خرید جکوزی چند نفره

54vgb46y6 خرید جکوزی چند نفره

جکوزی چند نفره به­عنوان حوضچه­های آب­گرم شناخته می­شوند که می­توانید از آنها برای فضای داخلی یا خارجی منازل استفاده کنید.

وان­هایی که در حمام استفاده می­شود معمولا ساختاری ساده دارند اما جکوزی با استفاده از تجهیزات مختلفی همچون پمپ و فیلترهای مخصوص طراحی و ساخته می­شود.

البته مدل­های مختلفی نیز از این محصولات در بازار موجود است که تفاوت­هایی با هم دارند، از طرفی نیز شما باید برای نصب و جایگذاری آنها در محل مورد نظر، باید به برخی نکات مهم توجه کنید.

در ادامه مقاله به بررسی مدل­های مختلف و نکات مربوط به خرید این محصول می­پردازیم، پس در صورتی که به استفاده از تجهیزات جدید برای طراحی بخش­های مختلف خانه اهمیت می­دهید تا پایان همراه ما باشید.

واژه جکوزی؛ از گذشته تا امروز

در واقع واژه Jacuzzi نام شرکتی آمریکایی است که در سال 1915 توسط فردی با نام جوکوندو جکوزی تاسیس شد، البته در آن زمان فعالیت این شرکت در راستای ساخت محصولات دیگری بود.

ایده ساخت محصولی با کاربرد آب­درمانی، در ابتدا برای نوعی پمپ بود که با تنظیم فشار آب به­منظور درمان بیماری­های مفصلی مفید واقع شد.

این محصول کاربردی برای مدت زیادی در بیمارستان­ها مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن، در دهه 1950 براساس کاربرد آنها، حوضچه­های آب­گرمی با اهداف درمانی طراحی و تولید شد.

زمانی که با استفاده از پمپ جت، هوا و آب در یک وان، مخلوط می­شد، محیطی مناسبی برای یک آب­تنی لذت­بخش ایجاد می‌کرد که با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد و به­دنبال آن تولید مدل­های مختلفی از جکوزی رونق گرفت.

با گذشت زمان نیز استفاده از این نام به­دلیل خلاقیت و ابداع آن توسط شرکت سازنده، تغییری نکرد و هنوز هم تمام تولیدکنندگان، حوضچه­های آب­گرم را با نام جکوزی عرضه می­کنند.

در حال حاضر و با رونق­گرفتن صنعت ساخت این محصول، از آن برای اهداف مختلفی همچون آب­درمانی، تفریح و سرگرمی استفاده می­شود.

جکوزی چند نفره و فواید آب­درمانی آن در خانه

آب موجود در این حوضچه­ها با فشار زیاد، توسط پمپ­های قوی و از طریق لوله­هایی که در قسمت­های مختلف دیواره تعبیه شده است، به داخل جکوزی فرستاده خواهد شد که باعث ایجاد حالت ماساژ روی بدن می­شود.

ماساژ در آب را می­توان یکی از موثرترین و بهترین راه­ها برای رفع دردهای مفصلی و عضلانی در نظر گرفت، پس شما با تهیه جکوزی چند نفره می­توانید در محیط خانه، محصولی با هدف درمانی تعبیه کنید.

بعد از گذراندن یک روز پرتنش و خسته­کننده می­توانید با استفاده از جکوزی، دردهای استخوانی و عضلانی خود را بهبود ببخشید، از طرفی نیز با قرار گرفتن در آب می­توانید استرس را از خود دور کنید.

از دیگر فواید مربوط به این محصول می­توان موارد زیر را نام برد:

  • دمای آب به گردش خون شما کمک می­کند و باعث ایجاد حس آرامش خواهد شد.
  • در صورتی که قبل از خواب، مدتی را در آب­گرم جکوزی بمانید، می­تواند به ایجاد خواب راحت برای شما کمک کند.
  • به بهبود دردهای آرتریت کمک می­کند.
  • در کاهش وزن نیز موثر است.

معرفی انواع جکوزی چند نفره

برای تقسیم­بندی این محصولات می­توان براساس ظرفیت و جنس متریالی که برای تولید آنها کاربرد دارد، انواع جکوزی را در دسته­های مختلفی قرار داد.

بیشتر بخوانید:  تولید محتوای ورزشی

تقسیم­بندی بر اساس میزان گنجایش

جکوزی­های چند نفره با توجه به ظرفیتی که می­توان از آنها انتظار داشت، در گروه­های مختلفی قرار می­گیرند که شامل موارد زیر است:

  • کوچک
  • متوسط
  • بزرگ

این را باید بدانید که جکوزی­های چند نفره دارای اشکال هندسی مختلفی هستند و با افزایش ظرفیت از نظر ابعاد نیز بزرگتر می­شوند که باید برای استفاده در محیط موردنظر به ابعاد فضا توجه داشته باشید.

اندازه استاندارد برای جکوزی چند نفره کوچک

این نوع از جکوزی­های چند نفره ظرفیتی 2 تا 4 نفره داشته و برای خانه­هایی که فضای کوچکی دارند بسیار مناسب خواهد بود.

یکی از مدل­های محبوب در میان افرادی که علاقه دارند در محیط داخلی حمام از این محصولات استفاده کنند، جکوزی دونفره بوده که ابعاد استاندارد آن، از نظر طولی برابر با 175 سانتی­متر و عرض آنها نیز 125 سانتی­متر است.

ابعاد استاندارد برای جکوزی­های چند نفره متوسط

ظرفیتی که می­توان برای این مدل از جکوزی­های چند نفره در نظر گرفت 4 تا 6 نفر بوده و از همین رو ابعاد آنها نیز بزرگتر است.

نمونه­هایی از جکوزی متوسط که معمولا برای طرفیت­های 4 تا 6 نفره مناسب هستند، دارای طول 180 تا 210 سانتی­متر و عرض آنها نیز 170 تا 210 سانتی­متر است.

جکوزی­های چند نفره بزرگ

در صورتی که قصد داشته باشید مدلی با ظرفیت بیشتر از 6 نفر داشته باشید، جکوزی­های چند نفره بزرگ برای این منظور مناسب هستند.

طول و عرض این مدل­ها در مقایسه با نمونه­های متوسط بیشتر است و از نظر طول و عرض، بالاتر از 200 سانتی­متر آنها را می­سازند.

از طرف دیگر نیز عمق جکوزی­های چند نفره بزرگ به­گونه­ای انتخاب می­شود که متناسب با ظرفیت آن، برای تعداد افراد بالاتر از 6 نفر مناسب باشد.

به­طور کلی مدل­های چند نفره بزرگ را می­توان به­راحتی برای ساخت یک جکوزی مناسب در محیط بیرون، محوطه ویلا و روف گاردن نیز مورد استفاده قرار داد.

e5vgb46y5u6 خرید جکوزی چند نفره

تقسیم­بندی بر اساس جنس

معمولا مواد اولیه­ای که برای ساخت این محصولات مورد استفاده قرار می­گیرد، متفاوت است و می­توان با توجه به آن، جکوزی­های چند نفره را در دسته­های مختلفی قرار دارد.

فایبرگلاس، سرامیک، آکریلیک و PVC از رایج­ترین متریالی است ک برای ساخت این محصولات کاربرد دارند، از بین این موارد، نمونه­های PVC مقاومت بالایی از خود نشان می­دهند اما از نظر ظاهری تنوع زیادی در آنها دیده نمی­شود.

این در حالی است که جکوزی چند نفره از جنس سرامیک به­عنوان زیباترین مدل­ها از نظر طراحی شناخته می­شوند که بیشتر مورد توجه طراحان قرار می­گیرد.

آکریلیک نیز به­عنوان دیگر ماده­ای که در ساخت این تجهیزات کاربرد زیادی دارد، از وزن پایین و استحکام بالایی برخوردار است و معمولا تنوع زیادی نیز در جکوزی­های چند نفره آکریلیک دیده می­شود.

نمونه­های فایبرگلاس که به­عنوان جکوزی­های پلاستیکی نیز معروف هستند، با توجه به قیمت پایین و وزن کمی که دارند مورد استقبال برخی از متقاضیان قرار می­گیرند.

در حال حاضر علاوه­ بر مواردی که به آنها اشاره شد از مواد دیگری مانند چدن نیز استفاده می­شود که با توجه به اینکه نوعی آلیاژ فولادی به­شمار می­رود، وزن بالایی دارد.

اجزا و تجهیزات تعبیه­شده در جکوزی چند نفره

برای طراحی و ساخت این محصولات اجزا و تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرد که وجود بسیاری از آنها برای عملکرد مناسب جکوزی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:  تشریفات مجالس ترحیم

شاسی؛ چهارچوب جکوزی

چهارچوب و اسکلت کلی که اجزای جکوزی را روی آن قرار می­دهند، به­عنوان شاسی شناخته می­شود. این بخش برای حفظ شکل و مقاومت محصول کاربرد دارد.

از موادی همچون ورقه­های گالوانیزه یا استنلس استیل برای ساخت شاسی استفاده می­کنند تا در برابر زنگ­زدگی و پوسیدگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

ساختار این بخش به­گونه­ای است که تحمل وزن بالایی دارد و گاهی پایه­های آن را به‌حالتی طراحی می­کنند که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.

پانل­های اطراف جکوزی

تجهیزاتی که برای پوشش بخش­های جلویی، کناری و عقبی مورد استفاده قرار می­گیرند، پانل جکوزی نام دارند که می­توان آنها را جدا کرد، پس در صورتی که قصد داشته باشید به­صورت توکار این محصول نصب شود، می­توانید این بخش­ها را باز کنید.

موتور؛ مولد نیرو محرکه

نیروی محرکه لازم برای اینکه آب با فشار بالا به محیط داخلی جکوزی چند نفره پمپ شود، توسط موتور تامین خواهد شد که از نظر توان و قدرت، انواع مختلفی از آنها را روی این محصولات تعبیه می­کنند.

به­طور معمول در بخش پایه موتور یا پمپ از لرزه­گیر استفاده می­شود تا در زمانی که روشن است و پمپاژ آب را انجام می­دهد، لرزش و صدا نداشته باشد.

جت و ماساژور

یکی از اهداف استفاده از جکوزی برای ماساژ درمانی است که به این منظور از جت یا ماساژور استفاده می­کنند تا امواجی را درون آب ایجاد کند.

جت کف

این بخش از اجزای جکوزی که به آن موتور بلوئر نیز می­گویند، در قسمت کف قرار می­گیرد و با ایجاد هوا باعث می­شود تا آب با فشار به بدن برخورد کند و خاصیت ماساژدرمانی داشته باشد.

سیستم حفاظتی

در برخی از نمونه­های جدید از جکوزی­های چند نفره سنسوری تعبیه شده که در صورت بروز هرگونه اختلال برقی در دستگاه، به­منظور جلوگیری از ایجاد آسیب، سیستم برق اصلی را قطع می­کند.

ساکشن

یکی دیگر از اجزایی که در این محصولات مورد استفاده قرار می­گیرد ساکشن بوده که نوعی دریچه در قسمت بالایی جکوزی است، ساکشن وظیفه دارد تا آب را به پمپ برساند.

زمانی که آب توسط ساکشن جمع­آوری‌ شده و به پمپ می­رسد، در این بخش نیز آب در اختیار ماساژورها قرار داده می­شود، پس با توجه به اهمیت این بخش باید توجه داشته باشید که دریچه آن توسط چیزی مسدود نشود.

در صورت مسدودشدن بخش ورودی ساکشن، فشار بالایی به پمپ اعمال می­شود که در صورت عدم توجه به این موضوع خسارت زیادی را به سیستم شما وارد می­کند.

هیتر

این بخش برای تنظیم دمای آب مورد استفاده قرار می­گیرد و با کمک آن می­توانید به میزان دلخواه دما را تنظیم کنید، البته این بخش روی برخی از جکوزی­ها تعبیه می­شود.

سنسور سطح­سنج آب

همان­طور که از نام این قسمت مشخص است از آن برای تعیین میزان آب ورودی به جکوزی استفاده می­کنند و در صورتی که تشخیص دهد سطح آب کم شده، از روشن­شدن پمپ جلوگیری می­کند.

شیر هوا

در بعضی از نمونه­های جکوزی برای تنظیم میزان هوای مخلوط­شده با آب از شیر هوا استفاده می­کنند که با استفاده از آن مقدار فشار آب در ماساژورها کنترل می­شود.

تخلیه آب

در بخش پایینی جکوزی چند نفره، قطعه­ای در نظر گرفته شده که دارای 2 نوع پدالی و اتومات است، نمونه­های پدالی بر اثر ضربه باز و بسته می­شوند و در مدل­های اتومات یک شاسی برای این منظور وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  رستوران ها از چه تجهیزاتی استفاده می کنند

قیمت جکوزی چند نفره به چه عواملی بستگی دارد؟

مورد بسیار مهمی که در ابتدا روی قیمت این محصول تاثیرگذار خواهد بود، ابعاد و ظرفیت آن است، به این صورت که هرچه ظرفیت بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری برای خرید جکوزی پرداخت کنید.

قیمت جکوزی چند نفره می­تواند با توجه به تجهیزات و امکانات مختلفی که برای آن در نظر گرفته می­شود نیز تعیین شود، یکی دیگر از عوامل مهم، برند شرکت خواهد بود.

we4fvc5gv 54g h 4b6 خرید جکوزی چند نفره

نکات مهمی که باید برای خرید جکوزی چند نفره در نظر گرفت

در صورتی که قصد دارید یکی از این محصولات را برای خانه یا ویلای خود خریداری کنید، پیش از هر اقدامی بهتر است که نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ابعاد محیط و سایز جکوزی باید باهم تناسب داشته باشند، پس در صورتی که برای استفاده در حمام، از این محصولات استفاده می­کنید باید این نکته مهم را در نظر بگیرید.
  • قدرت و توان موتور نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است که نقش مهمی در عملکرد سیستم دارد و باید برند باکیفیتی را برای این منظور انتخاب کنید.
  • آپشن­ها و تجهیزات اضافه­ای که مدنظر دارید را از قبل انتخاب کنید؛ چراکه این مورد روی هزینه پرداختی شما موثر است.

برای استفاده از جکوزی چند نفره توجه به این موارد مهم است

در کنار فواید خوبی که این محصول به­همراه دارد باید برخی از نکات را در خصوص استفاده درست از جکوزی در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:

  • مدت‌زمانی که کودکان از جکوزی استفاده می­کنند، باید کمتر از 10 دقیقه باشد.
  • افراد بزرگ­سال در صورتی که هیچ­گونه مشکلی در خصوص سلامتی نداشته باشند تا 1 ساعت نیز می­توانند از جکوزی آب­گرم استفاده کنند.
  • گرمای بالای آب می­تواند روی جنین در شکم مادر تاثیرگذار باشد، بر همین اساس زنان باردار نباید از جکوزی استفاده کنند.
  • در صورت داشتن لنز چشمی، این مورد می­تواند در زمان استفاده از جکوزی خطرناک باشد.
  • کسانی که مبتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند، در هر دوره استفاده از جکوزی، بهتر است تنها 15 تا 20 دقیقه در آن بمانند.

جمع­بندی

جکوزی چند نفره محصولی است که به­عنوان یک حوضچه آب­گرم مورد استفاده قرار می­گیرد و کاربرد آن، در حمام یا فضای بیرونی خانه و ویلا است.

از فواید این سیستم می­توان به ایجاد حس آرامش، کمک به بهبود دردهای مفصلی و عضلانی، خواب راحت، کاهش فشار خون، و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

انواع مختلف این محصول با توجه به ابعاد، به نمونه­های کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می­شوند که هر کدام دارای ظرفیت­های مختلفی مانند جکوزی دونفره، 4 تا 6 نفره و نمونه­های بزرگ که بیشتر از این تعداد ظرفیت دارند.

تجهیزات و اجزای مختلفی همچون شاسی، پانل، پمپ، شیر هوا، هیتر، تخلیه آب و تعدادی موارد دیگر برای این محصولات در نظر گرفته می­شود که هر کدام از آنها در عملکرد سیستم تاثیر دارند.

در صورتی که قصد داشته باشید یکی از نمونه­های این محصول را خریداری کنید مهم­ترین نکته­ای که باید به آن توجه کنید، تناسب میان ابعاد فضا و جکوزی موردنظر است.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …