کنترل چربی پوست چگونه امکان پذیر است؟

4t5vg5h6y5 کنترل چربی پوست چگونه امکان پذیر است؟

پوست چرب زمانی اتفاق می افتد که غدد چربی در پوست بیش از حد سبوم تولید کنند. سبوم یک ماده مومی و روغنی است که از پوست محافظت و آبرسانی می کند.سبوم برای حفظ سلامت پوست حیاتی است. با این حال، سبوم بیش از حد می تواند منجر به پوست چرب، مسدود شدن منافذ و آکنه شود. مدیریت کنترل چربی پوست اغلب به فردی نیاز دارد که مراقبت منظم از پوست را به یک عادت تبدیل کند.

در این مقاله، ما در مورد شش روش صحبت می کنیم که از طریق آنها فرد می تواند چربی پوست را بدون دارو کنترل کند.

1. به طور منظم بشویید

54vg54 کنترل چربی پوست چگونه امکان پذیر است؟

شستشوی منظم می تواند میزان چربی روی پوست را کاهش دهد. روش های زیر برای شستشوی پوست های چرب توصیه می شود :

با صابون ملایم و آب گرم بشویید. از صابون‌های حاوی عطر، مرطوب‌کننده‌های اضافه شده یا مواد شیمیایی خشن که می‌توانند پوست را تحریک یا خشک کنند، خودداری کنید و پوست را با ایجاد سبوم بیشتر پاسخ دهد. از استفاده از لوفا و پارچه های خشن اجتناب کنید، زیرا اصطکاک اضافه ممکن است پوست را تحریک کند تا چربی بیشتری تولید کند.
اگر این کار موثر نباشد، برخی از محصولات مراقبت از آکنه دارویی ممکن است کمک کنند. این محصولات حاوی اسیدهایی هستند که می توانند کنترل چربی پوست صورت گیرد، مانند:

اسید سالیسیلیک
اسید گلیکولیک
بتا هیدروکسی اسید
بنزوئیل پراکسید
این اسیدها ممکن است برای برخی از انواع پوست تحریک کننده باشند. هنگام شروع یک محصول جدید، ابتدا آن را در ناحیه کوچکی از پوست استفاده کنید تا ببینید بدن چگونه واکنش نشان می دهد.

54tfcf35t کنترل چربی پوست چگونه امکان پذیر است؟

انتخاب پاک کننده آرایش صورت مناسب ممکن است برای برخی افراد خوب باشد. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که یک پاک کننده ملایم صورت ساخته شده با سدیم لورت کربوکسیلات و آلکیل کربوکسیلات برای مقابله با آکنه متوسط صورت موثر است. اگرچه تولید سبوم را در برخی از نواحی صورت افزایش می دهد. برای بسیاری از افرادی که به سادگی پوست چرب دارند و آکنه ولگاریس ندارند، صابون گلیسیرین بدون عطر و آب داغ ممکن است این کار را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:  مرد تایلندی در حال خوردن شام ثروتمند شد

2. برای کنترل چربی پوست از تونر استفاده کنید

تونرهای قابض که حاوی الکل هستند باعث خشکی پوست می شوند. با این حال، طبق یک مطالعه در سال 2014، مواد قابض طبیعی، مانند فندق جادوگر، می توانند خواص تسکین دهنده پوست داشته باشند. فندق جادوگر دارای محتوای تانن بالایی است که آن را به یک قابض طبیعی و ضد التهاب تبدیل می کند. بسیاری از افراد با پوست چرب برای کنترل چربی پوست از فندق به عنوان تنها تونر خود استفاده می کنند.

در برخی افراد، تونرهای قابض طبیعی می‌توانند منافذ بزرگ شده را کوچک‌تر به نظر برسانند و قطعات کوچکی از محصول یا آرایشی را که می‌توانند منافذ را مسدود کنند، پاک کنند.با این حال، این محصولات ممکن است برای همه کار نکنند. برخی ممکن است متوجه شوند که هنگام استفاده از تونرهای قابض، صورتشان گزگز یا خارش می کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نشانه ای از تحریک باشد که می تواند منجر به تولید بیشتر سبوم شود.

3. برای کنترل چربی پوست صورت را خشک کنید

هنگام خشک کردن صورت پس از شستشو و استفاده از تونر، افراد باید به آرامی پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنند.با این حال، این باید با دقت انجام شود. پایین کشیدن پوست با حوله یا استفاده از یک حوله خشن توصیه نمی شود، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست برای ایجاد سبوم بیشتر شود.

4. از کاغذهای بلات و پدهای دارویی استفاده کنید

5hb5jtyhtyh کنترل چربی پوست چگونه امکان پذیر است؟

بسیاری از شرکت‌ها کاغذهای بلاتینگ را تولید می‌کنند که کاغذهای جاذب مخصوصی هستند که چربی را از پوست می‌کشند و باعث کنترل چربی پوست می شوند. کاغذهای بلاتینگ تولید سبوم در پوست را درمان نمی کنند، اما می توان از آنها برای برداشتن چربی اضافی از روی پوست در طول روز استفاده کرد تا آن را کمتر براق نشان دهد.

بیشتر بخوانید:  کاربرد رولیک نوار نقاله و خرید از شرکت جاسپر سنگ شکن

فرد همچنین می‌تواند پدهای پارچه‌ای را امتحان کند که حاوی مواد پاک‌کننده آشنا مانند اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک هستند. اینها ممکن است به از بین بردن چربی اضافی در طول روز کمک کنند و در عین حال منافذ و پوست را تمیز کنند.

5. برای کنترل چربی پوست از ماسک صورت استفاده کنید

35cgft4f کنترل چربی پوست چگونه امکان پذیر است؟

برخی از ماسک های صورت ممکن است برای درمان کنترل چربی پوست مفید باشند. اینها ممکن است حاوی موادی مانند :

خاک رس ماسک‌های حاوی مواد معدنی مانند اسمکتیت یا بنتونیت می‌توانند روغن‌ها را جذب کرده و درخشندگی و سطح سبوم پوست را بدون تحریک پوست کاهش دهند. برای جلوگیری از خشک شدن پوست فقط گاهی از آنها استفاده کنید و بعد از آن یک مرطوب کننده ملایم یا یک سرم آبرسان صورت بزنید.

عسل. یک مطالعه در سال 2011 گزارش می دهد که عسل خام طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است. یک ماسک صورت 10 دقیقه ای عسل ممکن است آکنه را کاهش دهد و در عین حال پوست را نرم نگه دارد و همچنین موجب کنترل چربی پوست شود.ماسک های حاوی بلغور جو دوسر ممکن است به پاکسازی پوست کمک کنند. جو دوسر حاوی ساپونین های ملایم و پاک کننده، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که می تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد.

6. از مرطوب کننده ها استفاده کنید

در حالی که بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند از ترس اینکه پوستشان چرب تر به نظر برسد از مرطوب کننده ها دوری می کنند، استفاده از مرطوب کننده های مناسب می تواند برای این نوع پوست مفید باشد.

بیشتر بخوانید:  هایک ویژن بهترین در جهان

برای افرادی که نیاز به کنترل چربی پوست دارند، یک مرطوب کننده بدون چربی می تواند به حفظ رطوبت و محافظت از پوست کمک کند، بدون اینکه احساس چربی داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2014 نشان می دهد که آلوئه ورا می تواند مرطوب کننده خوبی برای درمان آکنه و پوست چرب باشد.برخی از ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند اثر تسکین دهنده طبیعی بر روی پوست داشته باشند. این مطالعه اشاره کرد که یک محصول باید حداقل 10 درصد آلوئه در خود داشته باشد تا یک مرطوب کننده موثر باشد.

برخی از افراد ترجیح می دهند از ژل آلوئه خالص برای مرطوب کردن استفاده کنند، اما باید از مواد پنهان، به ویژه الکل دناتوره شده که می تواند پوست را خشک و تحریک کند، آگاه باشند.

35cf35 کنترل چربی پوست چگونه امکان پذیر است؟

جلوگیری

پیشگیری از پوست چرب که به ژنتیک مرتبط است دشوار است.بهترین پیشگیری برای کنترل چربی پوست این است که فرد یک روال مراقبت از پوست را پیدا کند که موثر باشد و به آن پایبند باشد.

وقتی پوست چرب ظاهر می شود، پنهان کردن آن با آرایش می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، برخی از محصولات و لوازم آرایشی ، به ویژه محصولات مبتنی بر روغن، می توانند علائم را بدتر کنند یا منافذ را مسدود کنند.آرایش مبتنی بر آب ممکن است برای برخی گزینه بهتری باشد، در حالی که برخی دیگر بدون آرایش برای پوستشان بهترین کار را می‌کنند.

بسیاری از مردم همچنین می گویند رژیم غذایی آنها چیزی است که پوست آنها را از عملکرد خوب باز می دارد. ممکن است به هیدراته ماندن، پرهیز از غذاهای چرب و چربی های ترانس و داشتن یک رژیم غذایی کامل و پر از غذاهای کامل کمک کند.

 

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سالاد رژیمی؛ 10 نوع سالاد برای لاغری

اگر شما هم در حال پیروی از انواع رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را …