چگونه یک کارت پستال بسازیم

wecfergvhbjtvgrg 300x123 چگونه یک کارت پستال بسازیم

یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات، کارت پستال‌های است که برای مناسبت‌های گوناگون می‌توانید به افراد و سازمان‌ها ارسال کنید. چه بهتر که این کارت پستال ارسالی مختص به سازمان و برند شما باشد و خود آن را طراحی کرده باشید. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید یک کارت پستال بسازید.

کارت پستال چیست؟

عموما به کارت‌های با طراحی ویژه که برای معرفی یک مکان، ابراز احساسات، عرض تبریک و تسلیت، معرفی برند و سازمان برای افراد مختلف ارسال می‌شود کارت پستال می‌گویند. کارت پستال‌ها نوع‌های مختلف دارند که عبارت‌اند از: کارت پستال دو لتی و کارت پستال یکی لتی. این که کدام نوع را انتخاب کنید به هدف و نیاز شما بستگی دارد و در حال حاضر تنوع کارت پستال‌ها بسیار زیاد است. مدل‌های کارت پستال فانتزی، کلاسیک و غیره را شما می‌توانید مشاهده کنید.

تاریخچه کارت پستال

شاید برای شما هم جالب باشد که در مورد تاریخچه کارت پستال بدانید. در مورد تاریخ دقیق ابداع کارت پستال اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد برای اولین بار در سال 1869 در اتریش کارت پستال مورد استفاده قرار گرفته است و به عنوان یک وسیله برای گفت‌وگو و مکاتبه کوتاه از شهری به شهر دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت. در آن زمان نامه و کارت پستال تنها راه ارتباطی با مکان‌های دیگر به شمار می‌رفت، اما هزینه ارسال کارت پستال از ارسال نامه کمتر بوده، نیاز به پاکت نداشت و فقط کافی بود بر بالای کارت پستال یک تمبر زده شود. در ابتدا این کارت پستال‌ها بسیار ساده بودند اما با پیشرفت صنعت چاپ و عکاسی، کارت پستال‌های با انواع نقوش و طرح‌ها به ویژه مکان‌های دیدی شهرها و عاشقانه، کارت پستال‌های ساده را از رونق انداختند. اما استفاده از کارت پستال در جنگ جهانی اول و دوم به اوج خود رسید. در آن زمان علاوه بر سربازان و خانواده‌هایشان، خود گروه‌های نظامی برای تبادل اطلاعات از آن استفاده می‌کردند. مثلا وقتی کارت پستال با نام پرچتو برای فرمانده‌ای ارسال می‌شد به معنی

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع دستگاه سیل

vbnryry6uytihi 300x194 چگونه یک کارت پستال بسازیم

در ایران نیز رواج استفاده از کارت پستال از زمانی آغاز شد که ایرانیان برای تحصیل و سفر به خارج از کشور مهاجرت کردند. در ایران کارت پستال‌های از دوره ناصرالدین شاه وجود دارد که افراد برای خانواده‌های خود ارسال کرده‌اند. در واقع از نیم دوم قرن سیزدهم استفاده از کارت پستال در ایران مد شد و چاپ و طراحی آن رونق گرفت.

ساخت کارت پستال اختصاصی

در این بخش ساخت کارت پستال در 6 مرحله آسان را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید به راحتی یک کارت پستال اختصاصی برای خود بسازید.

·       قدم اول: انتخاب روش ارسال

در قدم اول باید روش ارسال کارت پستال برای مشتری خود را انتخاب کنید. مشخص کنید قصد ارسال با پست را دارید یا ارسال الکترونیک و استفاده از پست‌های الکترونیکی مانند جیمیل. انتخاب روش ارسال کمک می‌کند تا بتوانید اندازه مناسب برای کارت پستال خود را انتخاب کنید. اگر کارت پستال را شخصا تحویل می‌دهید می‌توانید از اندازه دلخواه استفاده کنید اما برای ارسال الکترونیک و پست محدودیت در اندازه و سایز دارید. در نتیجه تمام جوانب را بررسی کرده تا بعد از طراحی در هنگام ارسال دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید:  تم تولد ارزان قیمت

·       قدم دوم: انتخاب تم

قطعا به عنوان یک سازمان و برند برای یک مناسبت و هدف خاص قصد ارسال کارت پستال را دارید. در قدم دوم شما باید تم مناسب با هدف و مناسبت خود را انتخاب کنید و ایده‌های خود را در آن پیاده سازی کنید. اگر از تم‌های آماده استفاده می‌کنید می‌توانید با تغییر و اصلاح برخی موارد آن را به هدف و سلیقه خود نزدیک کنید. حتما در انتخاب تم به این نکته دقت کنید که مخاطب از دریافت کارت پستال شما به وجد بیاید و از آن استقبال کند.

·       قدم سوم:  انتخاب اندازه

در این مرحله باید سایز مناسب کارت پستال خود را با در نظر گرفتن نوع ارسال و تم انتخاب کنید. در انتخاب اندازه این نکته را در نظر بگیرید که هر چه اندازه کارت پستال شما بزرگ‌تر باشد امکان استفاده از طرح‌های جذاب‌تر و خلاقانه‌تر نیز وجود دارد.

d6buhiihu6yi 300x202 چگونه یک کارت پستال بسازیم

·       قدم چهارم: انتخاب تصویر و تایپوگرافی

از آنجا که کارت پستال جز یک رسانه بصری با دقت بالا به شمار می‌رود، در هنگام انتخاب عکس، تایپوگرافی و فونتی که به کار می‌برید بسیار وسواس به خرج دهید. تصویری را انتخاب کنید که متناسب با موضوع شما باشد تا بتواند پیام و مفهوم مد نظر شما را بیان کند. اگر قرار است کارت پستال شما به صورت الکترونیک ارسال نشود (قرار بر چاپ کارت پستال و ارسال فیزیکی است) بهتر است یک عکاسی عالی برای هدف خود انجام دهید و یا از فایل‌های با کیفیت بیش از 300 DPI استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  ساخت کلیپ عروسی فرمالیته در افترافکت - دانلود پروژه عروسی افترافکت

·       قدم پنجم: ایجاد طرح و مدل

یک قالب کارت پستال آماده که به شما در موارد فنی کمک کند و به تم شما نزدیک باشد را انتخاب کنید و حتما پروژه خود را با CMYK آغاز کرده تا اگر تمایل به چاپ داشتید کار شما از کیفت رنگ بالای برخوردار باشد و دچار تغییر رنگ فاحشی نشود.

·       قدم ششم: تماس با یک چاپخانه حرفه‌ای

آخرین قدم در این مرحله تماس با یک چاپخانه حرفه‌ای برای چاپ کارت پستال است. انتخاب یک چاپخانه حرفه‌ای که از دستگاه‌های پیشرفته برای چاپ استفاده می‌کند می‌تواند تضمین کیفیت کار نهایی شما باشد. زیرا یک سرویس و دستگاه چاپ حرفه‌ای کارت پستال می‌تواند، کارت پستالی با دقت رنگ بالا، بدون تغییر در تم و … به شما تحویل دهد.

همان طور که مشاهده کردید با طی کردن 6 مرحله می‌توانید به راحتی کارت پستال مورد نظر خود را بسازید و یک تبلیغات مناسب و کاربردی برای برند خود داشته باشید.

https://irankohan.ir/

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …