چند راهکار کم هزینه برای طراحی داخلی خانه های کوچک

با وجود تورم و هزینه های سر به فلک کشیده هر سال متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که خانه ها کوچک و کوچک تر می شوند و توانایی مالی افراد برای خرید یا اجاره خانه های بزرگ کم تر می شود، با این حال ما آدم ها به ناچار بعد از گذشت زمان هر امر بدیهی برایمان عادی شده و تبدیل به زندگی روزمره ما می شود.

فکر داشتن خانه بزرگ تر دور از ذهن نیست ولی بد نیست بدانیم در همین فضای به اصطلاح تنگ و تاریک هم می شود تغییرات بنیادین ایجاد کرد تا لذت بیشتری از محیط خانه خود ببریم.

در ادامه به نکاتی بسیار ساده ولی پر کاربرد در دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد که قطعا با بکار گیری آنها می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

استفاده از رنگ های روشن

شاید تا حدودی همه ما این با این روش آشنا باشیم ولی به دلیل سادگی آن تا به امروز از رنگ های روشن در طراحی داخلی منزل خود استفاده نکرده باشیم.

دیوارهایی با رنگ های روشن بازتاب نور بهتری دارند و باعث می شوند اتاق ها بزرگ تر جلوه کند در مقابل رنگ ها ی تیره تمایل به جذب نور دارند و فضا را کوچک تر نشان می دهند

رنگ های سفید آبی و سبز و رنگ های ملایم از این قبیل اتاق ها را روشن تر و بزرگتر می کند،رنگ های روشن تا حدودی باعث می شوند دیوارها دورتر به نظر برسند.

اگر اتاق یا پذیرایی شما به نور طبیعی دسترسی دارد با پوشش های از رنگ روشن از بزرگ تر شدن فضای خود قطعا شگفت زده خواهید شد ، در غیر این صورت می توانید با یک نور پردازی کم هزینه به این دستاورد برسید.

frsfsnjshguirhfgureyhgufrhfuihruighrijgfokf 300x225 چند راهکار کم هزینه برای طراحی داخلی خانه های کوچک

چیدمان زیبا اما خلوت

گیاهان و گل ها را کنار پنجره قرار داده و از گذاشتن آن در فضای داخل اتاق ها پرهیز کنید، اتاق ها را همیشه مرتب و منظم نگه دارید، نه تنها باعث شادی بیشتر می شود بلکه این نظم از تنگ تر کردن فضای خانه جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

دیوارها را با تابلوهای مختلف نپوشانید در عوض می توانید از یک تصویر واحد همچون پوستر دیواری استفاده کنید.

پوشش کف مثل سرامیک، کف پوش یا پارکت را از رنگ های روشن انتخاب کنید، حتی المقدور از فرش های بزرگ که تمام کف خانه شما را پوشش دهد بپرهیزید، اجازه دهید قسمت های زیادی از کف دیده شود.

تعداد لوازم جانبی خود را محدود کنید و یاد بگیرید چطور از نقاط کانونی فضا مثل تخت در اتاق خواب و میز نهار خوری در پذیرایی بیشترین بهره را ببرید.

از آیینه های کوچک یا بزرگ بر روی دیوارها استفاده کنید آنها را روبروی نقاط کانونی قرار دهید و در صورت امکان کنار پنجره ها از آیینه استفاه کنید تا بازتاب نور طبیعی را به خوبی در فضای خود احساس کنید.

از مبلمان کوچک تر همچون مبل ال استفاده کنید فضای رفت و آمد را مسدود نکنید تا محیط تنگ تر جلوه نکند، مبل ها را در یک مسیر قرار دهید تا امتداد آن باعث بزرگ تر دیده شدن فضا شود.

از چه نوع پوششی برای دیوار استفاده کنیم که با هزینه کم بتوانیم تغییرات دلخواه در جهت بزرگ تر دیده شدن فضا را به ارمغان آورد؟ در ادامه با چند پوشش پرمصرف در دکوراسیون داخلی آشنا می شویم.

wefesfijisuhgdshfjsdhgfuirhjifghrufhirwjfkrwjfkw 300x225 چند راهکار کم هزینه برای طراحی داخلی خانه های کوچک

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری همانطور که همه ما میدانیم یکی از قدیمی ترین پوشش ها در جهان است که در چند دهه اخیر کاربرد زیادی در مصارف طراحی داخلی داشته و هنوز هم یکی از گزینه های انتخابی افراد است.

کاغذ دیواری تشکیل شده از الیاف کاغذ طبیعی و یا مصنوعی به همراه لایه ای از پی وی سی، انواع  مختلف کاغذ دیواری که به دو دسته کلاسک و مدرن تقسیم بندی می شود معمولا از تکرار طرح های داماسک یا گل کنار هم در رنگ های مختلف موجود می باشد

بیشتر بخوانید:  دکور عجیب یک رستوران مشتری‌ها را فراری داد +عکس

برای استفاده از این متریال حتما نیاز داریم که تمامی دیوارهای خانه را با آن پوشش بدهیم تا جلوه زیبایی پیدا کند، انتخاب با شماست که از چه رنگی استفاده کنید ولی در خانه های کوچک پیشنهاد میکنیم از رنگ های کرم و روشن انتخاب کنید تا فضای بزرگ تری را داشته باشید.

wfefjiewfhuiefhjsdb vfhsdui fheifjiokf 300x225 چند راهکار کم هزینه برای طراحی داخلی خانه های کوچک

پوستر دیواری

پوستر دیواری در واقع همان کاغذ دیواری است با این تفاوت که طرح دلخواه را شما انتخاب می کنید از بین هزاران طرح و سبک مختلف و تولید کننده آن را به اندازه دلخواه شما تولید می کند.

پوستر دیواری در سبک ها و طرح های مختلف موجود می باشد
پوستر اتاق کودک و نوجوان
پوسترکلاسیک
پوستر مدرن
پوستر دیواری لاکچری
پوستر طبیعت
پوستر پشت تلوزیون
پوستر سقفی
و هزاران طرح مختلف و متنوع دیگر.

wwefncvjhiyfbiufibyr4uryx98yg3iqwoeujh2ej 300x225 چند راهکار کم هزینه برای طراحی داخلی خانه های کوچک

پوستر دیواری ها قابل شستشو بوده و در کمترین زمان ممکن بر روی دیوار نصب می شود، قابلیت شخصی سازی در این متریال موجب می شود که شما در سایز دلخواه خود تصاویر مورد نظر را ویرایش کرده و سفارش دهید.

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری

در این بخش دو تفاوت عمده کاغذ دیواری و پوستر را می گوییم تا با آگاهی کامل تر بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید کاغذ دیواری دارید بدانید که تمامی دیوارها را باید با این متریال پوشش دهید تا به نتیجه دلخواه برسید ولی برای استفاده از پوستر دیواری نیازی به این کار نیست، کافیست بر روی یک دیوار در فضای پذیرایی یا خواب آن را نصب کنید و بقیه دیوار ها را اگر دوست داشتید رنگ کنید.

بیشتر بخوانید:  نقاشی ساختمان و 7 نکته مهم در انجام آن که باید بدانید! البرز

کاغذ دیواری به دلیل وارداتی بودن هزینه بالاتری نسبت به پوستر دیواری داشته و بعضا طرح های پرفروش آن به دلیل تقاضای زیاد عدم موجودی میگردد ولی پوستر دیواری تولید داخل است و هر زمان هر طرحی را بخواهید می توانید سفارش بدهید.

چه طرحی برای پذیرایی استفاده کنیم؟

اگر فضای کوچکی دارید حتما بر روی یکی از دیوارها پوستر سه بعدی مدرن استفاده کنید، طرح های این سبک پوستر دیواری عموما نمایی سه بعدی رو به داخل دیوار دارد و موجب بزرگ تر دیوده شدن فضا می شود

dfcvofgrjlhr3o44ixj943hd942xyryhuyhn4rhhy2nhodu747 300x225 چند راهکار کم هزینه برای طراحی داخلی خانه های کوچک

طراحی دیوار پشت تلوزیون

از طرح های پوستر سه بعدی گل و یا داماسک حتما برای پشت تلوزیون استفاده کنید، توجه داشته باشید دیگر نیازی به تی وی روم ، کناف کاری، استفاده از چوب ترمو، لمسه کاری و متریال های پر هزینه دیگر ندارید.

اتاق خواب کوچک با دید وسیع

استفاده از پوستر دیوار با رنگ روشن و طرح سه بعدی در اتاق خواب بیش از پیش فضای شما را بزرگ تر و زیبا تر می کند، توجه داشته باشید از طرح هایی استفاده کنید که نمایی رو به داخل دیوار داشته باشند نه به بیرون.

معرفی شرکت دکورتک

شرکت دکوراسیون داخلی دکورتک با تجربه 8 ساله در این حوزه  اقدام به تولید پوستر دیواری در طرح ها و سبک های مختلف نموده و با ارائه بهترین متریال ها در این زمینه یکی از پر سابقه ترین شرکت های پوستر دیواری می باشد

اگر قصد خرید پوستر دیواری با تنوع بالا را دارید پیشنهاد میکنیم حتما به سایت https://decortak.com سری بزنید و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید، امکان خرید حضوری و اینترنتی برای همه فراهم است می توانید با مشاوران دکورتک تماس گرفته و به صورت رایگان برای دیزاین داخلی خود مشاوره بگیرید.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …