موجودی زنده از زمان سقوط امپراتوری روم!

درختان زیبایی و ثبات کمتری دارند. طول عمر آنها به این معنی است که این موجودات زنده افراد، فصول و حتی رویدادهای تاریخی را در طول زمان مشاهده کرده اند. در این میان، برخی از درختان بیشتر از بقیه عمر می کنند و درخت زیتون «وو وس» یکی از این موجودات زنده قدیمی است.

به گزارش ایسنا، درخت زیتون باشکوه و خراشیده در روستای آنووووس در جزیره کرت یونان به عنوان نماینده هزاران سال تاریخ، از سقوط امپراتوری روم تا بازگشت بازی های المپیک به آتن در سال 2004 شناخته شده است. گواه است اعتقاد بر این است که درخت زیتون “ووووس” چند هزار ساله است. علیرغم این ادعا، این درخت زنده با وجود قدمتش هنوز زیتون دارد.

بیشتر: راه های عجیب برای دعوت از مهمانان به مراسم عروسی خود / آوردن هدایای گران قیمت شام مجلل داشته باشید

زیتون حداقل 3000 سال پیش در کرت کشت می شد. تعیین سن دقیق این درخت کهنسال از چند جهت دشوار است. تاریخ گذاری ایزوتوپی امکان پذیر نیست زیرا مغز درخت در تنه پیچ خورده 15 فوتی آن پوسیده است.با این حال، حلقه های آن نشان می دهد که این درخت حداقل دو هزار ساله است.با این حال، برخی تخمین های دیگر قدمت این درخت را به 4000 سال می رساند.

بیشتر بخوانید:  کشف سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسکاتلند

بعد از این همه سال می توان انتظار داشت که درخت خشک شود. با این حال، پیوند به این درخت اجازه داده است تا به تولید زیتون ادامه دهد. در بازگشت نمادین به سنت، شاخه های این درخت بر روی سر برندگان بازی های المپیک 2004 آتن قرار می گیرد.

بیشتر: (عکس) روز ملی فیل

در حالی که درخت زیتون “Vouves” اکنون محافظت می شود، این تنها درخت باستانی در جهان نیست. یک کاج بزرگ غربی (Pinus longaeva) در کالیفرنیا وجود دارد که 4854 سال قدمت دارد. این بدان معنی است که بذر آن در سال 2832 قبل از میلاد جوانه زد، در حالی که اولین تمدن های بین النهرین در حال ساخت شهرها و تجارت بودند و مصر در حال آغاز دومین سلسله خود بود.

بیشتر: 6 هزار کیلومتر برای شکستن قفل عشق طی شد

یکی دیگر از درختان زیتون معروف به “خواهران” یا “درختان زیتون خواهران نوح” در لبنان قدمت 6000 ساله تخمین زده می شود.این درختان از جنگ ها، اپیدمی ها، خشکسالی ها و آتش سوزی ها جان سالم به در برده اند که نشان دهنده مقاومت کامل است.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

.

مطلب پیشنهادی

نقاشی از عمل جراحی که پس از یک قرن حراج می شود

نقاشی از «آنری دو تولوز لوترک» نقاش فرانسوی پس از مدتی طولانی به مزایده گذاشته …