قیمت پروتز آرنج چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز آرنج

5jbej5j75 قیمت پروتز آرنج  چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز آرنج

ساخت پروتز آرنج، برای کسانی انجام می شود که دست خود را از ناحیه بالای آرنج از دست داده اند. کسی که دستش از این ناحیه قطع شده است، برای آنکه به انجام کارهای روزمره بپردازد، هیچ چاره ای، جز ساخت و نصب پروتز آرنج ندارد. اگر می خواهید در مورد این نوع پروتز، اطلاعات بیشتری به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا قیمت پروتز آرنج تحت تاثیر انواع آن قرار دارد؟

یکی از مهم ترین مواردی که روی قیمت پروتز آرنج تاثیر می گذارد، نوع آن است. امروزه، انواع و اقسام پروتزهای آرنج ساخته شده و به نیازهای طیف وسیعی از کاربران پاسخ داده می شود. طبق نظرسنجی های انجام شده توسط فارس، ایلنا و مشرق، کلینیک ارتوپدی فنی پایار، یکی از متخصصان ساخت انواع پروتز آرنج در کشور به شرح زیر است:

1- آرنج های معمولی

آرنج های معمولی، عملکرد خوبی دارند و به دو نوع اصطکاکی و مکانیکی تقسیم بندی می شوند. در نوع اصطکاکی، آرنج، قابلیت تنظیم داشته و در نوع مکانیکی، یک کابل در پروتز به کار برده شده است. قیمت این دو نوع پروتز آرنج از قیمت پروتز مخصوص آرنج الکتریکی، پایین تر است. کسانی که از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی نیستند، می توانند برای ساخت پروتزهای معمولی آرنج اقدام کنند.

yjb67j67j 1 قیمت پروتز آرنج  چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز آرنج

2- پروتز الکتریکی

بیشتر بخوانید:  رازهایی که فقط شرکت‌ های سئو می‌دانند!

از دیگر انواع پروتز آرنج که آن نیز می تواند به کاربران خود کمک کند تا زندگی راحت تری را تجربه کنند، پروتز الکتریکی است. کسانی که این نوع پروتز را نصب می کنند، می توانند پروتز را به سمت بالا حرکت دهند. از جمله عیب هایی که پروتز الکتریکی دارد، می توان به بالا بودن وزن و قیمت آن اشاره کرد. برخی کلینیک ها، توانسته اند در ساختار این نوع، تغییراتی ایجاد کرده و بعضی معایب آن را کم رنگ تر کنند.

3- پروتزهای سیلیکونی

قیمت پروتز مخصوص آرنج سیلیکونی از قیمت سایر انواع پروتزها پایین تر است. در ساخت این پروتز از یک ماده ی منعطف به نام سیلیکون استفاده می کنند. پروتزهای سیلیکونی شباهت زیادی به دست و آرنج دست انسان دارند. این شباهت ها به حدی است که گاهی اوقات نمی توان هیچ وجه تمایزی بین پروتز آرنج و دست انسان قائل شد.

ساخت پروتز آرنج در کلینیک های حرفه ای ساخت پروتز به چه شکل انجام می شود؟ آیا از روند ساخت آن اطلاع دارید؟

ساخت پروتز آرنج، روال خاص خود را دارد. اگر فردی دچار یک حادثه شده و دستش از آرنج قطع شده باشد، باید صبر کند تا تمامی زخم ها بهبود پیدا کند. وقتی حال عمومی بیمار بهتر شد و تمامی زخم های جراحیِ محل قطع عضو کاملا بهبود پیدا کردند، بیمار به متخصصین فعال در کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه می کند و در آنجا یک قالب از عضو باقیمانده تهیه می شود.

بیشتر بخوانید:  ثبت نام در دوره طرحواره درمانی موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

در مدت زمانی که قرار است پروتز اصلی ساخته شود، یک پروتز آزمایشی در اختیار بیمار قرار داده می شود و فرد به مدت 2 تا 4 هفته آن را نصب می کند. بعد از تمام شدن این مدت زمان، پروتز نهایی ساخته می شود. این پروتز، پروتز اصلی است و بیمار باید کار کردن با آن را به خوبی یاد بگیرد. معمولا، بعد از نصب این پروتز، بیمار باید تحت آموزش قرار گیرد. جلسه های آموزشی ممکن است بین چند ساعت تا چند جلسه طول بکشد.

rhv5ryhy 1 قیمت پروتز آرنج  چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز آرنج

قیمت پروتز آرنج چقدر است؟

وقتی که می خواهید برای ساخت پروتز آرنج اقدام کنید، باید در مورد قیمت آن نیز پرس و جو کرده و به جایی مراجعه کنید که با مناسب ترین قیمت، ساخت پروتز را انجام می دهند. برای اطلاع دقیق از قیمت انواع پروتز آرنج، بهتر است با کلینیک هایی که در حوزه ساخت این نوع پروتز تجربه و تخصص بالایی دارند، صحبت کنید. جزئیات زیادی وجود دارد که روی قیمت پروتز تاثیر می گذارد؛ تنها کسانی که از این جزئیات اطلاع دارند، کارشناسانی هستند که در مرکز ساخت پروتز فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

کسی که می خواهد برای ساخت پروتز مخصوص آرنج اقدام کنند، ابتدا باید به یک پزشک مراجعه کنند. در این کلینیک ها شما را با انواع پروتزهای مخصوص آرنج آشنا کرده و اطلاعاتی را از شما دریافت می کنند.

با توجه به نوع پروتز انتخاب شده و با توجه به عملکردی که این پروتز از خود نشان می دهد، قیمتی را برای ساخت پروتز در نظر می گیرند. هر قدر پروتز، عملکرد پیچیده تری داشته، و توانایی پاسخ به ریزترین نیازهای کاربر را داشته باشد، قیمت بالاتری دارد. خوب است به خاطر داشته باشید، پروتزهایی که برای کاربری های خاص ساخته می شوند، گران تر هستند. اگر در زندگی روزانه تان به یک کار خاص اشتغال دارید و در آن کار خاص مجبورید از آرنج خود، زیاد کار بکشید، بهتر است پروتزی با کاربری خاص، نصب، و قیمت بالایی برای آن پرداخت کنید.

کلام آخر

پروتز آرنج یکی از اصلی ترین انواع پروتزهایی است که در کلینیک های ارتوپدی فنی ساخته می شود. برای دریافت قیمت پروتز آرنج باید به کلینیک های مطرح در کشور، همچون کلینیک ارتوپدی فنی پایار مراجعه کنید. کارشناسان این مجموعه، در تلاشند تا بهترین نوع پروتز را در اختیار شما قرار دهند. پایار، با داشتن سابقه طولانی، تجربه خوبی در حوزه ساخت انواع پروتز آرنج دارد.

 

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …