نحوه استفاده از چسب هبلکس چگونه است؟ نکات مهمی که باید بدانید

نحوه استفاده از چسب هبلکس، موضوع مهمی است که در زمان ساخت و ساز با بلوک های هبلکس باید مورد توجه قرار داده شود. اگر در این رابطه اطلاعات زیادی ندارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشد.

34tv35yb657nim8o نحوه استفاده از چسب هبلکس چگونه است؟ نکات مهمی که باید بدانید

چسب هبلکس چیست؟

چسب هبلکس چیست؛ اولین موضوعی است که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. چسب هبلکس که به آن ملات هبلکس نیز می گویند یک ملات خشک است که با استفاده از آن بلوک های هبلکس یا اتوکلاو شده را در کنار هم می چسبانند. استفاده از این چسب با مزیت های زیادی همراه است که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • این چسب، خاصیت اشتعال پذیری نداشته و به راحتی دچار حریق نمی شود.
  • از چسب هبلکس، هیچ گونه ماده سمی به اطراف پخش نمی شود.
  • این ملات از جمله ملات هایی است که در مقابل رطوبت، عایق خوبی است.
  • تا یک سال بعد از خرید، هیچ افتی در کیفیت این چسب رخ نمی دهد.
  • این چسب در کیسه های 25 کیلوگرمی فروخته می شود.
  • این چسب در دو رنگ خاکستری و سفید ارائه می شود.
  • این چسب از جمله چسب های ضد آب است.

موضوع مهمی که باید به آن اشاره شود، نحوه استفاده از چسب هبلکس است. اگر این چسب به درستی استفاده نشود حضور آن در ساختمان سازی، عملا فایده ای نداشته و هزینه صرف شده برای قیمت چسب هبلکس بیهوده به هدر می رود. خبر خوبی که برای پیمانکاران حوزه ساخت و ساز داریم این است که طبق نظر سنجی انجام شده توسط ایلنا، مشرق و فارس، سورنا هبلکس با ارائه چسب هایی با کیفیت، به شما امکان داده است تا چسبی با کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری کنید و ساختمان هایی به شدت مقاوم در برابر زلزله داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  چگونه برای تغییرات الگوریتم های سئو آماده باشیم؟

4tv35tyb6nuim8o نحوه استفاده از چسب هبلکس چگونه است؟ نکات مهمی که باید بدانید

ترکیبات چسب هبلکس چیست؟ آیا روی قیمت چسب هبلکس اثر دارد؟

برای آشنایی هر چه بیشتر با این ملات لازم است با ترکیبات چسب هبلکس نیز آشنایی بیشتری پیدا کنیم. در ساخت این ملات از مواد زیر استفاده می کنند:

  • سیمان
  • ماسه خشک
  • چسب پلیمری
  • آب

نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که ترکیبات به کار برده شده در ملات هبلکس، به نحوه استفاده از چسب هبلکس هیچ ربطی ندارد. در واقع، ترکیبات به کار برده شده در ساخت ملات هبلکس، به غیر از اینکه روی کیفیت ملات و قیمت چسب هبلکس تاثیر مستقیم دارد، موجب تغییر روش استفاده از آن نمی شود.

به یاد داشته باشید، هر قدر کیفیت ترکیباتی که در ساخت این چسب به کار برده شده است بیشتر باشد، خاصیت چسبندگی و سایر مزیت های آن به طور چشمگیری بهبود پیدا خواهند کرد. با توجه به این نکته، نمی توان انتظار داشت که چسب های هبلکسی با کیفیت را بتوانید با کمترین قیمت خریداری کرده و مصرف کنید.

طرز تهیه چسب هبلکس چگونه است؟

نحوه استفاده از چسب هبلکس، از جمله موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن نیز بپردازیم. اگر یک چسب،کیفیت بالایی داشته باشد اما به شکل درستی تهیه نشود، نمی تواند وظیفه خود را که همان چسباندن بلوک های هبلکسی به هم است، به خوبی انجام دهد. اگر می خواهید هزینه ای که بابت قیمت چسب هبلکس پرداخت کرده اید، به هدر نرود این چسب را طبق مراحل زیر آماده کنید:

  1. اولین کاری که می بایست در جهت تهیه این چسب انجام دهید، خرید چسب با کیفیت از منابع معتبر فروش این ملات است.
  2. قدم بعدی، تعیین میزان مناسب آب است. به ازای یک کیسه 25 کیلوگرمی از این ملات، 7 لیتر آب باید به کار برده شود.
  3. در مرحله بعد، می بایست آب و چسب را خیلی خوب با هم ترکیب کنید؛ این مرحله اهمیت زیادی دارد. ترکیب کردن چسب و آب باید تا جایی صورت گیرد که یک مخلوط یک دست و کاملا صاف حاصل شود.
  4. بعد از آن، مدت زمانی را اجازه دهید تا چسب، قوام لازم را به دست آورد.
  5. بعد از آنکه چسب به اندازه کافی قوام پیدا کرد، مجددا این ترکیب را هم زده و اجازه دهید یک دست شود و سپس آن را روی سطح بلوک ها قرار دهید.
بیشتر بخوانید:  طراحی مدل لباس با مواد غذایی

43tb4v5yu75nimo9opp نحوه استفاده از چسب هبلکس چگونه است؟ نکات مهمی که باید بدانید

نحوه استفاده از چسب هبلکس چگونه است؟

نحوه استفاده از چسب هبلکس را بیان کردیم. البته همه چیز به مواردی که در بالاتر اشاره کردیم ختم نمی شود و شما در مورد نحوه ی استفاده از چسب هبلکس ( ملات هبلکس ) باید به برخی نکات مهم نیز توجه و دقت داشته باشید؛ این نکات به شرح زیرند:

  • برای استفاده از این چسب، 2 ساعت بیشتر زمان ندارید. بعد از آن، چسب یا ملات هبلکس کیفیت خود را از دست می دهد و صلاحیت مورد نیاز برای قرار گیری روی بلوک های هبلکسی را ندارد.
  • به میزان 2 تا 3 میلی متر از ملات را روی سطح تمیز و بدون گرد و غبار بلوک ها قرار دهید و آن را خوب صاف کنید. برای صاف کردن چسب می توانید از ابزارهایی چون ماله دندانه دار استفاده کنید.
  • در جاهایی که دمای هوا بین 0 تا 10 درجه سانتی گراد است، این چسب، کیفیت و کارایی اش را از دست می دهد. اگر در این مناطق ناچارید از چسب هبلکس استفاده کنید، حتی الامکان از آب گرم در تولید آن استفاده کنید.
  • اگر دو ساعت گذشته و شما هنوز مقداری چسب هبلکس دارید، به هیچ عنوان به آن آب اضافه نکنید. این عمل شما به دلیل کاهش دادن کیفیت چسب، امنیت ساختمان را به شکل جدی با تهدید مواجه خواهد کرد.
  • اگر می خواهید صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه ای در هزینه ی پروژه داشته باشید، برای خرید این ملات به سراغ منابعی بروید که قیمت چسب هبلکس را در مناسب ترین حالت در اختیار شما قرار می دهند.
  • پخش شدگی این چسب روی سطح بلوک های هبلکسی باید به یک اندازه باشد.
بیشتر بخوانید:  جشن سال نو در چین بدون ترس از کرونا

کلام آخر

قیمت چسب هبلکس و بررسی برخی نکات مرتبط با آن از جمله نحوه ساخت و ترکیبات به کار برده شده در ساخت، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. توصیه می کنیم از آنجایی که چسب هبلکس، نیز روی دوام و ایمنی ساختمان تاثیر دارد برای خرید این چسب از طریق منابع معتبر فروش، همچون سورنا اقدام کنید. چسب هبلکس سورنا هبلکس یکی از بهترین و با کیفیت ترین چسب های موجود در بازار است.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …