لوستر چه سایزی بخرم؟

قبل از خرید لوستر لوکس ، مهم است که در نظر بگیرید که لوسترِ چه اندازه ای برای فضای شما مناسب است.

5hur7un76i67i67i 1 لوستر چه سایزی بخرم؟

اگر لوستر خیلی بزرگ باشد می تواند به سادگی فضا را تحت الشعاع قرار دهد و بر کل طراحی اتاق شما مسلط شود. اگر هم خیلی کوچک باشد آن طور که می خواهید اتاق را روشن نمی کند و زیبایی لوستر در آن فضا گم می شود.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که لوستر شما با ابعاد فضای شما ، با مبلمان اتاق و هر وسیله یا لوازم جانبی دیگر متناسب است.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در انتخاب اندازه مناسب لوستر کمک می کند، چه بخواهید آن را در آشپزخانه آویزان کنید، چه در راهرو ، چه اتاق غذاخوری و یا در هر فضای دیگری که لازم دارید.

 

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راهکار عجیب یک زوج برای جلوگیری از طلاق

لوسترهای اتاق ناهارخوری

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا اندازه لوستر مناسب اتاق ناهارخوری شما هست یا خیر ، مهم است که دو عامل را در نظر بگیرید: ارتفاع سقف و طول میز شما. با این دو عامل می توانید از تناسب لوستر با اتاق اطمینان حاصل کنید و فضای ناهارخوری خود را کاملاً اصولی نورپردازی کنید.

45gt45yhu57 1 لوستر چه سایزی بخرم؟

ابتدا طول میز خود را اندازه بگیرید و سپس لوستری را انتخاب کنید که بین ½ تا ¾ این اندازه باشد. اگر میز خیلی طولانی یا باریک دارید ، برای اثرگذاری بیشتر یک لوستر بزرگتر انتخاب کنید.

هنگامی که نوبت به ارتفاع لوستر می رسد ، ارتفاع سقف خود را در نظر بگیرید و لوستر را نهایتاً در فاصله یک متری بالای میز آویزان کنید. در اینجا هدف قرار دادن لوستر بالای میز است.

 

لوسترهای راهرو

لوسترهای راهرو معمولاً و به طور غیر مستقیم حاوی پیامی در مورد سلیقه و ارزش های شخصی شما هستند، چه در خانه ، محل کار یا فضای عمومی آویزان شده باشند.

بیشتر بخوانید:  نحوه کراتین کردن مو

مطمئن شوید که لوستر خود را با اندازه طول و عرض راهروی شما تناسب داشته باشد، و فضا را به طور مؤثر روشن می کند.

به عنوان مثال ، برای راهروی 3 متری یک لوستر با قطر 40 یا 50 سانتی متر می تواند انتخاب مناسبی باشد.

334tv5gy45yb6uy 1 لوستر چه سایزی بخرم؟

همچنین در نظر بگیرید که لوستر چقدر از سقف آویزان خواهد شد ، حداقل 2 متر فاصله از کف برای تردد در نظر بگیرید. با این کار مطمئن می شوید که فضای کافی برای پیاده روی در زیر آن خواهید داشت و در عین حال می توانید از زیبایی بصری لوستر خود کاملاً لذت ببرید.

هرچه سقف شما بلندتر باشد ، فرصت برای آویختن لوسترهای پر زرق و برق و مجلل بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع دستگاه سیل

3tgy4byb6u5757u 2 لوستر چه سایزی بخرم؟

لوسترهای اتاق نشیمن

هنگام انتخاب لوستر اتاق نشیمن ، سعی کنید لوستری انتخاب کنید که فضا را تکمیل می کند ولی بر آن غلبه نمی کند.

باز هم ، می توانید این کار را با اندازه گیری ابعاد اتاق خود انجام دهید. در حالت ایده آل لوستری را انتخاب کنید که با توجه به ارتفاع سقف خود و طرح کلی طراحی داخلی متناسب باشد.

طراحی و سبکی که انتخاب کرده اید نیز بر اندازه لوستر که انتخاب می کنید تأثیر می گذارد ، بنابراین هنگام طراحی فضای داخلی خود این را نیز مد نظر داشته باشید.

همچنین اندازه گیری ارتفاع سقف و اطمینان از این که فاصله پایین ترین قسمت لوستر منتخب شما تا زمین کمتر از 2 متر نباشد ، مهم است.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …