اصول نصب دوربین مداربسته

5ytb46yu657um86k9 اصول نصب دوربین مداربسته

در نصب دوربین های مداربسته رعایت اصول و قوانین موجب می شود تا سیستم نظارتی به نحو خوبی راه اندازی شود. ضمن اینکه بهترین عملکرد را می توانید از سیستم خود داشته باشید. نصب دوربین مدار بسته شامل چندین مرحله برای اطمینان از پوشش نظارتی موثر و عملکرد صحیح سیستم است. در اینجا یک نمای کلی از فرآیند نصب را به طور خلاصه بیان می کنیم:

طرح و طراحی اولیه نصب دوربین

مناطقی را که می خواهید نظارت کنید شناسایی کنید و یک طرح برای مشخص شدن محل دوربین ها ایجاد کنید. نوع و تعداد دوربین های مورد نیاز برای هر مکان را تعیین کنید. عواملی مانند شرایط نور، میدان دید و موانع احتمالی را در نظر بگیرید. نوع دوربین براساس محل نصب، داخلی یا خارجی بودن، شرایط آب و هوایی، قابلیت های مورد نیاز، دید در شب و … مشخص می شود. به عنوان مثال دوربین های مداربسته دام کاربرد داخلی دارند. اگر چه می توانید از آنها برای نظارت محیط های بیرونی نیز استفاده کنید. برای این منظور مقاومت دوربین و استاندارد حفاظتی آن را بررسی کنید.

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب:

دوربین های مدار بسته، DVR/NVR، کابل ها، منابع تغذیه و سایر لوازم جانبی لازم را تهیه کنید. اگر می خواهید از برندهای مرغوب بازار استفاده کنید دوربین داهوا یکی از پرفروش ترین آنهاست. با مراجعه به نمایندگی داهوا می توانید انواع مختلفی از دوربین و دستگاه در هر دو تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه را ببینید و انتخاب کنید. حضور کارشناسان به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

مطمئن شوید که ابزارهای مناسب برای نصب مانند مته ها، پیچ ها و راه حل های مدیریت کابل را دارید.

نصب دوربین ها:

دوربین ها را با توجه به دستورالعمل های سازنده در مکان های تعیین شده نصب کنید. از پایه ها یا براکت های مناسب برای نصب روی دیوار، سقف یا میله استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دوربین ها به طور ایمن بسته شده و به درستی برای پوشش مطلوب قرار گرفته اند. برای این منظور تصاویر ارسال شده دوربین های مداربسته را ملاحظه کنید و براساس آن جهت و دید دوربین را تنظیم کنید.

کابل کشی و سیم کشی:

برای کابل کشی نیز مرغوبیت کیفیت کابل را در نظر بگیرید. همانطور برای تهیه دوربین نیز به دنبال بهترین برند دوربین مداربسته می روید، کابل نیز از برند معتبر و مطرح تهیه کنید. کیفیت کابل ها در کیفیت و وضوح تصاویر ارسال شده تاثیر گذار هستند. کابل های مناسب (در صورت نیاز تصویر، برق و صدا) را از دوربین ها به محل DVR/NVR اجرا کنید. کابل ها را تا حد امکان پنهان کنید تا ظاهری مرتب و حرفه ای داشته باشید. برای محافظت و مدیریت کابل‌ها از گیره‌های کابل، مجراها یا پوشش‌های کابل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  کادو تولد چی بخریم؟

اتصال دوربین ها به DVR/NVR:

خروجی ویدیوی هر دوربین را به ورودی مربوطه در DVR/NVR وصل کنید. کابل های منبع تغذیه را به دوربین ها و منبع تغذیه وصل کنید. اگر از دوربین های IP استفاده می کنید، آنها را با استفاده از کابل های اترنت به روتر شبکه متصل کنید.

DVR/NVR را پیکربندی کنید:

برای دسترسی به رابط کاربری، یک مانیتور را به DVR/NVR متصل کنید. برای تنظیم تنظیمات DVR/NVR، پیکربندی شبکه و تنظیمات برگزیده ضبط، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. ایجاد حساب های کاربری و رمز عبور برای دسترسی به سیستم.

تنظیمات دوربین:

از طریق رابط DVR/NVR یا یک ابزار پیکربندی جداگانه به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کنید. پارامترهای دوربین مانند وضوح، نرخ فریم، حساسیت تشخیص حرکت و سایر ویژگی‌ها را تنظیم کنید.

تست و بهینه سازی:

میدان دید هر دوربین را آزمایش کنید و در صورت لزوم زاویه دوربین را تنظیم کنید. کیفیت فیلم واضح، فوکوس مناسب و نور کافی را بررسی کنید. بررسی کنید که تشخیص حرکت و سایر تنظیمات طبق برنامه کار می کنند.

بیشتر بخوانید:  پلی استیشن پلاس اکسترا، نوآوری در ارائه خدمات

تنظیم مشاهده از راه دور:

گزینه های مشاهده از راه دور مانند برنامه های تلفن همراه یا رابط های وب را برای دسترسی از راه دور به سیستم دوربین مدار بسته پیکربندی کنید. برای فعال کردن دسترسی از راه دور، انتقال پورت و DNS پویا (در صورت نیاز) را تنظیم کنید.

پشتیبان گیری و افزونگی:

گزینه های پشتیبان را برای فیلم های ضبط شده، مانند هارد دیسک های خارجی یا فضای ذخیره سازی ابری تنظیم کنید. اجرای اقدامات اضافی برای اطمینان از عملکرد مداوم در صورت قطع برق یا خرابی تجهیزات.

نگهداری و نظارت:

دوربین ها را به طور مرتب بازرسی و تمیز کنید تا از کیفیت تصویر واضح اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز سیستم عامل و نرم افزار را به روز کنید تا سیستم را ایمن و به روز نگه دارید. سیستم را برای هر گونه مشکل یا ناهنجاری کنترل کنید و تعمیر و نگهداری معمول را انجام دهید. به یاد داشته باشید که فرآیند نصب ممکن است بر اساس سیستم دوربین مدار بسته خاصی که استفاده می کنید، نوع دوربین ها و پیچیدگی راه اندازی متفاوت باشد. توصیه می شود دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید، به خصوص برای نصب های پیچیده تر.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …