عمل بلفاروپلاستی چیست

2fa66bc9 bec6 470f 8733 91e34dc72d2c عمل بلفاروپلاستی چیست

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، عملی زیبایی جهت رفع چربی و پوست‌های اضافی، پف و چین‌وچروک اطراف چشم است که به جذابیت و شادابی چهره افراد کمک بسیاری می‌کند.

معمولا شاخصه‌هایی مانند وراثت و افزایش سن، موجب افتادگی پلک می‌شوند و علاوه‌بر ایجاد نقص در صورت، گاهی ممکن است به‌قدری زیاد شود که میدان دید افراد را کوچک کند‌.

با این اوصاف، جراحی پلک هم یک روش زیبایی محسوب می‌شود و هم درمانی. فراموش نکنید که اگر این عمل حساس و ظریف توسط پزشکانی متبحر انجام شود، قطعا نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

علل استفاده از جراحی بلفاروپلاستی

73e3c974 5b13 440f a6a2 3561d14bf7d6 عمل بلفاروپلاستی چیست

Blepharoplasty، بر روی پلک‌های فوقانی، پایین یا هر2، صرفا جهت بهبود ظاهر انجام می‌شود و تاثیر نگاه را بیش از پیش می‌کند؛ به‌خصوص زمانی که افتادگی پلک، میدان دید را کاهش داده باشد.

از دلایلی که موجب شده بلفاروپلاستی در کانون توجه افراد به‌عنوان عملی زیبایی‌بخش قرار بگیرد و این روزها خیلی‌ها به آن روی بیاورند، آویزان‌شدن پوست است که موجب چندلایه‌شدن پلک و درنهایت تحت‌تاثیر قراردادن ظاهر و قدرت بینایی می‌شود.

حذف کیسه‌های زیر چشم، رسوبات چربی که منجر به پف اطراف چشم شده و همچین چین‌وچروک‌های سطحی و عمقی گوشه‌های چشم و بالای پلک‌ها از دلایل دیگری هستند که با جراحی حذف خواهند شد.

چه دلایلی به افتادگی پلک منجر می‌شوند؟

مهم‌ترین بخش صورت که مورد توجه بیننده واقع می‌شود، چشم‌ها هستند. ازاین‌رو جذابیت آن‌ها برای هر شخصی مهم است. از طرفی دیگر ارتباط چشم و پلک، مانند قابی برای تصویر است.

هنگامی که بافت‌های اطراف چشم تحلیل می‌روند، نمای گودشده‌ای ایجاد شده و افتادگی پلک یا بلفاروپتوز ((Blepharoptosis رخ می‌دهد. به همین دلیل تمرکز نگاه بیننده نیز از چشم‌ها کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:  اقدام شجاعانه مرد جوان برای نجات یک پرنده از میان کوسه‌ها

افتادگی پلک‌ها در مواردی ممکن است وراثتی و از بدو تولد وجود داشته باشند و همچنین احتمال دارد که بعدها به‌طور اکتسابی ایجاد شوند. مثلا عدم مراقبت صحیح از پوست اطراف چشم، زمانی که مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گرفته‌اید، بیماری‌های مفصلی، عصبی و مشکلات موضعی چشم، بخشی از دلایلی هستند که موجب افتادن پلک‌ها می‌شوند.

بلفارو پلاستی با لیزر

1d282929 8947 47b8 9837 a7bf0799bd94 عمل بلفاروپلاستی چیست

جراحی پلک با لیزر، روش نوینی است که برای اصلاح ناهنجاری‌های صورت یا زیبایی اطراف چشم استفاده می‌شود. به‌کارگیری لیزر در مقایسه با روش‌های سنتی، تورم و خون‌ریزی خیلی کمی دارد، درد اندکی حس می‌کنید و جای زخمی هم نیست تا با دیدن آن، حس ناخوشایندی به شما یا اطرافیان‌تان دست بدهد.

در این روند، بعد از تزریق بی‌حسی موضعی به اطراف چشم، با استفاده از لیزر پوست‌های اضافی پلک بالا و کیسه‌های زیر چشم برش می‌خورند. جراحی با لیزر، ماندگاری طولانی‌مدتی دارد.

بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می‌شود؟

bfd6f67c f87d 45b1 844f 85cd5053aeb0 عمل بلفاروپلاستی چیست

کهولت سن، برخورد نامناسب با پوست حساس اطراف چشم‌ها، کشش بیش‌ازحد و کمبود الاستیسه منجر به افتادگی پلک بالا می‌شود. برای برداشتن این پوست یا چربی اضافی، ابتدا پزشک، به قسمت مورد نظر بی‌حسی موضعی تزریق می‌كند.

در مرحله بعد و در راستای خط طبیعی، برشی شکل می‌گیرد. سپس از آن ناحیه، پوست از بافت زیرین خود جدا و چربی اضافی برداشته می‌شود. درنهایت محل برش‌خورده با سوزنی مخصوص و بسیار نازک بخیه زده می‌شود که 3 الی 6 روز باقی می‌ماند.

بلفاروپلاستی پلک بالا، تا چه اندازه قادر به رفع افتادگی است؟

67b8b834 ee0b 4948 b1de 9b91be832df9 عمل بلفاروپلاستی چیست

جراحی برداشتن پلک بالا، عملی نه‌چندان سنگین است و همه مردان و زنانی که با افتادگی، محدوده دیدشان کم‌تر شده یا جذابیت چشم‌هایشان را از دست داده‌اند، می‌توانند به انجام آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:  حراج کفش “ماری آنتوانت” در ورسای

با جراحی Blepharoplasty شما می‌توانید پلک‌های افتاده خود را برداشته و درصورت عمل به توصیه‌های مراقبتی پزشک بعد از روند درمان، چند ماه بعد نتیجه شگفت‌انگیز آن را به‌وضوح ببینید.

در روزهای ابتدایی شما با التهاب بسیار پلک و تغییر رنگ پوست آن مواجه هستید اما اگر صبور باشید و‌ در مدتی که پزشک تعیین کرده، مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورید، شاهد تغییر معجزه‌وار چشم‌هایتان هستید.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، با چه روش‌های دیگری انجام می‌شود؟

جراحی blepharoplasty، عملی سرپایی است که در کلینیک‌ها بدون نیاز به بیهوشی صورت می‌گیرد. این مسئله به‌منزله آسان‌بودن عمل نیست. معمولا همه جراحی‌های زیبایی از حساسیت و ظرافت بسیاری برخوردار هستند چون کوچک‌ترین بی‌دقتی، آسیب زیادی به سلامت و‌ زیبایی فرد وارد می‌کند.

به‌طور کلی، جراحی پلک با روش‌های متعددی صورت می‌گیرد. اگر به داشتن چشم‌هایی جذاب، شاداب و جوان می‌اندیشید، به روش‌هایی که در ادامه عنوان کرده‌ایم دقت کنید.

  • تزریق بوتاکس: بوتاکس که با عنوان شل‌کننده عضلانی نیز شناخته می‌شود، به نواحی اطراف چشم تزریق شده تا با رفع چروک‌ها به جوان‌سازی کمک کند.
  • تزریق ژل: ژل یا همان فیلر، کارکردی همانند بوتاکس دارد؛ با این تفاوت که در از بین‌بردن پف زیر چشم‌ها نیز موثر واقع می‌شوند.
  • تزریق چربی: در این روش، مقداری چربی از بدن خود شخص گرفته شده و به زیر چشم‌ها تزریق می‌شود تا منجر به از بین‌بردن پف و بهبود جذابیت ظاهری شود.
  • پلاسماتراپی یا پلکسر: پلکسر روش غیرجراحی است و با بهره‌گیری از شکل چهارم ماده که پلاسما (گاز یونیزه‌شده) نام دارد و همچنین ایجاد آسیب‌های کنترل‌شده بر روی پوست پلک، عملیات لیفت و جوان‌سازی را انجام می‌دهد.
بیشتر بخوانید:  10 سوال رایج قبل از لیزر موهای زائد

کاشت ابرو، اقدام رایج دیگر در دنیای جراحی‌های زیبایی

در دنیای امروز خیلی از افراد تحت‌تاثیر شبکه‌های اجتماعی، صنعت مدلینگ و آگهی‌های تبلیغاتی به جراحی‌های زیبایی و ترمیمی روی آورده‌اند. در این میان، صورت به‌دلیل این‌که در دیدرس مستقیم دیگران قرار دارد، جراحی‌های مرتبط با اعضای آن رواج بیشتری بین مردم دارد.

تا اینجای مقاله راجع‌به بلفاروپلاستی و چگونگی داشتن چشمانی زیبا مطالب زیادی خواندید اما عضو دیگری که نباید از آن غافل شد، ابروها هستند. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که می‌گویند «ابرو سلطان چهره است»

ابروهای زیبا، نقش چشمگیری در جذابیت چهره دارند، ریزش یا کم‌پشتی آن‌ها، اتفاق ناخوشایندی برای افراد است چراکه امروز همه طرفدار داشتن ابروهایی پهن و پرپشت هستند که قابلیت رنگ‌کردن یا مرتب‌کردن داشته باشد.

بنابراین؛ کاشت ابرو نیز از دیگر جراحی‌های زیبایی پرطرفدار بین افراد به‌خصوص بانوان است تا بتوانند از این طریق با بهبود شکل و تراکم ابروها، به زیباترشدن چهره خود و افرایش اعتمادبه‌نفس‌شان کمک کنند.

f6ef17b8 236f 4b8b 952f 0ff721e0bdc4 عمل بلفاروپلاستی چیست

جمع‌بندی

بلفاروپلاستی، به‌منظور رفع اشکالات ظاهری در پلک‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در واقع داشتن چشمانی زیبا، می‌تواند چهره هر شخصی را فریبنده و جذاب نشان دهد. به همین دلیل، مهم است که به رفع ایرادها و نواقص اطراف این عضو حساس بدن توجه داشته باشید.

کلینیک تخصصی پوست و مو ارغوان با بهره‌مندی از پرسنلی کارآزموده و به‌کارگیری پیشرفته‌ترین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیا آماده خدمت‌رسانی به شماست تا عملیات‌های درمانی و زیبایی را با کیفیتی برتر و حداقل عوارض ارائه دهد.

درمان تحت‌نظر پزشکان حاذق این مجموعه، نتایج عملیاتی موفقیت‌آمیز و دقیقی را برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …