بهبود روابط زناشویی

بهبود روابط زناشویی ؛ دگرگونی‌های فیزیکی که بدن شما با بالا رفتن سن متحمل می‌شود نیز تأثیر عمده‌ای بر تمایلات جنسی شما دارد. کاهش سطح هورمون ها و تغییرات در عملکرد عصبی و گردش خون ممکن است منجر به مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ یا درد واژن شود.

چنین تغییرات فیزیکی اغلب به این معنی است که شدت رابطه جنسی در دوران جوانی ممکن است جای خود را به واکنش‌های آرام‌تر در طول زندگی میانسالی و بعدی بدهد. اما محصولات جانبی عاطفی بلوغ ، افزایش اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی بهتر و کاهش بازداری‌ها ، می‌تواند به ایجاد یک تجربه جنسی غنی‌تر، ظریف‌تر و در نهایت رضایت‌بخش‌تر کمک کند. با این حال، بسیاری از افراد از درک کامل پتانسیل رابطه جنسی در اواخر زندگی ناتوان هستند. با درک عناصر فیزیکی و عاطفی حیاتی که زمینه ساز رابطه جنسی رضایت بخش هستند، می توانید در صورت بروز مشکلات، با آنها مقابله کنید.

درمان مشکلات جنسی و بهبود روابط زناشویی در حال حاضر آسان تر از همیشه است. در صورت نیاز، محصولات جنسی ، داروها و درمانگران جنسی حرفه ای وجود دارند. اما ممکن است بتوانید با ایجاد چند تغییر در سبک عشق ورزی خود، مسائل جزئی جنسی را حل کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید.

برای بهبود روابط زناشویی آموزش ببینید.

a2454f6e 1a9c 43b7 852a 4f9195aff828 بهبود روابط زناشویی

بسیاری از مواد خودیاری خوب برای هر نوع مشکل جنسی در دسترس است. اینترنت یا کتابفروشی محلی خود را مرور کنید، چند منبع را انتخاب کنید که برای شما مناسب است، و از آنها برای کمک به شما و شریک زندگی خود برای آگاهی بهتر در مورد مشکل استفاده کنید. اگر صحبت مستقیم خیلی سخت است، شما و شریک زندگیتان می توانید زیر قسمت هایی که به طور خاص دوست دارید خط بکشید و آنها را به یکدیگر نشان دهید.

به خودتان زمان بدهید.

با افزایش سن، واکنش های جنسی شما کاهش می یابد. شما و شریک زندگیتان می توانید با پیدا کردن یک محیط آرام، راحت و بدون وقفه برای رابطه جنسی، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. همچنین بدانید که تغییرات فیزیکی در بدن شما به این معناست که برای برانگیختگی و رسیدن به ارگاسم به زمان بیشتری نیاز دارید. وقتی به آن فکر می کنید، صرف زمان بیشتر برای رابطه جنسی چیز بدی نیست. استفاده از این نیازهای فیزیکی در روال عشق ورزی می تواند درهایی را به روی نوع جدیدی از تجربه جنسی باز کند.

بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین هواپیماهای مسافربری و سهم ناوگان هوایی ایرلاین های ایرانی

از روان کننده ها و یا ژل لوبریکانت استفاده کنید.

a8c270ed f3f7 4d65 98c2 d3612d423573 بهبود روابط زناشویی

اغلب، خشکی واژن که در دوران پیش از یائسگی شروع می شود را می توان به راحتی با مایعات و ژل های روان کننده و ژل لوبریکانت اصلاح کرد. آزادانه از اینها برای جلوگیری از رابطه جنسی دردناک استفاده کنید ؛این مشکلی است که می تواند منجر به کاهش میل جنسی و افزایش تنش در روابط شود. هنگامی که روان کننده ها دیگر کار نمی کنند، گزینه های دیگر را با پزشک خود در میان بگذارید.

محبت جسمانی را  برای بهبود روابط زناشویی حفظ کنید.

حتی اگر از این مشکل خسته، پرتنش یا ناراحت هستید، بوسیدن و در آغوش گرفتن برای حفظ پیوند عاطفی و فیزیکی ضروری است.

لمس کردن را تمرین کنید.

e1f4b7f4 cedf 4b69 8f03 36e2c1df85ce بهبود روابط زناشویی

تکنیک‌های تمرکز حواس که متخصصان جنسی استفاده می‌کنند برای بهبود روابط زناشویی می‌توانند به شما کمک کنند تا صمیمیت فیزیکی را بدون احساس فشار دوباره برقرار کنید. بسیاری از کتاب‌های خودیاری و فیلم‌های آموزشی، تغییراتی را در مورد این تمرین‌ها ارائه می‌کنند. همچنین ممکن است بخواهید از شریک زندگی خود بخواهید که شما را به گونه ای لمس کند که دوست دارد لمس شود. این به شما درک بهتری از میزان برقراری کیفیت رابطه، می دهد.

پوزیشن های مختلف را امتحان کنید.

ایجاد مجموعه ای از پوزیشن های مختلف جنسی نه تنها به عشق ورزی می افزاید، بلکه می تواند به غلبه بر مشکلات نیز کمک کند. یافتن موقعیت مناسب برای برقراری رابطه جنسی میتواند تاثیر بسیاری بر عملکرد زوجین داشته باشد.

فانتزی های خود را برای بهبود روابط زناشویی بنویسید.

این تمرین می تواند به شما کمک کند فعالیت های احتمالی را که فکر می کنید ممکن است برای شما یا شریک زندگی تان راهگشا باشد را کشف کنید. سعی کنید به تجربه یا فیلمی فکر کنید که شما را برانگیخته است و سپس خاطره خود را با همسرتان در میان بگذارید. این به ویژه برای افرادی که میل پایین دارند مفید است.

بیشتر بخوانید:  قیمت پروتز آرنج چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز آرنج

تمرینات کگل را انجام دهید.

005433aa fe48 407b 859a 70bbd7e9c925 بهبود روابط زناشویی

هم مردان و هم زنان می توانند تناسب جنسی خود را با ورزش کردن عضلات کف لگن بهبود بخشند. برای انجام این تمرینات، عضله ای را که اگر می خواستید ادرار را در وسط جریان متوقف کنید، استفاده می کنید، سفت کنید. انقباض را برای دو یا سه ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید. 10 بار تکرار کنید. سعی کنید روزی پنج ست انجام دهید. این تمرینات را می توان در هر مکانی انجام داد؛ در حین رانندگی، نشستن پشت میز یا ایستادن در صف پرداخت. در خانه، زنان ممکن است از وزنه های مخصوص برای افزایش مقاومت عضلانی استفاده کنند. در مورد این که از کجا اینها را تهیه کنید و چگونه از آنها استفاده کنید، با پزشک یا یک متخصص جنسی صحبت کنید.

سعی کنید برای بهبود روابط زناشویی آرامش داشته باشید.

قبل از داشتن رابطه جنسی و بهبود روابط زناشویی ، یک کار آرام بخش را با هم انجام دهید، مانند یک بازی یا بیرون رفتن برای یک شام خوب. یا تکنیک های تمدد اعصاب مانند تمرینات تنفس عمیق یا یوگا را امتحان کنید.

10. از ویبراتور استفاده کنید.

این دستگاه می تواند به زن کمک کند تا در مورد پاسخ جنسی خود بیاموزد و به او اجازه دهد آنچه را که دوست دارد به همسرش نشان دهد.

11. تسلیم نشوید.

اگر به نظر می رسد هیچ یک از تلاش های شما برای بهبود روابط زناشویی نتیجه نداد، امید خود را از دست ندهید. پزشک شما اغلب می تواند علت مشکل جنسی شما را تعیین کند و ممکن است بتواند درمان های موثر را شناسایی کند. او ممکن است به شما پیشنهاد کند یک درمانگر جنسی را در نظر بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا مسائلی را که ممکن است مانع زندگی جنسی رضایت بخش باشد، کشف کنید.

12. غذاهایی بخورید که عملکرد جنسی را افزایش می دهند

7734b8b5 b43f 4787 ad50 164ed6d96107 بهبود روابط زناشویی

با خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی به زندگی جنسی و بهبود روابط زناشویی خود کمک کنید. علاوه بر بهبود خلق و خو، خوردن غذاهایی که حاوی مقدار زیادی اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین ها و چربی های سالم هستند، می تواند میل جنسی شما را افزایش داده و عملکرد شما را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید عبارتند از:

مرکبات: پرتقال، لیمو، گریپ فروت و نارنگی

آجیل و دانه ها: بادام، گردو، بادام هندی، کینوا

غلات کامل: گندم، گندم سیاه و برنج قهوه ای

غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا و صدف

پروتئین سلامت: گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ

سبزیجات برگ دار: کلم پیچ، اسفناج

13. از خود در برابر عفونت های مقاربتی محافظت کنید

اگر در یک رابطه پایدار نیستید، زمانی که می خواهید رابطه جنسی داشته باشید، همیشه از بهترین کاندوم استفاده کنید. این هنوز هم موثرترین روش پیشگیری از بارداری است که از بیماری های مقاربتی نیز جلوگیری می کند. بنابراین، اگر از نظر جنسی فعال هستید، عاقلانه است که یک کاندوم همراه خود داشته باشید. اگر وارد یک رابطه ثابت می‌شوید و می‌خواهید استفاده از کاندوم تاخیری را متوقف کنید، با پزشک مشورت کنید تا یک روش موثر کنترل بارداری را تجویز کند تا بتوانید از بارداری ناخواسته جلوگیری کنید. ما همچنین توصیه می کنیم هر 6 ماه یکبار آزمایشات STD انجام دهید حتی اگر در یک رابطه ثابت هستید. همیشه بهتر است از همه چیز آگاه باشید و خیالتان راحت باشد که نه شما و نه شریک زندگیتان به بیماری مقاربتی مبتلا نیستید.

14. برای بهبود روابط زناشویی مشاوره سلامت جنسی دریافت کنید

dc64eb13 ec0f 4df2 90a5 6b2a44da5947 بهبود روابط زناشویی

اگر متوجه شدید که از رابطه جنسی لذت نمی برید، در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید. برخی از شرایط پزشکی مسئول اختلال عملکرد جنسی و کاهش میل جنسی هستند. همچنین ممکن است داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و ضد بارداری مصرف کنید که می توانند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارند.همچنین داروهایی که برای تاخیر در انزال استفاده می شود ازجمله کاندوم و اسپری تاخیری . پزشک شما در بهترین موقعیت برای پاسخ به تمام سوالات مربوط به سلامت جنسی شما خواهد بود و به شما توصیه می کند که چگونه از یک زندگی جنسی رضایت بخش تر لذت ببرید.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …