معرفی کابینت ملامینه برای آشپزخانه

435yv4b6byu57ni68mk79o معرفی کابینت ملامینه برای آشپزخانه

کابینت‌های آشپزخانه ملامینه با آب بندی حرارتی یک بستر از جنس چوب فشرده، الیاف با چگالی متوسط ​​یا تخته سه لا هستند که بین کاغذ آغشته به رزین ملامینه ذوب شده حرارتی ساخته می‌شوند. این مطلب به طور ویژه در مورد کابینت ملامینه و ویژگی ‌های آن صحبت می‌کند تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنید.

کابینت ملامینه چیست؟

ملامین ذوب شده حرارتی ترکیبی از ملامین و فرمالدئید است که به صورت شیمیایی در مولکول‌های بزرگ‌تر و ایمن‌تر ذوب شده‌اند. ملامین مورد استفاده در کابینت آشپزخانه در واقع ملامین ذوب حرارتی یا TFM نامیده می‌شود. از آنجایی که ملامین هنگام گرم شدن سفت می‌شود، سطح کابینت ملامینه ضد خش، رنگ پذیر و بسیار بادوام است.

این نوع از کابینت مدرن در واقع تنها دارای روکش ملامینه است و با ویژگی‌های منحصر به فرد خود طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

مزایا و معایب کابینت ملامینه چیست؟

کابینت ملامینه یکی از انواع مدرن دکوراسیون آشپزخانه است. اگر می‌خواهید از ورق‌های ملامینه در طراحی آشپزخانه خود استفاده کنید، بهتر است در مورد مزایا و معایب آن نکات زیر را مطالعه کنید.

مزایا کابینت ملامینه

اولین مزیت کابینت ملامینه این است که مانند چوب آلی شکافته نمی‌شود. سطوح TFM به راحتی تمیز می‌شوند و نیازی به رنگ آمیزی ندارند. مواد مورد استفاده در کابینت‌های آشپزخانه ملامینه می‌تواند از رشد پایدار جنگل و ضایعات چوب بازیافت شده باشد.

بیشتر بخوانید:  رژیم جنرال موتورز؛ خودت را بکش و لاغر شو!

بسیاری از مصرف کنندگان کابینت آشپزخانه ملامینه را به چوب واقعی ترجیح می‌دهند؛ زیرا این کابینت‌ها معمولاً به مراتب ارزان‌تر از کابینت‌های چوبی اصلی هستند. علاوه بر موارد گفته شده کابینت ملامینه دارای مزیت‌های زیر است:

  • قیمت پایین
  • ظاهر جذاب
  • نصب آسان
  • تنوع بالا در رنگ و بافت

معایب کابینت ملامینه

این کابینت‌ها در کنار مزایایی که دارند دارای برخی ویژگی‌ها هستند که ممکن است چندان ایده آل به نظر نرسند. قبل از هر چیز به وزن بالای آن‌ها اشاره می‌کنیم که سبب می‌شود برای نصب روی بدنه سبک مناسب نباشند. در عین حال آن‌ها به دلیل احتمال بالای خرد شدن ملامین باید حتماً توسط فرد ماهری نصب شوند که دقت و نیروی کافی برای این کار را دارد.

در برخی موارد نیز گزارش شده است که کابینت ملامینه در برابر ضربه‌های سخت مقاوم نبوده و خرد می‌شوند. گاهی نیز این ضربه‌ها سبب ور آمدن روکش ملامینه بر روی کابینت‌ها می‌شود.

تعمیر کابینت ملامینه

گاهی ممکن است کابینت ملامینه نیاز به بازسازی و تعمیر داشته باشد. برای این منظور بهتر است با یک استادکار کابینت صحبت کنید؛ زیرا دخالت شما در این امر می‌تواند سبب خراب شدن و پوسته‌پوسته شدن سطح کابینت شود. برخی مواقع سطح این کابینت خراشیده یا پوسته‌پوسته می‌شود. برای تعمیر آن می‌توانید از چسب و روکش‌های مقوایی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  تصاویری شگفت انگیز که در مسابقه جهانی عکاسی از طبیعت برگزیده شدند

اگر مهارت کافی در این خصوص ندارید، از فرد ماهر دیگری کمک بگیرید. صاحبان خانه‌هایی که به دنبال بازسازی آشپزخانه هستند، می‌توانند با استفاده از ملامینه نسبتاً ارزان برای کابینت‌های آشپزخانه، در هزینه خود صرفه جویی کنند؛ زیرا قیمت این کابینت‌ها نسبت به انواع دیگر پایین‌تر است.

کابینت ملامینه که در واقع یک پوشش تزئینی محسوب می‌شود در برابر رطوبت، فشار و خش مقاوم است. این ماده مصنوعی یک پلاستیک با استحکام بالا است که می‌تواند نقش روکش چوب را با هزینه چندین برابر ارزان‌تر در دکوراسیون آشپزخانه شما بازی کند.

 

ویژگی‌های اصلی کابینت ملامینه چیست؟

کابینت ملامینه می‌تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون آشپزخانه، اتاق، محل کار و بوتیک‌ها باشد. ضد آب بودن آن سبب شده است تا برای مکان‌هایی مانند کافه و آشپزخانه‌های اداری نیز مناسب باشد. ملامینه دارای ویژگی‌های زیر است:

  • این ماده به خوبی تأثیرات مکانیکی (خراش و ضربه) را تحمل می‌کند.
  • در تماس با آب از بین نمی‌رود و ضد آب محسوب می‌شود.
  • مواد شیمیایی خانگی مانند وایتکس را تحمل می‌کند و شما می‌توانید کابینت را با آن‌ها تمیز کنید.
  • شباهت زیادی به روکش طبیعی دارد.
  • مراقبت و نگهداری آن دردسری ندارد.
  • رنگ آن تحت تأثیر اشعه ماورای بنفش محو نمی‌شود.
بیشتر بخوانید:  IRANCCTV.CENTER مرجع دوربین مداربسته ایران

سخن پایانی

اگر قصد دارید برای آشپزخانه خود برخی تغییرات و بازسازی انجام بدهید، می‌توانید از کابینت مدرن ملامینه استفاده کنید که دارای سطح جذاب و زیبایی است. این کابینت‌ها قیمت کمتر و برخی خصوصیات دیگر نیز دارند که سبب محبوبیت آن‌ها شده است.

در این مطلب سعی کرده‌ایم تا حدودی این نوع کابینت را به شما معرفی کنیم تا بتوانید آن را نیز به عنوان یکی از گزینه‌های خود برای طراحی آشپزخانه در نظر بگیرید.

مجموعه نوآن با نزدیک به سه دهه سابقه فعالیت در طراحی، نصب و اجرای انواع کابینت اعم از کابینت مدرن، نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک ارائه خدمات می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشترو مشاهده پروژه های اجرا شده این مجموعه تنها کافیست به وب سایت رسمی نوان به نشانی اینترنتی https://noan-co.com/ مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …