکل نوع شایعی از اعتیاد در جوامع مختلف است. در نتیجه شناخت علائم اعتیاد به الکل و خصوصیات افراد الکلی توسط اعضای خانواده بسیار مهم است، تا بتوانند در زمان مناسب زندگی عزیزترین فردشان را نجات دهند.

بیشتر بخوانید:  ماسک عجیب یک مسافر در مترو!

تصمیم‌گیری‌های افراد معتاد به الکل معمولاً در این حالت مستی تأثیر قرار می‌گیرد. برخی افراد در این مواقع دست به معاملاتی می‌زنند که زندگی آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. این افراد ممکن است بسیار بی‌قرار، پرخاشگر یا تکانشی شوند.

در اثر مصرف زیاد الکل، فرد کنترل فیزیکی و تعادلش را از دست داده و تکلم بریده بریده و تاری دید پیدا می‌کند. از این ‌رو احتمال تصادفات رانندگی، درگیری‌های فیزیکی و درگیر شدن در رفتارهای جنسی پرخطر در این افراد بسیار زیاد خواهد شد.

بسیاری از افراد اعتیاد خود به سوءمصرف الکل را انکار می‌کنند. اما اگر اطرافیان آگاهی کامل از علائم اعتیاد به الکل داشته باشند می‌توانند زودتر به بیمار کمک کنند. اعتیاد به مصرف الکل زمانی اتفاق می‌افتد که در اثر مصرف مکرر الکل، بدن فرد تحمل پیدا کرده و دچار وابستگی جسمی و روانی شود.

در پی تحمل ایجاد شده، بدن برای کسب لذت‌های قبلی به میزان بیشتری از الکل نیاز پیدا می‌کند. همین افزایش مداوم در مقدار مصرف، روز به روز به شدت اعتیاد می‌افزاید و می‌تواند سلامت جسمی و مغزی بیمار را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم و نحوه تشخیص سوء مصرف الکل، می‌توانید مطلب علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم چیست؟ را مطالعه کنید.

 

انواع روش‌های ترک الکل

انتخاب روش ترک الکل برای هر فرد متفاوت است، چرا که افراد معمولاً به لحاظ میزان اعتیاد و شرایط جسمی و روانی با هم فرق دارند. از این رو بهترین روش ترک الکل با توجه به وضعیت جسمی و اعتیاد فرد مشخص می‌شود.

اعتیاد به الکل صرف نظر از جنسیت، سن، زمینه و وضعیت اجتماعی اقتصادی فرد، می‌تواند برای شخص تبدیل به یک معضل شود. زمانی که اعتیاد فرد مدت زیادی طول بکشد، بسیار سخت می‌توان آن را ترک کرد.

بیشتر بخوانید:  ساخت کلیپ عروسی فرمالیته در افترافکت - دانلود پروژه عروسی افترافکت

راه‌های ترک مشروبات الکلی بستگی به شرایط بیمار داشته و پزشک متخصص با توجه به معاینات و آزمایش‌های انجام شده برنامه درمانی مناسب فرد را پیشنهاد می‌کند.

هر چند پاک شدن و سم‌زدایی تدریجی گامی مهم در مسیر بهبودی است، اما این تنها اولین قدم در مسیر ترک الکل و آغاز راه است. سم‌زدایی مترادف با درمان نیست و کسانی که نوشیدن الکل را ترک می‌کند، برای آنکه پاک بمانند کماکان به کمک نیاز دارند.

اعتیاد به الکل معمولاً با وابستگی جسمی و عاطفی به آن، مصرف غیر قابل کنترل و بروز احساس منفی در هنگام عدم مصرف آن مشخص می‌شود و علائم ترک، هم‌زمان با سم‌زدایی بروز خواهد کرد.

الکل در سیم پیچی مجدد مغز و ایجاد وابستگی جسمی دارای قدرت قابل توجهی است و با ترک الکل، علائم شدید ترک خودش را نشان خواهد داد.

اختلالات مصرف الکل منجر به تأثیرات جسمی، روانی و اجتماعی خواهد شد که شامل افزایش وزن و اختلال عملکرد کبد، خشونت خانگی، از دست دادن درآمد، بیکاری و آسیب به کودکان متولد نشده است.

از طرفی ترک ناگهانی الکل نیز می‌تواند خطراتی مثل تشنج و حتی مرگ را در پی داشته باشد. برای ترک الکل به صورت امن و مطمئن پیشنهاد می‌شود، به مرکز تخصصی و پزشکی ترک الکل یا در واقع همان کلینیک ترک الکل مراجعه شود.

اگر به دنبال بهترین مرکز ترک الکل هستید، می‌توانید با مراجعه به مرکز ترک اعتیاد الکل طلوعی دیگر از روش‌های نوین و شخصی سازی شده برای شرایط هر فرد بهره ببرید.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های ترک الکل، بهترین روش ترک الکل، داروهای ترک اعتیاد الکل و مناسب‌ترین دارو در ترک الکل می‌توانید مطلب انواع روش های ترک الکل را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …