اهمیت برندینگ در طراحی غرفه نمایشگاهی

اهمیت برندینگ در طراحی غرفه نمایشگاهی

هرساله نمایشگاه‌های مختلفی در ایران برگزار می‌شوند که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند. نمایشگاه ایران پلاست ، آسانسور، نفت، دارویی، ورزشی و … . شرکت‌های مختلف با حضور در این نمایشگاه‌ها می‌توانند محصولات برند و دستاوردهای خود را به بازدید‌کنندگان نشان دهند. غرفه‌های نمایشگاهی راهی برای ارتباط با صنعتگران حرفه‌ایی، یافتن کار و فرصت‌های شغلی است. هر چه ساخت غرفه نمایشگاهی اصولی‌تر و مناسب‌‌تر باشد تعداد علاقه‌مندان و بازدید‌کنندگان آن افزایش پیدا می‌کند. مهم‌ترین بخش نمایشگاه، غرفه است که نقش مهمی در جذب مشتری دارد. غرفه‌های نمایشگاهی مکانی مناسب برای شرکت‌های بزرگ، کوچک و برندهای خاص هستند تا بتوانند محصولات و برندهای خود را به نمایش بگذارند.

غرفه‌سازی نمایشگاه اگر طراحی درست و اصولی داشته باشد، می‌تواند به جذب مشتریان و فروش محصولات شرکت و تبلیغات برند کمک کند. برندینگ یکی از دلایل استفاده از غرفه در نمایشگاه‌ است. در واقع برندینگ انتظارات مشتری را مدیریت می‌کند و به آن‌ها جهت می‌دهد. در این مقاله از مجموعه رایمون به بررسی اهمیت برندینگ در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی پرداخته‌ایم.

1224a42c 54dd 4d57 8176 18df443833f8 اهمیت برندینگ در طراحی غرفه نمایشگاهی

رابطه غرفه‌سازی با برندینگ

برندینگ یکی از موضوعات مهم در کسب‌وکارهای امروزی است. به همین دلیل امروزه شرکت‌ها برای معرفی و برند خود هزینه زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند‌. غرفه‌سازی نمایشگاه ارتباط مستقیمی با برندینگ دارد؛ چون غرفه محلی برای معرفی برند و ارائه محصولات است. مشتری با حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند به راحتی محصولات مختلف را از نظر کیفیت مقایسه کند و برند موردنظر خود را انتخاب نماید. به همین دلیل برندینگ یکی از دلایل مهمی است که شرکت‌ها از غرفه در نمایشگاه‌ها استفاده می‌کنند. از عواملی که باعث موفقیت یک برند می‌شود به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • داشتن هدفی مشخص
  • شناخت رقیبان و هدف‌های آن‌ها
  • شناخت مشتری (مشتری چه هدف‌ها و ویژگی‌های دارد.)
  • اطلاع رسانی (صاحب برند باید مخاطب را از تمام ویژگی‌های برند آگاه کند.)
  • لوگو

شکل و ظاهر غرفه نمایشگاهی در ذهن مخاطب تاثیر زیادی دارد. طراحی درست و مناسب غرفه باعث ماندگاری برند در ذهن مشتری می‌شود و به جذب بازدیدکنندگان کمک خواهد کرد. غرفه‌های خالی و بی‌محتوا تاثیر منفی روی مشتری دارند و باعث رانده شدن مشتری می‌شوند.

ساخت غرفه نمایشگاهی و شرکت در نمایشگاه چه تاثیری روی برند دارد

شرکت در یک نمایشگاه و داشتن یک غرفه نمایشگاهی با طراحی خوب اثرات چند‌وجهی بر روی دیده شدن برند، شهرت و روابط با مشتری دارد.

  • غرفه نمایشگاهی نمایانگر ملموس هویت یک برند است که طراحی، زیبایی شناسی کلی غرفه و رنگ‌ها به زبان بصری برند کمک می‌کنند‌. یک غرفه نمایشگاهی خلاق  تنها باعث جلب توجه مخاطبان بیشتری می‌شود؛ بلکه موقعیت برند، ارزش‌های برند و شخصیت برند را به اشتراک می‌گذارد.
  • ماهیت تعاملی نمایشگاه‌ها به برندها اجازه می‌دهد تا مخاطبان هدف، خودشان مستقیم درگیر شوند. برندها با نمایش تعاملی مستقیم محصول و تعاملات چهره‌به چهره پیشنهادات خود را با گونه‌ای به نمایش می‌گذارند که تاثیرات آن‌ها از تبلیغات بیشتر است.
  • شرکت در نمایشگاه‌ها برای برندها فرصتی فراهم می‌کند تا نوآوری و تخصص خود را نشان دهند.
  • یکی از جنبه‌های حیاتی نمایشگاه‌ها، شبکه‌سازی است که بر دسترسی و مشارکت یک برند تاثیر قابل توجهی دارد.
  • نمایشگاه‌ها برای برندها بستری را فراهم می‌کنند تا بتوانند تا از مشتریان و همتایان صنعت بازخورد مستقیم جمع‌آوری کنند.
  • یکی از راه‌های بازاریابی و برندینگ، حضور در نمایشگاه‌ها است به ویژه با استفاده از اهدایی تبلیغاتی می‌توان تبلیغات دهان‌به‌دهان را افزایش داد.
بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع دستگاه سیل

برای برندینگ چه راه‌کارهایی را باید در نمایشگاه رعایت کنیم

برای برندینگ در نمایشگاه راه‌کارهای زیر را باید رعایت کنید:

طراحی غرفه نمایشگاهی باید جذاب باشد 

طراحی غرفه نمایشگاهی نه تنها از نظر بصری باید برجسته باشد؛ بلکه باید منعکس‌کننده برند باشد. دکوراسیون و چیدمان غرفه باید فضایی جذاب و دلپذیری را ایجاد کند. آرم‌ها، رنگ‌ها و پیام‌ها را با برند ترکیب کنید‌‌.

پیام برند خود را به مخاطب برسانید

پیام برند شما در تمام کانال‌های ارتباطی باید ثابت، مختصر و واضح باشد. به طوری که مخاطبان به راحتی بفهمند که برند شما چه پیام و شخصیتی دارد.

از یک راه ارتباطی فیزیکی و ثابت استفاده کنید

از یک ابزار فیزیکی یا یک وسیله باکیفیت بالا مانند هدایای تبلیغاتی، کارت ویزیت و بروشور استفاده کنید و در مورد محصولات یا خدمات خود اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

ایجاد تجربیات جذاب برای برند 

در غرفه خود تجربه‌های تعاملی ایجاد کنید تا مخاطبان را مجذوب خود کنید. این می‌تواند، شامل نمایشگرهای تعاملی، تجربیات واقعیت مجازی و نمایش محصول باشد.

توجه به تعاملات شخصی در غرفه 

آموزش لازم را به کارکنان غرفه بدهید که تا شخصیت برند را تجسم کنند و مخاطبان را به شیوه‌ایی شخصی‌سازی شده آن‌ها را درگیر کنند.

رابطه برندینگ و فروش در کسب‌وکارها

برای افزایش فروش برند‌سازی موثر در ذهن مصرف‌کنندگان یک درک قوی و مثبت از محصول یا شرکت ایجاد می‌کند. یک برند معروف، قوی، کاملا تعریف شده، ارتباطات عاطفی، وفاداری یا اعتماد را ایجاد می‌کند و بر تصمیمات خرید اثر‌گذار است. برندسازی یک کسب‌وکار را از رقبای خود متمایز می‌کند و باعث افزایش فروش خواهد شد و آن را قابل تشخیص‌تر و به یاد‌ماندنی‌تر می‌کند. تصویر مثبت برند باعث افزایش حمایت، تکرار خرید و افزایش اولویت می‌‌شود. مشتریان از برندی خرید می‌کنند که شناخت و اعتماد بیشتری به آن دارند. برای اطمینان از یک غرفه برند‌سازی موفق باید به نکات زیر توجه کنید:

  • طراحی غرفه باید به طور یکپارچه مطابق با هویت برند شما باشد. متناسب با برند شما باید عناصر بصری، آرم‌ها و رنگ‌ها انتخاب شوند.
  • برای برند خود پیام‌های مختصر و قانع کننده به مخاطبان خود منتقل کنید.
  • از جملات گنگ و طولانی پرهیز کنید‌.
  • نورپردازی را فراموش کنید.
  • با دقت و کاملا محتاط شرکت غرفه‌سازی با تجربه‌ای را انتخاب کنید.
  • گرافیک چشم‌نوازی غرفه را فراموش نکنید.
  • روی گرافیک‌های چشم‌نواز و باکیفیت سرمایه‌گذاری نمایید.
  • طراحی پس‌زمینه‌های بزرگ، بنرها و تصاویر باید به صورتی باشند که به طور موثر پیام‌های کلیدی منتقل شوند و توجه جلب کنند.
بیشتر بخوانید:  زندگی در شهر مینیاتوری!

به چه نکاتی در طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی باید توجه کنیم

برای این که به بهترین شکل غرفه نمایشگاهی ایجاد کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

تناسب طراحی دکوراسیون غرفه با کسب‌وکار 

طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی باید متناسب با کسب‌وکار و اهداف شما باشد. یعنی طراحی به گونه‌ای باشد که مخاطبان جلب چیزی شوند که شرکت شما آن‌ را ارائه می‌دهد. به طور مثال در نمایشگاه شیرینی و شکلات دکوراسیون باید جذاب و متناسب با صنعت شیرینی و شکلات باشد.

استفاده حداکثری از فضای غرفه 

در هنگام رزرو فضای غرفه باید توجه کنید که محصولات و کسب‌وکار شما را به بهترین نحوه نمایش دهد.

دریافت خدمات از شرکت غرفه‌سازی حرفه‌ای 

برای طراحی و اجرای دکوراسیون غرفه می‌توانید از شرکت‌های غرفه‌سازی که تیم‌های با تجربه دارند، کمک بگیرید. طراحی خلاقانه غرفه شامل نحوه قرارگیری تک‌تک عناصر غرفه و برجسته‌تر کردن لوگوی غرفه باشد.

علاقه‌مند نگاه داشتن بازدید‌کنندگان 

هنگامی که یک بازید‌کننده غرفه شما را ترک می‌کند همه چیز در مورد برند و کسب‌وکار شما را فراموش خواهد کرد. برای این موضوع باید چاره‌‌ای اندیشیده شود. برای ایجاد وجه تمایز غرفه خود با دیگر غرفه‌داران باید به موارد زیر توجه کنید:

  • رقم زدن تجربه‌ای که در دیگر غرفه‌ها دیده نمی‌شود.
  • ارائه هدایای رایگان
  • طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی جذاب و خاص

چگونه دکوراسیون غرفه نمایشگاهی جذابی ایجاد کنیم

برای طراحی جذاب دکوراسیون غرفه نمایشگاه باید به نکات زیر توجه کنید:

پاسخگویی به نیازهای مشتری

برای این که بازید‌کنندگان را به مشتری تبدیل کنید باید نیازهای آن‌ها را هدف بگیرید. به طور مثال گرافیک‌ها، تصاویر و تابلوها که محصول شما را نشان می‌دهند‌. بازدیدکنندگان با استفاده از آن‌ها به خوبی متوجه می‌شوند که آیا کسب‌وکار شما نیاز آن‌ها را برآورده می‌کند یا نه

بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین موجودات افسانه‌ای در قرون وسطی + تصاویر

نمایش نکات موثر در دکوراسیون غرفه

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی باید برجسته باشد و استفاده از علائم بصری بسیار موثر است. تابلوها یا سر در غرفه باید بتوانند باعث جلب بازدید‌کنندگان شوند‌.

ثبات در برندسازی در طراحی و ساخت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی 

طراحی دکوراسیون باید با موضوع برند شما مطابقت داشته باشد که می‌تواند شامل لوگو، فونت، رنگ و هر نوع علائم دیگر باشد.

ارائه عناصر جذاب و تعاملی در غرفه

شرکت‌کنندگانی که به حضور در غرفه علاقه‌مند هستند باید فرصتی برای آن‌ها ایجاد کنید تا بتوانند در غرفه حضور پیدا کنند. غرفه نمایشگاهی باعث تعامل شرکت‌کنندگان می‌شود تا افراد بتوانند با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو کنند.

  • دعوت از شرکت ‌کنندگان تا در شبکه‌های اجتماعی با برند شما تعامل داشته باشند.
  • ارائه هدایای رایگان، قرعه‌کشی و بازی
  • نمایشگرهای لمسی که تورهای مجازی، کاتالوگ‌ها و فیلم‌ها را در رابطه با کسب‌وکار شما ارائه می‌دهند.
  • به بازدید‌کنندگان اجازه دهید تا بتوانند محصولات شما را امتحان کنند.

سخن پایانی

شرکت‌های بزرگ و کوچک با حضور در نمایشگاه‌ها می‌توانند برند و محصولات خود را به مخاطبان و بازدید‌کنندگان معرفی کنند. اگر ساخت غرفه نمایشگاهی به صورت اصولی و درست انجام شود، می‌تواند به تبلیغات برند و افزایش فروش کمک کند. برای برندینگ در نمایشگاه‌ها باید طراحی غرفه جذاب باشد. پیام برند خود را به مخاطب برسانید. ایجاد تجربیات جذاب برای برند و تعاملات شخصی در غرفه توجه کنید.

شکل و ظاهر غرفه باعث می‌شود، نام برند شما در ذهن آن‌ها باقی بماند. در طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • تناسب طراحی دکوراسیون غرفه با کسب‌وکار شما
  • استفاده حداکثری از فضای غرفه
  • دریافت خدمات از شرکت غرفه‌سازی نمایشگاه
  • علاقه‌مند نگاه داشتن بازید‌کنندگان

در غرفه‌سازی نمایشگاه فضای باز و کافی باید وجود داشته باشد تا بازید‌کنندگان و کارکنان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مخاطبان اطلاعات لازم را در مورد محصولات شما کسب کنند‌. مجموعه رایمون با سال‌ها تجربه در زمینه غرفه‌سازی نمایشگاهی و برخوردار از کارشناسان مجرب و با تجربه می‌تواند متناسب با کسب‌وکار شما در نمایشگاه غرفه‌ای جذاب و خلاقی ایجاد کند تا با شرکت در نمایشگاه بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …