بهترین راهنمای خرید آجر نما نسوز اصفهان

45yb5u6u767ni بهترین راهنمای خرید آجر نما نسوز اصفهان

جدول قیمت بهترین مارک های آجر نما نسوز به همراه راهنمای خرید انواع آن به شما کمک می کند شناخت بیشتری از محصولات موجود در بازار داشته و خرید مطمئن تری داشته باشید. به گزارش اخبار نمایشگاه ها، در این نوشتار قصد بررسی آجر نما نسوز همراه با مزایا و معایب، قیمت، مشخصات و برندهای موجود در بازار را داریم پس همراه ما باشید.

آجر نما نوعی از آجرها است که نسبت به آجر معمولی وزن کمتری دارد، با پیشرفت تکنولوژی در زمینه صنعت سازه ها به خصوص ساختمان ها، استفاده از آجر به تدریج رنگ باخته اما با این وجود از این ماده همچنان به عنوان تزئین کننده نمای ساختمان و همچنین بدنه آن بهره می برند.

در ساخت آجر نما باید قوانین استاندارد رعایت شود و همچنین باید در مقابل رطوبت، سرایت آب، ضربه و نیز گرما مقاوم و سخت باشد. یکی از ویژگی های قابل توجه آجر نما نسوز تنوع و فراوانی بسیار بالای آن در طرح، سایز و رنگ است. سازگاری با اقلیم ایران زمین که آجر نما نسوز یکی از اصیل ترین مصالح برای نمای ساختمان به حساب می آید . قیمت مناسب نسبت به سایر مصالح نما ، نصب و اجرای آسان آجر نما از جمله ویژگی های آن است.

انواع آجر نما نسوز کارخانه اصفهان

rbhnyu7j67mi8l9 بهترین راهنمای خرید آجر نما نسوز اصفهان

انواع قیمت آجر نسوز به دو دسته تقسیم می شود که ملاک تقسیم بندی نوع خاک مورد استفاده شده و نوع شکل آن است، نوع خاک آن خود به ۵ دسته تقسیم می شود که عبارت است از:

آجر نسوز قرمز سمیرم

محصول نهایی قرمز رنگ و نوع خاک آن از معادن سمیرم است و در ۴ رنگ قرمز کم رنگ، قرمز ، جگری و تیره تولید و عرضه میشود.

آجر نسوز شاموتی

آجر نسوز شاموتی نوعی خاک نسوز از معادن طبس ایران است، و جزء بهترین و با کیفیت ترین خاک به شمار می آید، این آجر شاموتی اخیرا مورد استقبال بیشتر ساختمان سازها قرار گرفته است، و به دلیل دمای پخت بالاتر و قیمت خاک شاموت و کرایه حمل خاک از طبس، قیمت بالاتری نسبت به نوع سمیرم دارد.

آجر نسوز مشکی و قهوه ای

از آنجا که تمایل به داشتن نمای تیره در ساختمان ها هم از نظر کمیته نما شهرداری و هم از سلیقه ما ایرانی ها با استقبال کمتری مواجهه شده، آجر نسوز مشکی و قهوه ای هم به طبع کمترین استفاده را در بین سایر آجرهای نما دارد.

آجر نسوز سفید

برای تولید آجر نسوز سفید از خاک سنگ و خاک نسوز به صورت ترکیبی استفاده میشود به همین دلیل زمانی که شما آن را در دست میگیرید دارای خصلت های مشابه بین سنگ و آجر است که در ۵ رنگ قابلیت تولید و عرضه دارد.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

آجر نسوز رستیک

یکی از زیباترین و خاص ترین نوع از آجر نما رستیک است، که هم در نمای ساختمان ها و هم در دیوارهای داخلی منازل مورد توجه دیزاینر ها و طراحان دکوراسیون قرار گرفته است، اگر بخواهیم در چند کلمه آجررستیک را توصیف کنیم ” خاص، لاکچری و چشم نواز ” میتواند تمامی توصیف ها را در خود جای دهد.

انواع آجر نسوز از نظر شکل ظاهری و ابعاد آن:  در این دسته بندی شکل ظاهری آجر بررسی می شود که به ۶ دسته تقسیم می شود و عبارت اند از:

آجر نسوز پلاک

ervgbrtbun5t7j76 بهترین راهنمای خرید آجر نما نسوز اصفهان

پلاک در واقع به شکل مکعب مستطیل است هر مکعب مستطیل طول، عرض و عمق متفاوت دارد، پس از آجری بدون توجه به نوع خاک آن که به این شکل باشد جز دسته آجر نسوز پلاک قرار میگیرد.

آجر نسوز هلالی

همانطور که از نام هلالی مشخص است منحنی شکل است، از آجر نسوز هلالی بیشتر برای نمای بالکن ساختمان ها استفاده می شود.

آجر نسوز کف

کاربرد آجر نسوز کف بیشتر در کف ساختمان ها و دیواره های پارکینگ به صورت لوزی مورد استفاده قرار میگیرد، هرچند از آن در نمای ساختمان ها و دیوارهای داخلی منزل هم مورد استفاده قرار میگیرد.

آجر نسوز ال یا گوشه

در زمان چرخش نما و دور پنجره ها بیشترین کاربرد را دارد، آجر نسوز ال یا گوشه در دو نوع گرد و تیز قابل تولید است.

آجر نسوز صنعتی

کاربرد صنعتی دارد و برای ساخت کوره های آجر پزی ، کوره های ریخته گری ،کوره های ساخت شیشه خم، کوره های آشپزخانه ها و رستوران ها و تنورهای نانوایی و … استفاده می شود .

آجر نسوز شومینه

کاربرد آجر نسوز شومینه در ساخت شومینه است.

رنگ بندی یا ترکیب رنگ انواع آجر نسوز نما

35tvy46byu56u756 بهترین راهنمای خرید آجر نما نسوز اصفهان

قطعا اگر به دنبال خرید هستید جمله ” آجر نسوز بازی رنگ دارد ” را شنیده اید ، این مشخصه ذات آن است، منظور از بازی رنگ تفاوت طیف رنگ در آن است، و یا استفاده از آجر هایی با رنگ هایی متفاوت در کنار هم است

نکته مهمی که باید بدانید این است که برای ساخت بازی رنگ از آجرهای با رنگ های نزدیک به هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

مزایای استفاده از آجر نما نسوز

  • زیبایی چشمگیر و منحصر به فرد در طولانی مدت
  • مقاومت در برابر گرما، حرارت بالا و آتش سوزی
  • مقاومت در برابر سرما و یخبندان
  • عایق صوتی و عایق اتلاف انرژی
  • تنوع رنگی بالا
  • رنگ طبیعی و ثبات رنگ در برابر اشعه ی خورشید
  • عدم شوره، جلبک و یا سفیدک زدن نما
  • تنوع در سایز و اندازه
  • مقاوم در برابر فرسایش و افتادگی نما
  • مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی
  • جذب آب پایین
  • دارای تنوع بالا در کاربرد و الگوی چیدمان
  • همخوانی با هنر معماری ایرانی
  • اتصال راحت و مناسب با سازه
  • عدم نیاز به اسکوب و نگه دارنده
  • عدم نیاز به ابزارهای خاص در زمان اجرا
  • امکان بهره بردن از خشت‌ های شکسته و نیمه شکسته‌ در ساختمان
  • وزن کم و سبک
  • سازگار با محیط زیست
  • ارسال آسان نسبت به سایر محصولات نما

معایب آجر نما نسوز

  1. یکی از معایب در آجرنما‌ها جرم بالای آن نسبت به دیگر نماکاری‌ها می‌باشد.
  2. آجرهای نما همیشه درمعرض کپک و قارچ قرار می‌گیرند
  3. آجرهای نمای قدیمی قابلیت بالای جذب آلودگی هوا را دارند در نتیجه رنگ و روی آنها تغییر کرده و چند وقت یکبار نیازمند شستشو هستند و این کار بسیار سخت و دشوار می‌باشد.
  4. وزن نما در ساختمان‌ها بسیار بالا می‌باشد زیرا استفاده زیاد آجر در نما در بالا رفتن وزن سازه تاثیر به سزایی دارد به همین دلیل می‌باشد که در نمای ساختمان‌های بلند و مرتفع بسیار کم استفاده می‌کنند.
  5. برخی از نماکاری ها، به دلیل بارش باران و تابش نور آفتاب، در سطح نما لکه‌ها و شوره هایی ایجاد می‌شود که از بین بردن آنها کاری بسی دشوار می‌باشد و بعد از گذشت مدتی وجود حفره‌های ریز و آلودگی‌ها در حفره‌ها جمع و باعث خوردگی و سیاهی یا تیره گی نمای ساختمان می‌شوند.
  6. سیاهی یا تیره گی در نمای ساختمان هم به دلیل وجود سولفور آهن یا پیریت بوده که موجب تیرگی رنگ و سیاهی آجرها می‌گردد.

نحوه نصب آجر های نسوز

نصب آجر های نسوز نما هم با چسب امکان پذیر است هم با ملات و بندکشی، اما در این میان ترکیب رنگ ها در آجرهای نسوز نما و ساخت الگو و طرح از چیدمان آنها بسیار در زیبایی نما حائز اهمیت است چنانچه حتی اگر از گران ترین آجر نسوز نما برای نمای ساختمان استفاده کنید، اما در زمان اجرا، طرح و ترکیب مناسبی را نتوانید اعمال نکنید، از زیبایی کاسته خواهد شد. البته در دو نوع آجرنما نسوز سمیرم ترکیبی و آجرنما نسوز شاموتی ترکیبی به دلیل وجود تلورانس زیبا کار نصاب و طراح دکوراسیون در پیاده سازی بسیار آسان شده است.

بیشتر بخوانید:  خواص شکلات تلخ + بهترین فروشگاه برای خرید هدیه شکلات تلخ

نکات خرید آجرنما نسوز

rtbn67j6m7nni86i7 بهترین راهنمای خرید آجر نما نسوز اصفهان

یک آجر نسوز خوب باید درهنگام برخورد با آجرهای دیگر صدای زنگ (مثل صدای برخورد دو سرامیک) بدهد.این صدا نشانه سلامت و کیفیت بالا و توپری، مقاومت بالا با تراکم خاک خوب و میزان جذب آب کم آن است. دقت کنید این صدا در آجر های نسوز تیره بیشتر است و در آجرهای نسوز روشن کمتر است.

آجر نسوز را از وسط بشکنید و عمق آجر را نگاه کنید عمق آجر باید با سطح آجرنما یک رنگ و کاملا خشک باشد، برخی از شرکت ها از جوهر در خاک آجر نسوز برای خوش رنگ کردن آجرهای نسوز استفاده کنند.

آجر نسوز نما با نام آجرنسوز جوشی نگیرید آجر های نسوز جوشی حاصل بالا رفتن دمای کوره در مدت زمان زیاد و پیدایش آهن خاک نسوز بر روی سطح آجر نسوز شده است.

سطح آجرنسوز باید یک دست باشد منظور از یک دست بودن بازی رنگ آجر نسوز نیست تمامی آجر های نسوز قرمز و انگلیسی بازی رنگ دارند زیرا این ماهیت خاک نسوز و کوره های پخت هست و اتفاقا این بازی رنگ آجرنسوز هست که به نمای آجری زیبایی خاصی میدهد.

انواع برند آجرنما نسوز در ایران

برند هاي بسياري در بازار وجود دارد كه مطرح ترين آن ایران نیاز نماچین، دیرگداز اراک، آذرخش قم، کهن سرام سهند کوثر سپاهان، جردن، ادیب، نیک، امیران، کسری، شاهرخ، کیمیا کهن و کویر یزد می باشد.

معرفی برندهای برتر آجرنما نسوز

کارخانه آجر اصفهان ایران نیاز به عنوان یکی از سرآمد ترین شرکت ها، در عرصه تولید انواع محصولات و مصالح ساختمانی، از سال ۱۳85 فعالیت خود را آغاز نموده است. حضور قدرتمندانه آجر نماچین، با به کارگیری بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه ها و تجهیزات به روز، و با بهره مندی از کادر فنی متخصص و پشتوانه تجربه در تولید آجر، با استقبال چشمگیر مشتریان روبه رو گردید؛ و همین امر سبب موفقیت آجر نماچین در برآورده ساختن نیازهای مشتریان در صنعت ساختمان سازی گردیده است.

قیمت آجرهای نسوز‎ ‎نسبت به سایر آجرها بالاتر بوده و دلیل آن نیز قیمت بالای خاک نسوز است که دلیل آن نیز سختی تولید خاک نسوز است، اما به یقین تمام ویژگی های مثبت آجرهای نسوز نما در مقابل دیگر آجرها این قیمت بالا را جبران خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …