چراغ های ال ای دی خودرو

4yghb5u657nuju چراغ های ال ای دی خودرو

خودروها علاوه بر اینکه وسایل نقله ما هستند، نوعی سرمایه نیز محسوب می‌شوند. در نتیجه رسیدگی به آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله ما قصد داریم از مزیت های استفاده از چراغ های ال ای دی در خودرو بگوییم و همچنین تاثیرات آن را در خودرو بررسی کنیم.

به طور عمده دو دلیل برای استفاده از این چراغ ها وجود دارد. دلیل اول راحتی شما در رانندگی و دلیل دوم جذاب و اسپرت کردن خودرو است. تعویض چراغ های جلو و استفاده از ال ای دی به جای آن، موجب بالا بردن میدان دید، کاهش هزینه ها و … می شود. در ادامه با برخی از انواع آن مانند لامپ های ال ای دی حبابی، لامپ های ال ای دی شمعی و … آشنا می شویم و همچنین  در خصوص مزیت های ای لامپ ها با یکدیگر صحبت می کنیم.

4yb46yu5u67 چراغ های ال ای دی خودرو

مزیت های استفاده از لامپ های ال ای دی در خودرو

مهمترین دلیل استفاده از این چراغ ها بالا بردن میدان دید خود است. نوردهی این چراغ ها دو تا سه برابر لامپ های عادی بوده و شما بعد از استفاده از آن ها شگفت زده می شوید. علاوه بر این برخی از مشکلاتی که چراغ های عادی دارند، در چراغ های LED وجود ندارد. از جمله آن می توانیم به سو سو زدن، عمر کمتر، تاحیر در روشن شدن و موارد دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  از کجا بفهمیم اسپلیت خراب شده است

نکته قابل تامل، عمر طولانی این لامپ ها است. چراغ های ال ای دی در حدود 50000 ساعت عمر مفید دارند و در صورت استفاده مناسب از آن ها این رقم تا 100000 ساعت نیز افزایش پیدا می کند. این مقدار چیزی حدود 6 الی 12 سال است. این بازه ی زمانی حداقل 40 برابر لامپ های معمولی است. عمر مفید لامپ های معمولی هزار ساعت و در بهترین حالت به دو هزار ساعت می رسد.

34tv4byr6ybu5u67 چراغ های ال ای دی خودرو

برخلاف باور عامیانه و تصوری که خیلی ها دارند نصب این چراغ ها بسیار راحت بوده و حتی خود شما نیز می توانید آنها را نصب کنید. فقط باید از قرار داشتن زبانه ها در یک خط اطمینان حاصل کنید و لامپ را حین سیم کشی نگه دارید تا خطایی رخ ندهد.

رانندگی با این لامپ ها بسیار ایمن تر است. زیرا در دماهای مختلف به خوبی کار خود را انجام می دهند. همچنین از قطعات شکننده تشکیل نشده است، در نتیجه در خیابان های پر از دست انداز دچار خرابی نمی شوند.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

گرمای تولید شده این لامپ ها تقریبا صفر است، در نتیجه کل انرژی که از باتری خودرو می گیرند به نور تبدیل شده و عمر باتری شما نیز افرایش پیدا می کند. این در حالی است که در لامپ های معمولی بیش از نیمی از انرژی به گرما تولید شده و علاوه بر نوردهی نامناسب، به باتری نیز فشار می آورند. در نتیجه این لامپ ها جز لامپ های کم مصرف نیز محصوب می شوند.

34tf45gfyb56u7 چراغ های ال ای دی خودرو

لامپ های ال ای دی در تزئین خودرو

مطمعنا شما هم بسیاری از خودروها را مشاهده کردید که در کابین خود از لامپ هایی با رنگ های متنوع استفاده شده است. این لامپ ها علاوه بر لوکس و اسپرت کردن خودروی شما، رانندگی را نیر برای شما لذت بخش می کند. البته این لامپ ها تنها به درون کابین محدود نمی شوند و شما می توانید از ان در خارج از خودرو نیز استفاده کنید.

از دیگر مزیت های این لامپ ها، فروش خودرو را نیز راحت تر می کنند. زیرا در بازار خرید خودروهای دست دوم، معمولا توجه ویژه ای به ظاهر خودرو می شود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) در این هتل با خرس‌های قطبی زندگی کنید!

در ادامه به معرفی برخی از لامپ های ال ای دی می پردازیم.

35tfg46yh5 چراغ های ال ای دی خودرو

انواع لامپ های ال ای دی

به طور کلی چهار دسته لامپ ال ای دی در خودرو استفاده می شود.

لامپ های کم نور: این لامپ ها کیفیت بالاتری از روشنایی نسبت به لامپ های هالوژن ارائه می دهند.

لامپ های پرتو بالا: این ال ای دی ها یک گزینه عالی برای رانندگی در مسافت های طولانی هستند.

چراغ های سیگنال و چراغ های پارکینگ: چراغ‌های سیگنال و نشانگرهای LED مصرف کمتر و بهره‌وری انرژی روشنایی بیشتری را ارائه می‌دهند. این نورها در ساعات تاریک و روشنایی روز بیشتر قابل توجه هستند.

چراغ مه شکن: چراغ‌های مه شکن نسبت به چراغ‌های هالوژن انرژی بسیار کارآمدتری دارند. آنها انرژی کمتری مصرف کرده و کیفیت نور بهتری را ارائه می‌دهند. اکثر ال ای دی‌ها نسبت به سایر انواع چراغ‌های خودرو به روشنایی برتری دست یافته‌اند. همچنین توان خروجی آنها دو یا سه برابر هالوژن‌ها است.

زینولایت بزرگترین فروشگاه لامپ در ایران می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت نسبت به دیدن محصولات بیشتر و همچنین کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …